TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sjelden MR2 pÃ¥ Autoscout.......

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #310050  av sindrejl

inzane2012 skrev:da får jeg vere den første her til å si at jeg liker faktisk mr2 spyder litt jeg, UTEN taket på vel og merke, det ser litt rart ut ja, men hadde den vert mye vanligere hadde nok folk sikkert sagt noe annet, og det motor lokket ser jo ganske fett ut syns nå jeg vertfall... men etter min mening er det ganske få sportsbiler som er cab som passer med taket på, s2000 ser helt på trynet ut med cabben på, samme gjelder mx5, celica cab ser heller ikke noe fin ut med taket på, kan nevne i fleng, men sånne bil passer rett og slett ikke med caben på, og er det som gjør di så stygge:)

faktisk litt enig, har sett en del bilder av mr2 spyder og jeg tror den er mye kulere live enn en del dårlige bilder viser den
 #310077  av inzane2012

ja det hjelper på det med litt senk og annet snæks:P men det på linken der har vert diskutert før, det er jo bare en vanlig rev1 eller rev2 med avkappa tak, ikke har den skinn interiør heller, noe som jeg syns er ett must på sånne biler :)
 #310082  av Supramk3turbo

Vi er jo alle forskjellige. Noen liker det ene, noen liker det andre...resten liker ingen av delene :lol: For min del hadde det ikke hjulpet om det var flere av de, tvert imot.

Du vet at: På innsiden er vi like...men det er utenpå :?:
 #310126  av supratt

Kan ikke si meg helt enig med Inzane som påstår at bl.a Celica ikke er fin med taket på :?
Syns faktisk min -98 Celica Cabriolet var ganske fresh med taket på og uten b-stolpe :wink:
Er nå på min tredje åpne bil, og det er absolutt sportsbiler jeg har hatt og har, og syns ingen av disse er ille med taket på jeg :wink: :D
Vedlegg
DSC00112.jpg
DSC00112.jpg (105.46 kiB) Vist 1415 ganger
DSC00410.jpg
DSC00410.jpg (72.21 kiB) Vist 1522 ganger
30_1190326400.jpg
30_1190326400.jpg (44.01 kiB) Vist 1522 ganger
 #310139  av supratt

Hehe, om det er en Celica? Hva slags spørsmål er det da :shock: Er en mk6 -98 Celica 2.0 GT 175hk. Triller ikke mange slike i norge da :wink:
Ja, som jeg skrev så har jeg hatt 3 åpne biler, og min siste åpne bil er min -96 NSX-T ( Targa navnet har ikke andre enn Porsche lov til å bruke, da de har copyright på det navnet)
Sånn ser norges eneste åpne NSX ut uten tak :D

Sender med ett ekstra bilde av Celica,en jeg hadde og da :)
Vedlegg
NSX-T_47.jpg
NSX-T_47.jpg (46.03 kiB) Vist 1501 ganger
IMG_2063mekk.jpg
IMG_2063mekk.jpg (64.17 kiB) Vist 1501 ganger
 #310141  av lexusmann

Celica mk6 cab er noe av det flotteste jeg veit om... :D
 #310144  av lexusmann

mr2storbrua skrev:Ser at det er en celica på det siste bildet, men baklyktene er vel langt fra like til vanlig t20-baklykter?

Cabben er bygd på coupe versjonen... :wink: forskjellig i fronten også den...
Vedlegg
2007 Lexus LS.1 (284).jpg
2007 Lexus LS.1 (284).jpg (39.09 kiB) Vist 1475 ganger
2007 Lexus LS.1 (285).jpg
2007 Lexus LS.1 (285).jpg (30.16 kiB) Vist 1474 ganger
2007 Lexus LS.1 (286).jpg
2007 Lexus LS.1 (286).jpg (27.38 kiB) Vist 1473 ganger
 #310146  av supratt

