Det noen av dere snart må begynne å forstå er at grunnen til dette er fordi nordmenn er så vanvittig lett å styre. Jeg mener seriøst, om jeg hadde styrt landet her, så kunne jeg satt opp 10 ganger så mye bomringer det er her i norge, jeg kunne satt opp bensinprisene til 30kr literen, økt skatter og avgifter i hytt og pine, og gjort livet skikkelig surt for hele landets befolkning. Dette fordi ALLE godtar det etter 14 dager til 3 uker med syting og jamring for det ene og det andre.
Jeg har vært borti akkurat det samme da jeg hadde innbrudd i bilen min. Fikk frastjålet mac, en drøss skolebøker og diverse andre datautstyr. Etter 2 månder ble saken henlagt, og etter 2.5 månder ca, så fikk jeg melding fra elkjøp om at datamaskina som var stjålet var på elkjøp til reperasjon. fikk heller ikke der vite hvem det var pga at de videre måtte ta saken til politiet. Men jeg fikk senere tilbake alle tingene mine etter at politiet hadde vært hos vedkommende.
Folk lurer på hvorfor det blir betalt skatter og avgifter. Så og si alle svarer at det er pga at pengene skal gå til ditt og datt osv. Men er det det? Noen som er killer på Makroøkonomi? Jeg er det. Eksempelvis, Dubai har ikke noe skatter eller avgifter. De har antageligvis verdens beste helsevesen samt skolevesen. Hvem betaler? Jo sjeikene.
Skatter og avgifter og alt dere betaler her er for å redusere dere såpass mye at ingen skal ha alt for mye. Janteloven, soriamoria styrer her. Vi kunne godt ha brukt oljepengene våre for å bygge opp aaalt av veier, helsetjenester, skole og det som er, og fortsatt sittet igjen med nok penger til å kjøre denne syklusen om og om og om igjen.
Rettferdighet kan dere se langt bort fra. Dere har nemelig ikke krav på så veldig mye. Desverre.
They say, "Evil prevails when good men fail to act." What they ought to say is, "Evil prevails."
91. Toyota Mr2 2.gen Turbo