TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor er politiet nÃ¥r man trenger dem?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #317430  av inzane2012

helt sant:) er jo nesten sånn mann må gjøre for å få dem til å komme...

en bekjent av meg som har vert oppi litt forskjellig iløp av livet sitt ble skambanka i sitt eget hjem, men politiet nekta å komme når kjæresten hans som var livredd ringte til politiet og ba dem komme før folka tok livet av fyren... 3 timer senere kom dem, når fyren var henta av ambulansen og kjørt på sjukehus med kranierbudd, 3 brekte ribbein og en masse stygge kutt... noen måner senere ble saken henlagt...
kan si det sånn, at her var det darwins lov som utgjorde straffemålinga til slutt... kanskje ikke helt rett gjort av min bekjente da, men så havna han i fengsel og da for å ha utgitt litt berettiget harme når han fikk brevet fra purken...
 #317446  av hmsilset

Jeg opplevde mye rart som dørvakt. Politikontoret lå 30 meter fra puben.Når jeg ringte dem på kveldstid en sjelden gang så tok det 30 min før dem kom uansett hvor kaotisk det var.De satt selvfølgelig hos en av dem å drakk kaffe 3 km unna.Artig når man har å stri med en sauflokk på amfetamin og lsd :P De gangene jeg har gjort smø køddete ting selv har de kommet med en gang.En gang fikk jeg ikke mere øl enda klokka var 1 min på halv 2(er servering til halv 2 her), så sjekka jeg at plastbegeret var helt tomt og kasta det i hodet på bartenderen.Da fikk jeg 2 gærne kvinnelige bartendere på meg og dørvakta som ikke rørte meg da jeg sa at jeg går når det passer meg.Da kom politiet fort da :D Etter at vi var ute på gata så beklaga jeg til politiet oppførselen til de som driver uteplassen :lol: Synes det er teit å ringe politiet bare fordi de ikke fikk vilja si.
 #317488  av Larsen

Jeg har opplevd begge deler egentlig. Har hatt tilfeller hvor jeg vet at de har reddet liv fordi jeg snakket med dem og de reagerte, mens på andre ting hvor jeg ikke har sett noen reaskjon i det hele tatt. Så det er sånn både og, men det nok ingen tvil om at de trenger litt bedre ressurser.
 #317489  av Supramk3turbo

Ressurser er en ting. Men tror også prioritering skal inn i bilde her :)
 #317687  av cameleon

Det noen av dere snart må begynne å forstå er at grunnen til dette er fordi nordmenn er så vanvittig lett å styre. Jeg mener seriøst, om jeg hadde styrt landet her, så kunne jeg satt opp 10 ganger så mye bomringer det er her i norge, jeg kunne satt opp bensinprisene til 30kr literen, økt skatter og avgifter i hytt og pine, og gjort livet skikkelig surt for hele landets befolkning. Dette fordi ALLE godtar det etter 14 dager til 3 uker med syting og jamring for det ene og det andre.

Jeg har vært borti akkurat det samme da jeg hadde innbrudd i bilen min. Fikk frastjålet mac, en drøss skolebøker og diverse andre datautstyr. Etter 2 månder ble saken henlagt, og etter 2.5 månder ca, så fikk jeg melding fra elkjøp om at datamaskina som var stjålet var på elkjøp til reperasjon. fikk heller ikke der vite hvem det var pga at de videre måtte ta saken til politiet. Men jeg fikk senere tilbake alle tingene mine etter at politiet hadde vært hos vedkommende.

Folk lurer på hvorfor det blir betalt skatter og avgifter. Så og si alle svarer at det er pga at pengene skal gå til ditt og datt osv. Men er det det? Noen som er killer på Makroøkonomi? Jeg er det. Eksempelvis, Dubai har ikke noe skatter eller avgifter. De har antageligvis verdens beste helsevesen samt skolevesen. Hvem betaler? Jo sjeikene.

Skatter og avgifter og alt dere betaler her er for å redusere dere såpass mye at ingen skal ha alt for mye. Janteloven, soriamoria styrer her. Vi kunne godt ha brukt oljepengene våre for å bygge opp aaalt av veier, helsetjenester, skole og det som er, og fortsatt sittet igjen med nok penger til å kjøre denne syklusen om og om og om igjen.

Rettferdighet kan dere se langt bort fra. Dere har nemelig ikke krav på så veldig mye. Desverre.
 #317765  av Mr T

En kammerat ev meg satt i bilen på en esso i beregn ,så kommer det en bil og er borti bilen hannes.. de som kjørte bare lo og kjørte videre!kameraten min satt i passasjer sete pga. sertifikat problerer hehe,og han som kjørte var inne og betalte bensinen!
Skiltnummeret fikk dem av han som jobbet på bensin stajonen.. de ringte politiet og opplyste om hva som var skjedd og hva reg nummer var på bilen,da fikk han beskjed om at de hadde ikke tid till denne type saker,men hanfikk opplyst adresse og navn og fikk beskjed om og ordne opåp selv,vis det var ett problem så fikk dem se på saken på ett annet tidspunkt:)
så da ble det privat besøk kan dere tro;)