TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sivilpolitiets usle metoder!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #317242  av avaasdf

gikk på en smell i dag, og har aldri hørt om metoden politiet brukte før..

De sto på en annen vei en den jeg kjørte med et fancy videokamra og filmet meg. Når de fikk tatt meg igjen tok de meg med tilbake til stedet, målte opp strekningen (310 meter eller noe) så sjekket de hvor lang tid jeg brukte på strekningen (på filmen) og regnet ut gjennomsnittsfart!

syntes det var rart at de kunne ta meg når målingen var så kort, men en fotobox måler jo bare 10 meter så... :(

balle
 #317245  av avaasdf

de hadde en klokke "i bildet" som gikk på hundredels sek, og alt var intigrert i bilen og då ganske hightech ut... de sa det ble kalibrert hver uke :(

kjipt, nå blir de sykkel en stund tipper jeg :/
 #317246  av Supramk3turbo

Æsj. hvilken sone å hvor mye over??
 #317248  av avaasdf

70 sone, men var 80 for ikke så lange siden så tror de kunne ta utgangspunkt i det. hadde 5000rpm i fjerde tenker jeg :/ nye dekk og politimannen elska bilen, kunne alle specs og sa "du har i allefall utstyret i orden for og kjøre fort"
"haha, nå kan du være glad du ikke kjøpte turbo modellen nå" med glimt i øyet..

Uansett var de koslige de, lurer på og stikke til advokat i morra men hjelper vel lite...
 #317252  av Supramk3turbo

Huff huff huff, kjipe greier.
 #317269  av hmsilset

tror nok den målingen blir gyldig.Ble tatt på gjennomsnittsmåling fra bil i 1996 da jeg var fersk sjåfør.Hadde jeg ikke bråbremsa da jeg så en bil tok meg igjen så hadde jeg nok fått fengsel ganske så lenge :D
 #317271  av EXS

5000rpm i fjerde..

flyttet bra på seg da med andre ord....

tror en gjennomsnitts måling må være på rundt 450 meter (og da med vekt på tror).

min bror mistet lappen i 70 sonen i hundre og no... han mistet lappen for 2 år og måtte sone 21 dager :?

anbefaler deg og rådføre med advokat.
 #317291  av ArildM

Har hørt samme metoden blitt brukt når du kjører fra Trondheim på stekka etter bakken og frem til der du tar av ved City Syd, gyldig måte å ta folk på. Men fytterakkern så kjipt, personvern er i alle fall noe som ikke gjelder i når du kjører bil i Norge. Neste bilr vel å få montert GPS på alle med lappen slik at absolutt alle i norge kan overvåkes og går det fortere enn 100 så får du atomatisk bot i posten :roll: Storebror ser deg.
 #317307  av lexusmann

Vil også oppfordre deg til å ta en prat med en advokat, ja og høre hvilke muligheter du har... :wink:
 #317342  av castman

er det lov å spørre hvor du ble stoppet hen? Så nemlig en rød supra mkiv var blitt stoppet av en sivil snutt (så det ut som) et sted mellom larvik og porsgrunn igår..
 #317350  av avaasdf

nei, BALLE! dette suger. lurer nesten på og selge den nå ass. klarer ikke la den stå TO ÅR i oppkjørselen vet du!

castman, synd du ikke stoppa :P måtte gi en fyr 2000 spenn for og kjøre bilen til horten... politiet kjørte den veien jeg skulle, og ville liksom ikke risikere og møte de nedi gata...