TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luftfilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #40903  av eivstei

Må ha meg eit sportsluftfilter til min mr2 2.0i no! Ser at det er ganske store prisforskjeller rundtom på forskjellige luftfilter. Er forskjellen på dei forskjellige så stor som prisen kan antyde :?:

Står ikkje så bra til med økonomien for tida :? , so må ha meg eit billigt eit! Håper på eit billigt og bra, der eg er mest ute etter lyden filteret gjer...

Fann eit her..: http://carstyling.org/idx.htm som virket rimelig, og eit som er litt dyrere: http://www.felgimport.no/

Er det noen som har noe å anbefale til under 1000 :?:

#40907  av sexten

Hei. Jeg har ikke fått mitt luftfilter enda (Apexi Luftfilter til 1700.-) så jeg kan ikke svare på egne erfaringer, men jeg kan svare i forhold til hva jeg har lest :)

Apexi luftfilter er vel det som gir best lyd og kanskje en minimal effektøkning og responsøkning også, men det koster som sagt 1700.-

Blitz luftfilter er et enda råere filter som er av metall og gir en litt annerledes lyd etter hva jeg har hørt. Tror disse filtrene filtrerer omtrent like godt. Men prisen på dette er ofte over 2000.-

Når det gjelder luftfilter under 1000.- er det eneste luftfilteret jeg kan anbefale K&N Luftfilter. Det gir ikke like rå lyd som Apexi, men det filtrerer like godt (og det er kanskje det viktigeste? :D).

Så om du skal holde deg under 1000.- ville jeg gått for K&N

#40908  av Phantom3D

KN filter er slik jeg har forstått det KNfilter.. uansett..?
Ellers har du greenfilter som er det samme. Men du får ikke samme effekten. Greenfilter brukes i rally, kanskje fordi den er litt tettere og ikke slipper så mye smuss inn i motoren. Det finnes også innsatsfilter, som man putter i orginal luftfilterboks. Men konisk (Som erstatter luftfilterboksen) gir enda bedre effekt. Noe dyrere og noemer arbeid å sette inn. Jeg har aldri vært bort i slikefilter (Bortsett fra at jeg bestillte et til den gamle BMW. BMW'n ble vrak før jeg fikk filteret), så noe mer vet jeg ikke!

#40910  av spkstrp

leste om en som hadde et slikt filter for mye lyd... Han digga det i 2-3 dager så brukte han en måned på å fjerne ulydene av det (digget lyden under pådrag, men ved alle andre situasjoner var den vist #¤#" irriterende) .. så etter en måneds tid installerte han original filteret igjen :roll:
Kunne godt tenke meg litt effekt og lyd selv.. noen som har slikt?

#40912  av eivstei

Linken på først post funka visst ikkje, men det var eit K&N filter til 514 + mva, noe som virka som ein bra pris. Men Apexi Power Intake har jo fått god kritikk på tester. Er det noen bra butikker på nettet som har det rimelig???

#40913  av sexten

Jeg bestilte mitt Apexi filter fra http://www.powerzone.no men de har rimelig lang leveringstid. Minst 4-6 uker. Mitt kostet vel 1695.- når jeg kjøpte det. Men om du skal kjøpe derfra må du passe på at du ikke bestiller filteret til 3S-GTE, du skal ha til 3S-GE. Du må kanskje sende en mail og spørre etter dette, det måtte iallfall jeg.

Ellers så vil jeg tro at du får tak i dette billigere fra Japan og USA, men da er du vel mer eller mindre avhengig av å bestille sammen med noen andre

#40914  av CelicaGT

Ring powerzone og spørr, kjappere det. Mail tar laang tid før dei svarer på...
Dei har litt leveringstid.....

#40915  av eivstei

Kor mykje kan ein forvente seg i frakt ol. ved kjøp av sportsluftfilter i USA?? Leveringstida er vel lang og...?
Kva med tyskland eller England? FÃ¥r ein ikkje billig derfra??

#40942  av chris

Apexien tror jeg ikke man får stort billigere enn det powerzone selger for, selv om man handler fra utlandet.

Har apexi selv, er storfornøyd! :)

#40959  av The Doctor

Mr.two her på forumet har Green Filter på MR2 GTi sin. På den ble det driiit fet lyd.. Om det var noe effekt økning vet jeg ikke men det kan du jo bare spørre han om... 8)

#40964  av eivstei

Det frister jævlig å betille apexien straks... Budsjettet mitt blir sprengt da, men da må no ve råd å leve på nudler og rundstykker i tiden fremover :cry: Virker som det er verdt 1000 kr meir for eit apex enn K&N. MÅ få ein oppmerksomhetsvekkande lyd!
Lyden er tross alt halve opplevelsen... :)

#40965  av turboman

...og husk, Apexi-filteret må ikke oljes inn, slik som KN-filtrene må.

Tror flesteparten her inne har Apexi-kit'et.... :)

#40966  av The Doctor

Visst det er lyden du er ute etter så vil jeg anbefale Green, men nå har jeg ikke hørt Apexi da.. Jeg har selv KN men det er annerledes når man har turbo 8)

#40973  av The Doctor

Ca 1400 tror jeg.. Han kjøpte det på Bil X-tra.. Også er det vel http://www.felgimport.no som importerer det tror jeg... Apexi er sikkert det beste valget.. :wink: