TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da var bilen kjøpt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#38713  av CelicaTurbo

vel, blir nå ikke alt for lenge å vente da egentlig og det er fint :)

#38796  av MR2Espen

:?:
Sist redigert av MR2Espen den 22 jul 2004 17:21, redigert 1 gang totalt.

#38797  av MR2Espen

Ble litt stort bilde, dere overlever nok 8)

#38800  av CelicaTurbo

utrolig synd det der, men angående lakkering må du rett og slett diskutere det med forsikringen, samt at lakkeringsverkstedet/takstmannen må vurdere om det er mulig å få fargen bra til uten å lakkere hele bilen.. dem vil jo foretrekke å lakkere så lite som mulig så klart..

#39483  av 2fast4u

angrykid skrev:Har satt en liten støkk i meg det her ja.

Jeg får hentet bilen i løpet av uken, så da skal jeg få sett over skadene på bilen, og få regnet ett overslag på brukte deler. Så om noen har bærearm og slik framme på venstre side, rop ut. Trenger komplett sett :D:D

Får brukbare priser på oppretting og opplakkering av frontfanger på ett verksted her i bygda, så jeg tror nok at dette er noe jeg kan få gjort selv. Jeg med min tekniske innsikt.. sigh :D

Tusen takk alle sammen for vennlige ord. Varmer.
Fikk en del meldinger i kveld om at det var en Rød MR2 å kjørte i bygda.

Dette var bra Sture. :wink:

#39495  av angrykid

2 FAST 4U skrev:
angrykid skrev:Har satt en liten støkk i meg det her ja.

Jeg får hentet bilen i løpet av uken, så da skal jeg få sett over skadene på bilen, og få regnet ett overslag på brukte deler. Så om noen har bærearm og slik framme på venstre side, rop ut. Trenger komplett sett :D:D

Får brukbare priser på oppretting og opplakkering av frontfanger på ett verksted her i bygda, så jeg tror nok at dette er noe jeg kan få gjort selv. Jeg med min tekniske innsikt.. sigh :D

Tusen takk alle sammen for vennlige ord. Varmer.
Fikk en del meldinger i kveld om at det var en Rød MR2 å kjørte i bygda.

Dette var bra Sture. :wink:
Måtte jo ut å prøve litt i allefall :-D Drar noe vilt til venstre, så jeg får komme innom dere etter påske å få en forstillingskontroll når jeg har fått på bærearmen.. :)

#39508  av @lpher

angrykid skrev:
Måtte jo ut å prøve litt i allefall :-D Drar noe vilt til venstre, så jeg får komme innom dere etter påske å få en forstillingskontroll når jeg har fått på bærearmen.. :)
Enig med du dær....benytt merkerverksted til slike ting :)

@lpher

#39511  av angrykid

@lpher skrev:
angrykid skrev:
Enig med du dær....benytt merkerverksted til slike ting :)

@lpher
Helt klart, @lpher. 2 fast 4 u har også hjulpet meg masse med informasjon angående bytting av dette opplegget, så.. :-)

Litt kjedelig at jeg ikke fikk gjort dette før påske, for da kunne jeg kanskje hatt den i virkelig kjørbar stand, sånn at jeg kunne dratt på ett par langturer i påsken, men men :)

Den som venter på noe godt.. hehe :)

Forresten, til alle dere der ute. Det er plass til høytaler bak seteryggen oppe på siden i bilen. Noen som vet hvilken størrelse som passer der? Jeg klarte ikke finne ut noe særlig, men vil tro 4" er vel ett greit utgangspunkt? blir litt mye lyd framme, og litt mye bass bake, så det er litt feil lydbilde tror jeg.. Noen ideer?

#39626  av Christian

Jeg hadde 4" der tidligre sammen med 6,5" i dørene, gikk fint det.