Stemmer det, er den amerikanske coupe,en som har levert baklyktene til Cabrioleten :)
I forhold til pris osv, så er vel faktisk den -98 Celica Cabrioleten jeg hadde den nest beste bilen jeg har hatt, og det sier egentlig ganske mye, for har hatt litt bil :wink:
Det mest overraskende med den Celicaen var at den var mot normalt frisk :D Tydeligvis vært kjørt inn skikkelig godt :)
Og den var i tillegg veldig vridnongsstabil, som ikke akkurat er normalt på 4 seters cabrioleter. Har kjørt Auda og Bayersckhe biler fra den epoken, og de vred og klaga seg over hard kjøring, og man virkelig merket dårlig torsjonsstivhet i karosseriet. Det fantes ikke slike problemer på Celicaen. Mye av årsaken til det var ett skikkelig godt chassi med avstivningspunkter all over og i tillegg til gjensveiset bakluke med høy åpning så ble den skikkelig bra :D Kunne godt tenkt meg en slik igjen som bil nr.6 :wink:
 #310148  av supratt

hehe, man oppdager nye ting hver dag gitt, og takk gud for det :wink: Jeg var faktisk ikke klar over at Mk6 Celicaen ble levert med andre lykter foran enn ovale :lol: så egentlig ok ut det også :)
 #310149  av mr2storbrua

Jøss, den sølvgrå var jo ganske stilig, mulig vingen var litt for stor. Har aldri sett den bilen før faktisk. Er dette altså toyota celica t20 coupe? Hva slags motor blir den levert med da? Så litt USDM ut, er den amerikansk? Noen grunn til at bildene heter Lexus LS.1 ? Ble litt off-topic dette...

Edit: Der svarte supratt på spørsmålet om den var amerikansk ja... Må si jeg likte de frontlyktene.
Godt det er flere enn meg som lærer noe nytt :mrgreen:

Edit2: Ser at rattet er på venstre side, er denne japansk eller britisk?
Sist redigert av mr2storbrua den 16 des 2008 21:51, redigert 1 gang totalt.
 #310151  av supratt

som lexusmann sier er mk6 Celica Cabriolet en virkelig pen bil med litt senk og store hjul, men jeg må si jeg er ganske så fornøyd med doningen min nå også :wink: MY PRECIOUS NSX-T :twisted:
 #310152  av inzane2012

nå er ikke NSX'n en cab i mine øyner da :) men vist du ser på celicaen din supratt med caben på kontra en vanlig celica, så ser du at linjene og formen på bilen er helt ulike. og der ligger mye av problemt for meg når det kommer til cab. bilen ser kanskje tøffere ut uten taket, men så fort du tar på taket så blir det helt feil liksom. Mens biler som ikke har tak i det hele tatt som cobra'en og caterham super7 og den typer sportsbiler som aldri har vert designa med tak så slipper folka som lager bilen å tenke på hvordan caben blir i forhold til den med vanlig tak, for mange av linjene som utgjør bilen blir borte når du tar av taket...

ta disse to ferrariene f.eks
355 med caben på
355 med caben på
355_23.jpg (151.58 kiB) Vist 1414 ganger
355 med vanlig tak, og her kan du se hvor mye som forsvinner på spyder utgaven
355 med vanlig tak, og her kan du se hvor mye som forsvinner på spyder utgaven
Ferrari_355.jpg (34.77 kiB) Vist 1457 ganger
360 spyder med caben på
360 spyder med caben på
SC06_2005_Ferrari_360_Modena_Spider.jpg (171.95 kiB) Vist 1414 ganger
360 med vanlig tak, og igjen ser du veldig godt hva som forsvinner
360 med vanlig tak, og igjen ser du veldig godt hva som forsvinner
ferrari360f1_front.jpg (50.04 kiB) Vist 1458 ganger
og det er det samme problemt jeg får når jeg ser på mr2en som denne tråden handlet om at så fort caben kommer på blir det helt feil, men med caben av så syns jeg bilen faktisk er litt snasen, og det faktum at en orginal TRD MR2 spyder er ett så sjeldent syn så er det ikke så rart det er så mange delte meninger om den heller