TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #294485  av Daniel HS

Madness her på forumet var innom på lørdag før Celica-meetet i Bergen. I lengsel etter sin egen CS ble abstinensene så store at han gikk løs med Autosol på eksosen :)
Bilde

Senere på kvelden plukket vi av callipere og skiver å lakkerte litt, samt byttet klosser.
Før:
Bilde
Etter:
Bilde

(Ja, det er brukt forskjellige kameraer :P )
 #294845  av Thomas S

Den matchet fargen ganske bra faktisk :) Utrolig at så folk lakkerer kalippene sine etter å ha kjøpt åpne felger som man kan se så og si alt :P
Good stuff :mrgreen:
 #294848  av Daniel HS

Det jeg liker minst med åpne felger er at bremsene mine ser så stusselige ut nå :?
 #294849  av Thomas S

Du blir nok vant med det :lol:
Tenkte å bytte ut mine med noen større men fant ut at det var en dårlig idè iogmed at vinterfelgene er 15" og bremsene mine går akkurat inni ;)
Kor stor er vinterfelgene dine da?
 #294853  av Daniel HS

Er nok bare 15"... Har vinterdekk på Carlos Sainz felgene, men får se hva som skjer, har jo et sett til med 15" som er litt fetere, (de som stod på når jeg kjøpte den). Og så har jeg jo de 17" OZene, men synes det blir feil å kjøre med samme dimmen på vinter som sommer... Pluss at man bør ha ca en fortauskant i profil når det er snø og is :P

(Edit: Trykkleif)
 #294854  av Thomas S

Anbefaler ikke å kjøre med dyre felger på vinter. Var så dum og hive på Momoene når solen dukket fram i vår og plutselig ble det kjølig igjen, traff en isflekk og gikk rett i en kant. Skrapte opp hele den polerte kanten :x
 #294855  av Daniel HS

Thomas S skrev:Anbefaler ikke å kjøre med dyre felger på vinter. Var så dum og hive på Momoene når solen dukket fram i vår og plutselig ble det kjølig igjen, traff en isflekk og gikk rett i en kant. Skrapte opp hele den polerte kanten :x
Nå er ikke OZene rent lite kantkjørt da, så tror ikke det har så mye å si igrunn :P Blir nok kjørt ihjel på Eikås med tiden tenker jeg... :P
 #294858  av Thomas S

Hehe den e god :P Kun eg som klarer å kjøre på Eikås uten å ødelegge felger eller? :P
Men vist du hadde kjørt med 17" på vinter kunne du fint oppgradert til større skiver osv.. :D
Men du mister sinnsykt mye grep på vinterføre med 17" og større :?
 #294860  av Daniel HS

Thomas S skrev:Hehe den e god :P Kun eg som klarer å kjøre på Eikås uten å ødelegge felger eller? :P
Men vist du hadde kjørt med 17" på vinter kunne du fint oppgradert til større skiver osv.. :D
Men du mister sinnsykt mye grep på vinterføre med 17" og større :?
Hehe... Nja, har vel litt med hvordan man satser da. Tok det rolig sist jeg var ute, men du så jo hvordan gamle Celicaen ble herjet rundt med der ute! :wink: Den fikk mildt sagt gjennomgå, både motor, driverk og plastikken :P Hehe... :P
 #295939  av Daniel HS

Var en tur på Biltilsynet i går for å skaffe meg nytt og mindre skilt bak på bilen, da det jeg hadde var for stort og måtte bøyes for å få det på plass. Siden dette var godkjent på gamle Celicaen regnet jeg ikke med at det skulle bli noe problem. Men neida! Møtte på en trangsynt gammel man som desverre hadde sett sine bedre dager på jobb, og påstod at dette ikke var lovlig på min bil, kommentaren var vel mer "Dette får ikke hvem som helst."

Forbanna som jeg var gikk jeg hjem å leitet i lover og regler, fant ut at jeg faktisk har lov å ha slikt skilt på min bil. Skrev ut noen paragrafer og gjorde meg klar til å krangle med gamlingen på BT.

Møtte på en annen fyr der oppe, som ikke så problemet i det heletatt! Gamlingen som ga meg avslag i går så passe irritert ut da kontrollseddelen ble skrevet ut. Like etter var det ned på Lator å hente ut nytt skilt.

Før:
Bilde

Etter:
Bilde
Bilde

Har også fått skiltramme fremme:
Bilde

Personlig synes jeg bilen hadde sett best ut uten skilt da :P:
Bilde

Så et tips når ting skal godkjennes, les igjennom reglene for det du skal godkjenne, ta gjerne med reglene og vis dem der oppe. Og ikke minst, ikke gi opp om man får nei en gang :wink:

(Beklager for dårlige bilder)

(Edit: Trykkleif)
Sist redigert av Daniel HS den 16 jul 2008 19:35, redigert 1 gang totalt.
 #295947  av Daniel HS

GhostRider88 skrev:Ble mye bedre med det nye skiltet. Passet mer inn i helheten ;)
Jepp.. Må bare få laget til en plate å ha bakom, mellom skiltplaten, og "veggen" på bilen. Slik at jeg får dekket de to røde "hullene" :)
 #295949  av GhostRider88

Daniel HS skrev:
GhostRider88 skrev:Ble mye bedre med det nye skiltet. Passet mer inn i helheten ;)
Jepp.. Må bare få laget til en plate å ha bakom, mellom skiltplaten, og "veggen" på bilen. Slik at jeg får dekket de to røde "hullene" :)
La ikke merke til det før du skrev det, men blir nok bedre det ja ;)
 #295963  av Thomas S

Fikk du ikke uten det grusomme norges flagget? :P
Vist du ikke liker det selv da ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40