Har bygd om motoren i vinter og det medfører jo at mapen, både bensin og tenning, men spesielt bensin blir ganske feil. Skal få mappet om om noen måneder, men er ganske blakk akkurat nå så det må vente litt til.
Uansett, problemet er at etter å ha satt inn nye tennplugger (ngk Bkr7e) så funker bilen som bare det. Går som ei klokke! Men etter en ukes tid så begynner den å feiltenne og rykker og kutter og er omtrent ikke kjørbar.
Drar ut pluggene og ser de er ganske nedsotet. Dette pga en rik bensinblanding. Har forøskt å magre ut blandingen men er ikke helt ekspert på å mappe selv enda så har ikke klart å få det helt 100% :\
Ligger vel på rundt 11-13:1 på cruising..
Uansett, setter inn nye plugger og den er helt fin igjen. Men når jeg drar ut pluggene så er det som regel minst en plugg som er våt av bensin. Har fått høre at NGK pluggene ikke tåler å bli våte. At de da slutter å funke. Noen som vet noe om dette?
Har forsøkt å rengjøre de, brenne de rene og hele pakka. Men får de aldri til å funke som ny igjen uansett hva jeg gjør. Ekstremt irriterende! Blir dyrt med nye plugger en gang i uka..
Vet den må mappes om, men vil bare komme til bunns i dette. Er det fordi pluggene blir våt ? F.eks pga feiltenning og at dysa spruter inn bensin som gjør den våt, også har vi det gående. Er det det som gjør det? eller er det rett og slett at de sotes ned så mye at de slutter å funke?
Noen som har vært borti lignende?
Uansett, problemet er at etter å ha satt inn nye tennplugger (ngk Bkr7e) så funker bilen som bare det. Går som ei klokke! Men etter en ukes tid så begynner den å feiltenne og rykker og kutter og er omtrent ikke kjørbar.
Drar ut pluggene og ser de er ganske nedsotet. Dette pga en rik bensinblanding. Har forøskt å magre ut blandingen men er ikke helt ekspert på å mappe selv enda så har ikke klart å få det helt 100% :\
Ligger vel på rundt 11-13:1 på cruising..
Uansett, setter inn nye plugger og den er helt fin igjen. Men når jeg drar ut pluggene så er det som regel minst en plugg som er våt av bensin. Har fått høre at NGK pluggene ikke tåler å bli våte. At de da slutter å funke. Noen som vet noe om dette?
Har forsøkt å rengjøre de, brenne de rene og hele pakka. Men får de aldri til å funke som ny igjen uansett hva jeg gjør. Ekstremt irriterende! Blir dyrt med nye plugger en gang i uka..
Vet den må mappes om, men vil bare komme til bunns i dette. Er det fordi pluggene blir våt ? F.eks pga feiltenning og at dysa spruter inn bensin som gjør den våt, også har vi det gående. Er det det som gjør det? eller er det rett og slett at de sotes ned så mye at de slutter å funke?
Noen som har vært borti lignende?
- MR2 TURBO -