TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sivilpolitiets usle metoder!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #317359  av Supramk3turbo

To år er lenge ja :( Men hva med planer for bilen, har du garasje eller lignende, så hadde jeg heller satt den vekk, å utført litt arbeid på bilen. Om du har noen prosjekt planer.
 #317372  av castman

avaasdf skrev:nei, BALLE! dette suger. lurer nesten på og selge den nå ass. klarer ikke la den stå TO ÅR i oppkjørselen vet du!

castman, synd du ikke stoppa :P måtte gi en fyr 2000 spenn for og kjøre bilen til horten... politiet kjørte den veien jeg skulle, og ville liksom ikke risikere og møte de nedi gata...
hehe, vurderte faktisk å stoppe der å høre hva som hadde skjedd.. Vet at det er heeeeelt jævela mange radarkontroller på denne strekningen, men at det er sivil snut som patrolerer strekningen viste jeg ikke :roll:

Hvor fort kjørte du da? :wink:
 #317402  av avaasdf

vi får se når det blir straffeutmåling. på nettavisen sto det 130, men håper det blir justert litt for og si det slik.. også er det en gammel 80 vei og jeg trodde det var 80 så vet ikke om det hjelper på, samtidig som jeg la meg helt flat, innrømmte alt og gjorde det så lett som over hodet mulig for de.. så vi får se om det hjelper :/ snakka med advokat i sta, han sa det var en velkjennt målemetode (de trenger bare måle deg 100m!!) og at jeg bare kunne dra alene i avhør og si sannheten. så håper jeg slipper unna med tap av førerkort!

har garage, men har vel egentlig ikke så mye kapital til motorbytte nå.. er litt avhengia av lappen i jobben også så vet ikke helt vordan det skal gå.. :/
 #317404  av mralp

Si ihvertfall ikke at du trenger lappen, det er skjerpende. Mistet selv lappen når jeg var ung og hadde da 2 jobber jeg begge behøvde bil til, ble uten jobb da gitt, spilte ingen rolle sa de, prøvde til og med i retten... :|
 #317405  av Supramk3turbo

Men i etterkant kan det hjelpe med et brev fra firma eller sjefen, med ønske om mildere straff, altså få igjen førerkortet litt tidligere. Funka for en kollega av meg...
 #317410  av castman

avaasdf skrev:vi får se når det blir straffeutmåling. på nettavisen sto det 130, men håper det blir justert litt for og si det slik.. også er det en gammel 80 vei og jeg trodde det var 80 så vet ikke om det hjelper på, samtidig som jeg la meg helt flat, innrømmte alt og gjorde det så lett som over hodet mulig for de.. så vi får se om det hjelper :/ snakka med advokat i sta, han sa det var en velkjennt målemetode (de trenger bare måle deg 100m!!) og at jeg bare kunne dra alene i avhør og si sannheten. så håper jeg slipper unna med tap av førerkort!

har garage, men har vel egentlig ikke så mye kapital til motorbytte nå.. er litt avhengia av lappen i jobben også så vet ikke helt vordan det skal gå.. :/
70 sone? hmm, hvor ble du målt hen da? før avkjøringen til porsgrunn? :roll: ikke sett noe 70sone noe plass :roll:

Jeg føler med deg...!
 #317437  av avaasdf

ble mælt ved inngangen til tunellen før den gammle bomstasjonen der bilen sto parkert... fuller eller noe sånnt..
 #317438  av lasse

Du får satse på at de er treige og bruker over 6 mnd på å lage en sak, da får du igjen førerkortet uten straff, de har nemlig ikke lov å ta fra deg lappen mer enn 6 mnd uten å lage en sak.
Skjedde med en jeg kjenner, da på sykkel, i 130, i en 50 sone...
Så mitt tips er å ikke ringe å mase om for mye og håpe de bruker god tid.
Søstra mi ble målt i 129 i en 80 sone, og hun slapp unna med tap av førerkort i 5 mnd og 9000,- i bot.
Uansett, så får du ha lykke til!
 #317475  av avaasdf

men jeg ble tatt langt hjemmefra. de sa at jeg måtte gå og melde meg når jeg kom hjem fordi tiden ville ikke starte og løpe før jeg gjorde det? men jeg har den jo ikke nå?
 #317477  av cameleon

Må si jeg er litt stolt av deg hehe. Du tar jo dette temmelig pent. Om det er til noen trøst, så er det statlige og offentlige mer korrupt og jævlig enn hva du noen gang selv kommer til å bli. Når det kommer til metodene politiet bruker, eller det offentlige uansett hva det måtte være, så kan de i bunn og grunn gjøre det de vil. Dette er et system som vinner i så og si alle tilfellene. Har selv sett politibiler uten sirener som har kjørt temmelig stygt i trafikken, og fartsgrensene bryter de rett som det er. Disse har mer eller mindre diplomatisk immunitet om man skal si det på den måten.
 #317493  av avaasdf

vel, det som irriterer meg er straffenivå kontra andre forbrytelser. Så vidt jeg vet er det vanlig at vepnet ran straffes med samfunsstraff, første gangen man blir dømt i allefall. kjører man for fort må man i fengsel! fikk faenimeg parkeringsbot i helgen også, jeg feilparkerer mye men denne bota her fortjente jeg faen ikke! hehe

bleh, takk for all sympatien i allefall!

skal bli spennende med avhør og straffeutmåling.. :/ skal holde dere oppdatert :)
 #317497  av cameleon

Angående væpnet ran så vil utslaget variere ut i fra hvor grovt det er. Møter du opp med pistol, kniv etc, så kan du nok se langt etter samfunnstraff. Samfunnstjeneste får du om du utfører kriminelle handlinger som ikke anses for å være spesielt alvorlige alt i alt. Springer du inn på den lokale kiosken med en pistol så må du nok ta til takke med noen få kvm ei lita stund
 #317578  av JK86

lasse skrev:Du får satse på at de er treige og bruker over 6 mnd på å lage en sak, da får du igjen førerkortet uten straff, de har nemlig ikke lov å ta fra deg lappen mer enn 6 mnd uten å lage en sak.
Søstra mi ble målt i 129 i en 80 sone, og hun slapp unna med tap av førerkort i 5 mnd og 9000,- i bot.
har hørt at de ha kun 4 uker på seg til og lage sak. har du ikke hørt noe innen da så slipper man fri unna alt
 #317601  av sindrejl

JK86 skrev:
lasse skrev:Du får satse på at de er treige og bruker over 6 mnd på å lage en sak, da får du igjen førerkortet uten straff, de har nemlig ikke lov å ta fra deg lappen mer enn 6 mnd uten å lage en sak.
har hørt at de ha kun 4 uker på seg til og lage sak. har du ikke hørt noe innen da så slipper man fri unna alt
hehe er mye mer korrekt med 3-4uker ja :) da kan du kreve igjen lappen, men det betyr ikke at du er fri, det betyr bare at dem kan derimot lage en sak og så ta den igjen..
 #317602  av avaasdf

ganske sikker på at det der ikke er tilfelle, sist jeg mista lappen venta jeg over et halvt år før jeg hørte noe som helst (fotoboks) og det hade ikke en dritt og si... :/ har du det travet med og rydde opp i et slik forhold skal man kontakte politiet og si i fra...