TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ bort svarte prikker pÃ¥ eksosanlegg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #322796  av hmsilset

Har prøvd med flere typer avfetting og skikkelig kraftig guffe med ett eller annet fra arbeid 8) Det er ett phoenix power departoure anlegg.
Får såvidt skrapet bort noen av de med neglene, men vil ikke ligge der i 2 timer,hehe.
Vedlegg
DSC00818.JPG
DSC00818.JPG (52.94 kiB) Vist 3281 ganger
 #322800  av Mr_Storbrua

Autosol?

Chromepolering..
 #322806  av lasse

Jeg brukte stålull på gamle originale eksosen min, og det funka fint, men originalanlegget er jo i børsta stål, kan fort bli riper om man bruker det på krom tror jeg...
 #322808  av James

Bruker selv Turtle sin Superwash (blå flaske, rett på svamp) Tar faktisk mer dritt vekk en det avfettning gjør..
Eller evt. Autosol som det er også er nevnt her.. :)
Sist redigert av James den 20 apr 2009 19:40, redigert 1 gang totalt.
 #322809  av Mr_Storbrua

Superwash er helt supert, men virker som det er piggstøv som henger i potta der.. altså stålpartikler som ruster..

Hadde nok ikke tatt kjangs på stålupp på chrome.

Er det autosl du har brukt?
 #322816  av hmsilset

Mr_Storbrua skrev:Superwash er helt supert, men virker som det er piggstøv som henger i potta der.. altså stålpartikler som ruster..

Hadde nok ikke tatt kjangs på stålupp på chrome.

Er det autosl du har brukt?
Ja,brukte autosol på tube.Kanskje det ikke er noe å gjøre med det om det er sånn rust? Går egentlig bra da, for vil ha mere motor og eksos når jeg har hatt bilen ett par år til :P Men dumt om det fine anlegget blir veldig stygt også.
 #322820  av Mr_Storbrua

skal gå an å få det vekk.. er bare noe som legger seg på utsiden av chromen. Vanskelig å se på bilde men. Skal vel også gå vekk med syre. Husker ikke hva slags syre det er jeg bruker. Men det kan jeg sjekke opp om ønskelig..
 #322823  av hmsilset

Mr_Storbrua skrev:skal gå an å få det vekk.. er bare noe som legger seg på utsiden av chromen. Vanskelig å se på bilde men. Skal vel også gå vekk med syre. Husker ikke hva slags syre det er jeg bruker. Men det kan jeg sjekke opp om ønskelig..
Tusen takk.Haster ikke,men om du har svaret ikke langt unna så takker jeg for det.Syre ja..Bare jeg ikke får flashback da :P
 #322824  av Mr_Storbrua

Kan sjekke på jobb i morra om jeg husker det
 #322841  av 2r-e-rik

prøv med en skikkelig felgrens.
har testet dette selv med god erfaring. chrome enderør som har vært tilnærmet svarte har blitt blanke igjen..
men jeg har da brukt proffesjonell felgrens, meguiar's er å foretrekke selv om jeg kjenner til sterkere produkter på markedet.

men obs! eksosen bør være kald for felgrens kan være lett antennelig.
 #322844  av Remi

Snakk med en rørlegger/rørlegger butikk/grossist.. dem har en sån pusse fille for chrom..
 #322988  av apehest

Jeg har brukt en slags leireklump til å fjerne tilsvarende flekker.
Er bare en klump du knar til den er lunken, har på vann på overflaten du skal rengjøre og gnir veldig lett bort flekkene. Finnes ikke noe bedre spør du meg.
Merker blir det ikke.