TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Soarer 1JZ-GTE driftebil

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #306624  av Stiansen
 
Grattis med tøff bil :)

Angående carbon-panseret, det hørtes veldig tungt ut til å være ekte carbon hvertfall, 8-10 kg.
Veide vel i underkant av 4,5 kg på CarbonSupran.

Blir spennende å følge med når sesongen starter igjen, lenge til men :P
 #306625  av bjornalf
 
men er jo mye lakk på disse pansrene... carbon supraen sitt er jo tynt som f... heheh...
 #306626  av AE86 Drifter
 
Tokk ut 18kg i asfalt plater på ae86`n så det er vel enda mer å hente i soarerer`n.
 #306924  av F.Øksnevad
 
Stiansen skrev:Grattis med tøff bil :)

Angående carbon-panseret, det hørtes veldig tungt ut til å være ekte carbon hvertfall, 8-10 kg.
Veide vel i underkant av 4,5 kg på CarbonSupran.

Blir spennende å følge med når sesongen starter igjen, lenge til men :P

Jeg tok av panseret og veide det... 10.6 stoppa vekta på.. Om det er mye er jo diskutabelt, men det er værtfall en god del mindre enn orginalt :)
5 måneder er jo ikke lenge... kommer til å gå fort, håper jeg værtfall! ;)


AE86 Drifter skrev:Tokk ut 18kg i asfalt plater på ae86`n så det er vel enda mer å hente i soarerer`n.
Det virka mye.. Det er ikke mye igjen nå, men tipper det ender på rundt 7-8 kg totalt i bare asfaltmatter... Litt rart å tenke på siden en soarer er en såpass stor bil i forhold til AE86. Men det er en slik en feit matte som ligger på innsiden av torpedoveggen som jeg enda ikke har tatt ut, den tror jeg veier en god del...

TommR skrev:Gratulerer med utrolig kul bil :D Lykke til og håper du får mange drifter rundt banen ;) Håper å se den på et treff eller to til sommern igjen :) JZ er best, ingen protest :twisted:
Blir nok et par treff ja.. :) Og ja, JZ er best, ingen protest :mrgreen:
 #306926  av F.Øksnevad
 
Stresser for tiden med å få ut varmeapparatet inni bilen. Alt av slanger og radiatorer og tull til AC er ute, mangler bare kompressoren nå. En viftereim med nr. 6PK1885 er bestilt som kommer til å ta plassen til den viftereima som sitter i nå, på grunn av at jeg trenger en reim som er 50mm kortere fordi kompressoren ikke er der ... også er det jo rydding av litt ledninger og diverse... Bildene taler for seg :)

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av F.Øksnevad den 05 jan 2009 22:37, redigert 1 gang totalt.
 #306955  av ErikG
 
Ser bra ut dette, men ett spørsmål: Skal du fjærne alt fra varmeapparatet? Vil annbefale deg og ha noe vifter da faren for regn og dugg er stor i Norge;)
 #306973  av F.Øksnevad
 
planen er å fjerne alt av varmeanlegget som sitter i orginalt... kommer jo til å erstatte med et par vifter som kommer til å bli montert under dashen, som blåser på frontruta hvis dugg skulle bli et problem :)
 #306985  av ErikG
 
Nicolay med svarte R32n sleit med dugg når det regna. Han hadde fjerna alt. Var et stort problem.
 #306993  av Supramk3turbo
 
Ja, ville nok beholdt den orginale ventilasjonen, sikkert greit å ha varmeregisteret også...
 #307083  av Nicolay
 
som erik sier sleit jeg med dugg ja, men en annen grunn til å beholde det orginale varmeregisteret er for å kjøle motoren enda mer.. husk at med varmluft så sirkulerer vannet inn i apparatet og når du setter på vifta da så blåser du kaldluft på den og kjøler enda mer.. kjekk måte å holde tempen nede på ;) bare et tips fredrik
 #308672  av F.Øksnevad
 
Ikke mye... Har vært mye syk i det siste.. (kanskje det har noe med at jeg skrur i en carport.. har jo hvertfall tak over hode ) Også de dagene jeg ikke jobber så går tiden til å lese på teoriprøven... og når man går på skole i tillegg så er det ikke mye tid tilovers..
Men i dag har jeg fått flytta batteriet bak, i en batteriboks.. gjennstår å få trekt opp ledninger og kobla hovedstrømbryter. Holder også på å fjerne "spakene" som er på rattstammen etter som det ikke er mer klaring enn et par cm fra rattet... Slår nesten borti dem når jeg ratter.. Har fått kobla bryter på blinklysa men ikke på vindusviskerene enda.. Noen som har en grei forklaring på hvordan jeg lettest kan finne utav hvilke ledninger som brukes på normal og rask hastighet?? Tenkte å koble det opp til en 3 veis bryter der også..
Også har jeg fått kjøpt meg en vifte reim som vil passe etter at jeg har fjerna AC kompressoren.. Leste på soarercentral.com og fikk lengden og nr. til den viftereima som skal passe.. For de som evt. lurer så er det 6PK1885.
Også er varmeaparattet også ute nå.. Vurderere et varmeaparat fra Summit racing, som vistnok skal være veldig bra og lettere enn orginalen..
Julegavene mine bestiller jeg snart fra driftworks, som vil inneholde hydr. håndbrekk, nytt luftfilter, 2stk. 3" FIA godskjente seler og noe annet småting som vaier til hovedstrømbryter, øyebolter ol.

Håper på å få gjort litt i helga, så skal jeg se om det er noe spesielt og ta bilde av :)

Takker alle for tips og hjelp ettersom erfaringsnivået ikke er på topp siden dette er første gangen :)

Hvis noen har noen 17" felger, 5x114,3.. så er jeg veldig interessert... ALT vurderes, bare å ta kontakt :mrgreen:
 #308688  av Daniel HS
 
Alle småting som blir gjort hjelper på veien mot ferdig :wink:
 #309807  av Happydori
 
Morsomt prosjekt! Gøy å se at det blir flere driftesoarere til sommeren;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10