TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lugging, rykking og ujevn gange...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #305015  av inzane2012

Pgus skrev:Tror ikke det er noe med bensin tilførselen, dersom problemene er like ved lavt og høyt turtall...
(det skal ikke så mye bensin til på lavt turtall/lite gass).

Vakumslanger er en klassikker, som skaper hodebry. spray startgass rundt slangene mens motoren går, og hør om turtallet endrer seg

Gå over at TPS og fordeler, sitter hardt. Har noen av disse flyttet seg så kan det også gi rare utslag. Ellers er jeg enig med det som er skrevet at det snas er noe med tenningen.
problemet er verst ved lave turtall og vist jeg kjører i "feil" gir, f.eks jeg bremser fre 80 til 60 og gir litt gass i 5. gir osv, kjennes akkurat ut som når du kjører sakte i 1. gir og pumper litt på gassen, beste forklaringa jeg har:P hehe...
men skal sjekke fordeleren iløp av dagen:)
grunnen til at jeg tenker på bensintilførselen er mest pga vist jeg står i ett kryss og skal ut, så har jeg nesten null drag i motoren før jeg ruser den til over 2000rpm og det høres ut som motoren druker eller noe sånt og den hopper fremover til jeg gir mer gass...
men er ikke sånn at turtallet hopper opp og ned, det holder seg stabilt...
 #306178  av inzane2012

blei forbikjørt her igår kveld på vei opp mot tiller, opp den lange bakken, av en IVECO minibuss!!! :evil: hadde klampen i bånn i 5 gir, men skjedde ikke en dritt, og idagtidlig på vei til jobb hørte jeg noen småsmell i potta når jeg prøve å gi på 5 gir i 80, fikk ikkje noe særlig akselrasjon før jeg hadde komt over 2500rpm...
 #306196  av inzane2012

da har jeg endelig fått ut fingeren å fått bytta pluggane mine, og i den sammenheng har jeg laget ett lite rim som jeg vil dele med dere :P
er din bil plaget med rykking og lugger, ha deg ut og bytt dine plugger!

ene pluggen min hadde mista den hvite isolasjonen rundt den lille stiften, så nå når di er byttet er alt bare fryd og gammen igjen :P
 #306205  av inzane2012

mr2storbrua skrev:Se det ja, så enkelt kan det være :D Fint at det ordna seg såpass billig...
ja for en gangs skyld var jeg litt heldig med denna bilen...
 #306463  av Anders gullstein

De gangene jeg har oplevd disse fenomentene, så har det vært bittelitt fukt i fordeler. Dette har hendt et par ganger da bilen har stått på langtidsparkeringa og det har vært rå luft. Det andre var at det var kondens i bensin.
 #306472  av inzane2012

Anders gullstein skrev:Se der ja, det var da en befriende enkel løsning. Ikke alltid det er så fort å fikse det ;)
nei jeg vet, og var det jeg var redd for at det kanskje var og, begynte å bli nervøs for at jeg måtte sette den inn på verksted for å få det fiksa her om dagen da det begynte å smelle i potta når jeg skulle gi gass og det nesten var null respons, slukte bensin gjorde den og...så er godt å få det fiksa :)