TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• anskaffe meg mk1 MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#36136  av Phantom3D

ja, hadde vært kult om dere ornda det! Prøvde en Rød MR2 mkI i dag. Vanvittig bil. Jeg skal HELT SIKKERT ha MR2 Mk1. Men denne var rusten, og tydlig at eier ikke var glad i den. Heller ikke eierene før, mye rust, småskader, feil på tunggang, pottesmell. MR2 er en bil det er verdt å dra til Trondheim for!

#36152  av Kenny

bose skrev:149nm @ 5200rpm hvis jeg ikke husker feil.topfarten er rett over 200.
Toppfarten er oppgit til ca 195 tror jeg... men den orker mer.. :)

men ellers står det masse om motoren på denne siden.. :
http://shell.deru.com/~sgn1/AW11/4age.htm

#36153  av @lpher

Så denne bilen første gang da forrige eier kjøpte den....og jeg solgte ham værsting-lyd-anlegg til den ;-) Meget pent eksemplar...og den blir definitivt ikke styggere av at Hell Bil har hatt fingrene borti den :-) Den forrige eieren byttet den inn til fordel for nyere Celica :-)

..og ja...han er varslet om dette forumet :-)

Det jeg ikke kan tilgi ham er att han lot ett frontsett til 4.700,- stå igjen i bilen!!!! :-)

Om jeg får tid i morra skal jeg høre med noen av gutta som jobber på Hell Bil (ikke innen salg) ...slik at vi kan få en uoffisiell Toyota-vurdering av bilen også :-)

@lpher

#36166  av proson

Sjekket litt opp om bilen netopp... Er ikke helt sikker på om prisen var 39 000, og hell bil har ikke gjort noe med den, kun takstering, og sett over bilen for eventuelle feil og mangler. Finner ut mer i mårra :)

#36211  av Phantom3D

Takk for motor info Kenny! Fint om dere tar en titt på den ja. Få gjerne med litt detaljer, så jeg vet at lakken er som den skal, og bilde av bakskjermer. vordan frontsett er det du snakker om? Bilde?

#36227  av Phantom3D

Høres interesant ut! Lurer veldig på prisen da.. er jo et firma som selger, de pleier å ta en del prosent! har på følelsen at den bilen jeg ser på søndag, blir bilen jeg velger, men kan ikke si noe sikkert. Veeeelig skeptisk til de vibrasjonene han snakket om. Han sier det er pga den uorginale motoren (Corolla GTi) som orginalt var laget for forhjulsdrift. Skjønner egentlig ikke mye, Når corolla GTi motoren faktisk er den motoren som sitter i Mk1!!!

#36234  av @lpher

Update:

Høytalerne er nå plukket utav bilen....dessverre..'noen' fant vel ut at de ikke trengte å sende de med :-)

Snakka med 'høvdingen' på bruktbilavdelinga på Hell Bil i stad:

1986 modell rød mr2....gått rett over 120.000km
Bilen ble solgt av dem, for nesten ett år sia...da hadde de kosta på den nye hjulbuer bak...dempere ble skiftet av den forrige eieren i fjor...
Teknisk god stand...

Selges som forevist for 39.000,-inkl.reg.
Såpass gamle biler pleier de stort sett å selge som forevist...sa han...

@lpher
Sist redigert av @lpher den 11 mar 2004 17:04, redigert 1 gang totalt.

#36235  av Phantom3D

Synes 120 000 høres sykt lite ut.. Må være noe muffins der?

#36252  av proson

Jeg så på bilen i dag, den blir pen etter en liten vask og polering! Hjulbuene bak var det beste jeg har sett på MK1 *misunnelig :? * Helt under dær det ikke vises var det litt overflaterust, men det er absolutt ikke noe alvorlig! Bilen var uten T-tak, men det ser jeg egentlig bare som en fordel, så slipper du de problem med lekasje som t-tak medfører! Men soltak er det selvfølgelig på den:) i tilegg så har bilen mørk rødt interiør! stilig...!

En kompis av meg som tok bildene, du får høre med han om bilder... Han er på forumet og kaller seg CFG

Tror bilen er verd 39 000.- Meget pen bil!

#36259  av Phantom3D

Finner ingen med det navnet på forumet? Eller er det jeg som tuller nå?

#36261  av proson

Phantom3D skrev:Finner ingen med det navnet på forumet? Eller er det jeg som tuller nå?
Sorry, GFC Min feil :oops:

#36293  av Phantom3D

Takk skal du ha, har sendt han PM nå :)

#36355  av Eirik

var selv å så på bilen i dag. Den så meget pen ut selv om den ikke var strøken. Men 39 000 er vel en fin pris på den ja ;)

#36358  av Phantom3D

Ikke strøken? Dårlig i lakken og sånt? Interjøret så fint ut da..?