Side 2 av 2

Re: Koni-problem mr2 mk1

Legg innLagt inn:07 mai 2009 22:19
av Larsen
Det står i de norske lovene at det er lov å montere uorginale støtdempere uten noen videre godkjenning.

Re: Koni-problem mr2 mk1

Legg innLagt inn:08 mai 2009 09:20
av villejan
JEg tenkte da på coilovers eller lignende. Der må vel man ha tuv?

Dempere er vel vanskeliger å sjekke.

Får dem forhåpentligvis i dag, så får vi se da.

Re: Koni-problem mr2 mk1

Legg innLagt inn:08 mai 2009 12:40
av ArildM
Lovlige senkealternativer til Mr2 Mk1 er originale senkefjærer og StyleAuto fjærer med TüV papirer.
Men da er en igjen helt nødt til å ha fjærbein som kan åpnes for innsatser, og av innsatser vet jeg bare at Koni og KYB produserer, sikkert fler.

Re: Koni-problem mr2 mk1

Legg innLagt inn:11 mai 2009 11:09
av mr2pondus
Ting ser lyst ut nå. Verkstedet var i kontakt med importøren,som i sin tur tok kontakt med fabrikken.
På tegninga som fulgte med,var det tegna inn en tapp,som kunne kappes av.
Denne gikk over i en "pupp" inn mot bunnen av demperen.
Jeg har bare pupp på min,og den trodde vi at vi ikke kunne kappe.
Dog viser det seg at tegninga er bra misvisende.
Puppen kan/skal bort,hvis ting ikke passer.
Straks nye fjørbein bak er på plass,bli det rock n`roll.