eivstei skrev:http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... luftfilterDet fulgte med adapter/overgang i alu, samt varmeskjold. og tegninger. så ganske grei deal å få på plass
Her finner du litt om fremgangsmåte, men korleis det er med apexien er eg ikkje sikker på. Passer slangen med innsuget på den
spkstrp skrev:ok, et helt 100% newbie spørsmål.... er dette filteret til 1400 +++ ?? spenn engangsbruk, eller kan du rense det eller ossen funker det??Apex'i filteret er engangsbruk, ja
Magne skrev:Jeg måtte bare dra fram dette gamle tema for å få fram mitt store smil!Er det såååå deilig lyd altså?![]()
Idag fikk jeg mitt Apexi luftfilter kit fra Powerzone, det har jammen meg tatt lang tid. (8-9uker) Det kom på 1930kr med frakt. Og jeg må si ventinga og prisen var vert det!![]()
Sluke luft lyden rett bak hodet er jo bare seriøst deilig! Effekt økning... vel... aner ikke. Kan jo håpe! hehe...
Nå har ikke jeg prøvd andre filtre enn Apexi men jeg må si meg fornøyd fordet... Nesten så jeg bare må ut å ta meg en kjøretur bare for å høre den lyden... eh. ja faktisk jeg tror jeg gjør det!! Snakkes!
FireWalk skrev:Jeg så en test for litt siden der de testet de forskjellige filterene. De værste (K&N) og de slapp jo igjennom så mye møkk at man nesten like gjerne kunne kjørt uten filter... det eneste filteret som ikke slapp igjennom noe som helst var Apexi. Men så er det jo også det dyreste filteret. Hva lyd angår så gir Apexi filteret en fin lyd! Jeg hadde et såkalt "huricane" filter på bilen min da jeg hadde GTI, det virket som om jeg fikk mer lyd av det filteret, men det slapp sikkert igjennom 100 ganger mer drit også. Og jeg er jo glad i motoren min. En annen ting er jo at jeg nå har Turbo, og resonansen fra turboen gjennom luftfilteret overdøver lyden av sugelyden, så jeg kan egentlig ikke utale meg om hvordan lyden av apexi blir på en NA bil...??? K&N det verste filteret???
Jeg ville uansett gått for apexi filteret. Om den testen (som virket veldig seriøs) stemmer så er apexi det eneste filteret som gjelder om man er glad i motoren sin.