TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ bort svarte prikker pÃ¥ eksosanlegg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #323009  av hmsilset

apehest skrev:Jeg har brukt en slags leireklump til å fjerne tilsvarende flekker.
Er bare en klump du knar til den er lunken, har på vann på overflaten du skal rengjøre og gnir veldig lett bort flekkene. Finnes ikke noe bedre spør du meg.
Merker blir det ikke.

hadde vært kjekt å visst navn :) Høres veldig bra ut da!
 #323075  av celicat23

hmsilset skrev:
apehest skrev:Jeg har brukt en slags leireklump til å fjerne tilsvarende flekker.
Er bare en klump du knar til den er lunken, har på vann på overflaten du skal rengjøre og gnir veldig lett bort flekkene. Finnes ikke noe bedre spør du meg.
Merker blir det ikke.

hadde vært kjekt å visst navn :) Høres veldig bra ut da!
Regner med det er claybar han mener... F.eks:

http://meguiars.no/index.php?_room=2&_s ... il&_page=1

Mange forskjellige som produserer dette.

#323099  av hmsilset

Funka godt den blå turtlewax flaska for å fjerne smuss,asfalt osv.Ikke perfekt enda,men litt bedre :D skal få det perfekt i løpet av helga.
Vedlegg
etter
etter
DSC00823.JPG (49.02 kiB) Vist 2386 ganger
før
før
DSC00818.JPG (52.94 kiB) Vist 2386 ganger
 #323573  av Larsen

lasse skrev:Jeg brukte stålull på gamle originale eksosen min, og det funka fint, men originalanlegget er jo i børsta stål, kan fort bli riper om man bruker det på krom tror jeg...
Krom er jo hardere enn rustfritt stål da. Er en grunn til at det ble mye brukt som slitebelegg før.
 #324675  av marlboro1310

stålull og kaldvann først....så Autosol etterpå, blir det ikke blankt da, ring NASA. 8)
 #324685  av hmsilset

marlboro1310 skrev:stålull og kaldvann først....så Autosol etterpå, blir det ikke blankt da, ring NASA. 8)
Hehe :D Fått det akseptabelt,men skal prøve det på ett punkt å se hvor bra det funker.