Re: Irriterende tennplugg problem!! Noen som kan hjelpe?
Legg innLagt inn:24 apr 2009 11:11
FireWalk skrev:Rengjorde pluggene og satte de inn igjen og nå funker den fint. Enn så lenge. Har fått magret ut en del på cruising nå, men sliter med tomgangen. Tror det er pga enrichment settings slår inn både på innsugstemp og vanntemp siden. Vanskelig å justere dette når den driver og legger til bensin i % av main fuel table basert på ambient temps osv. Er vanskelig å vite om den faktisk gjør dette eller ikke. Så om jeg da justerer på hoved bensintabellen for å få det perfekt, også viser det seg at den da går magert ved senere anledning pga den hadde tilsetning fra en av de andre tabellene akkurat når jeg justerte det. Har sendt mail til bjørnstad bil nå med forespørsel om time for mapping. Så får se hva de sierEn måte å gjøre det på er å notere deg temperaturene når du justerer ting perfekt. Når temperaturene så er anderledes senere og blandingen er feil så justerer du korreksjonsverdiene istedenfor hovedtabellen siden du allerede vet den stemmer ved temperatur x. Ofte er de jo basert på 20C eller noe slikt i utgangspunktet også. Selve luftkorreksjons tabellen bør normalt ikke være langt fra riktig selv med default verdier, da den kun er basert på gassens (luftas) reine fysiske egenskaper når det kommer til masse tetthet vs temperatur. Denne vil normalt bare sikre at blandingsforholdet er identisk uansett temperatur (med mindre den riker ut over en gitt temp for å beskytte motoren, f.eks ved innsugstemp over 60C eller lignende). Litt tidkrevende å finjustere siden du er pent avhengig av å få justert når temperaturen er forskjellig ute, noe som fører til at på en gennerell map-session (uavhengig av hvem som mapper) så vil den normalt ikke røres. Så har du temp korreksjon for vann da. Normalt riker den opp når motor er kald, for så å flate ut i null kompensasjon når motor har nådd drifts temperatur. Sånn sett skulle det jo bare være å vente til motoren har driftstemp før du begynner å logge og gjøre endringer?