#39690  av chris

angrykid skrev:Forresten, til alle dere der ute. Det er plass til høytaler bak seteryggen oppe på siden i bilen. Noen som vet hvilken størrelse som passer der? Jeg klarte ikke finne ut noe særlig, men vil tro 4" er vel ett greit utgangspunkt? blir litt mye lyd framme, og litt mye bass bake, så det er litt feil lydbilde tror jeg.. Noen ideer?
Jeg fikk kobla ut de høyttalerne som sitter i veggen der. Vil tro de havner litt nære ene øret ditt. @lpher kan vel mer om dette. Ble også anbefalt av bilradiospes å bare droppe å ha lyd der.

Hva med et kraftigere frontsett?

#39696  av angrykid

Tja, mye mulig det blir for mye lyd på ene øret. :-|
Tror kanskje jeg bare dropper lyd der, ja.
anyway, takk for hjelpa.

#39713  av @lpher

angrykid skrev: Helt klart, @lpher. 2 fast 4 u har også hjulpet meg masse med informasjon angående bytting av dette opplegget, så.. :-)
2FAST4U er vår mann on the inside det ja :lol: Er vel derfor jeg bruker Toyota Hell Bil til mange jobber også...fordi det er ett antall entusiaster der jeg stoler på...akkurat som du med 2FAST4U :-)
angrykid skrev: Forresten, til alle dere der ute. Det er plass til høytaler bak seteryggen oppe på siden i bilen. Noen som vet hvilken størrelse som passer der? Jeg klarte ikke finne ut noe særlig, men vil tro 4" er vel ett greit utgangspunkt? blir litt mye lyd framme, og litt mye bass bake, så det er litt feil lydbilde tror jeg.. Noen ideer?
Som chris sier så har vi dårlig erfaring med å benytte de 4" det er plass til der...den vil ødelegge mer enn den gjør nytte...i og med at de er så nære nakkestøtten/hodet...så vil det høres ut som om du hører bare lyden fra 'den ene siden av bilen' ...no good....

En annen ting som er veldig vanlig når man først går til innkjøp av sub etc. så er det å 'bli bortskjemt av all bassen....prøve å justere deg ned ett par hakk..så kan det hende at det ikke blir så merkbart att bassen kommer bakenifra... :) Kan jo også dele av subben enda lavere :)

@lpher

#41247  av arild

iik! bilen min!! Den jeg behandlet som en baby :cry:

Hehe neida, bra det gikk bra med deg da ;)

Jeg er den som eide bilen før Tommy.
Grunnen til at bilen er så "tight" (tror jeg) er at den er damekjørt fra 1994 - 1998 og før det av en Toyota-butikk/verksted eier.

Er det fortsatt samme vinterdekka på? de er fra 1992 eller 1994 så de burde du bytte selv om de ikke er så slitt. :lol:

#41252  av angrykid

Jeg lover deg arild, at bilen får samme behandling her som den ville fått i hjemmet hos deg om du fortsatt eide den. Beklager smellet, men jeg ville ikke kondemnere bilen på første turen, så skogen var siste utvei. :)

Men bilen er på veien igjen, på samme vinterdekkene ja.. Fordekka er bytta, dem skal av snart og jeg skal skaffe skikkelige vinterdekk til den til neste vinter. Orker ikke kjøre rundt på piggfrie dekk her oppe i nord. (ja, jeg blir nok desverre å kjøre den på vinteren, da jeg har funnet ut at MR2 er en fabelaktig vinterbil)

Det har gått veldig bra, litt småting å sette fingeren på, men guuuuud for en herlig bil! :D Jeg elsker hvert minutt jeg er i den, og savner den når jeg ikke har den i nærheten. I dag er den å får byttet clutch. Vet du hvorvidt denne har vært bytta før? Skal hellakkere den til neste år, tenker jeg. Ble litt skader på frontfanger, samt døra på førersiden etter mitt lille uhell, men ingenting som ikke lar seg fixe.

Har også fått lakket opp felgene som sto på den (sommer) da disse var kantsteinkjørt. Annen farge på lakken dog. Anyway, gleder meg til i morgen, da er bilen ferdig med sommerdekka på. Skal bli godt.

AK

#41283  av arild

Ok det er godt å høre!
Bilen er lakkert fra midt-lista og opp, i 1998 ca. (kanskje greit å vite)
FÃ¥ se bilder av hvordan den ser ut med felgene med ny farge'a!