TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enda En Supra mk3 Melder sin ankomst !!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #328514  av Mk3killan

Flott det høres betryggende ut ! Har selv bestilt deler der nå. Og det er nå pokker meg typisk altså at pakken kan bruke 2-3 dager fra usa til norge , og med en gang den kommer inn til tollklarering så går det en uke og vel så det
hater og vente vil kjøre supra nåååå..... *Sukk*

tenker litt på og kansje kjøpe manuel girkasse i sverige billig der !! sett kasser til 7000,- og det er ikke gale
 #328515  av Mk3killan

Jeg kom plutselig på enda en ting og spørre om her. Når man får disse arp boltene får man også med et skjema eller info skriv hvor det står hvor mye moment man skal stramme til med da ?
Eller er det noen som sitter på den kunskapen her ? greit og vite synes jeg. Vil ikke gjøre noe galt
 #328519  av mr2storbrua

Skal vel være originalt moment hvis ikke annet er oppgitt (enten på pakka med boltene, eller skriv som følger med).
 #328521  av Mk3killan

Jo det høres jo logisk ut det, men jeg mener jeg leste et eller annet sted at disse ARP boltene skulle strammes ekstra til ser du. for det er faktisk veldig lite moment som brukes på de orginale boltene mener jeg et verksted sa en gang når dem skjekka.. dem ble faktisk ganske overasket. Men det finner jeg jo ut når boltene dukker opp om det står noe
 #328522  av Supramk3turbo

Jo, det skal følge med et skriv om hvor mye du skal dra til med. hvor mye det er på 7m husker jeg ikke.
 #328523  av Mk3killan

Strålende da har vi jo fått klarhet i det. takk skal du ha. Driver og venter på tlf fra verkstedet her nå på pris for å skifte toppakning + bolter, eksos manifol pakning og oljeskift på motor og kasse. Og ja sånn skikkelig kjølerveske.
Hørte noe om at en burde ha skikkelig kjølerveske på disse bilene. Og ikke noe sånn billig shell dritt.. tror det var noe med pakninger og sånt.. mye pakning preik her nå... beklager det
 #328536  av mulle-mek

hmm trakk boltene til 140 nm mye men de gikk ok
har prøvd å kjøre trykket opp til ca 1.8 bar på turbon 8)
no problema :lol:
 #328537  av Mk3killan

1.8 bar det er jo ganske heftig da !! og alikevel så gikk det helt fint ?? imponerende å sikkert utrolig kult !!
Men det er en ting jeg ble litt bekymret for her nå, jeg har nemmelig bestilt en 2mm hks pakning
men vil dette funke da om blokka ikke er slipt ? og den er helt orginal ? vil det da passe ? eller må jeg slipe toppen ?
 #328539  av mulle-mek

jeg slipte kun toppen og 2mm pakning
hvis blokka ser ok ut så er de vel ikke behov for det nej
 #329042  av Mk3killan

Det må jeg si Mulle mek her, Utrolig leit med den lappen. Typisk purken det alt som er moro her i landet skal enten være ulovlig eller straffes hardt. !!!
Men er det du som har lakt ut bil på finn.no nå eller ? i såfall nydelig bil da !! vet egentlig ikke om nydelig dekker det helt heller.
 #329049  av mulle-mek

takk jo de er min noe overpriset men som sagt de er byttet mye på den bilen.
og noen timers jobb :D
skal i retten til tirsdag så for jeg se hva jeg gjør :roll:
 #329283  av Mk3killan

Heisann dere jeg lurer på en liten ting her

Jeg hørte noe form for tikke lyd når jeg var ute og kjørte litt med mk3en , det minner litt om sånn typisk ventil tikke lyd og den kommer når man akslerer
også har jeg skommet igjennom forumet her i et par dager og lurer på om noen har noen formening om hva det kommer av ?
mener jeg leste her et sted der en sa at det kunne være pakningen på eksos manifoilen , som igjen gir en tikke lyd. men jeg synes jo dette
høres litt merkelig ut. Har også lest at det er veldig vanlig at en får rådbank i disse motorene. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan
dette egentlig høres ut. Men jeg tror jo ikke det skal være det da motoren funger helt som den skal å den går fint på tomgang og drar gjevnt og fint.
kun denne tikke lyden når man kjører.. Hmmm.. liker det ikke iallefall.
 #329340  av Andreazz

Mk3killan skrev:Heisann dere jeg lurer på en liten ting her

Jeg hørte noe form for tikke lyd når jeg var ute og kjørte litt med mk3en , det minner litt om sånn typisk ventil tikke lyd og den kommer når man akslerer.
Første jeg tenkte her er tenningsbank? Kjører du med orginalt ladetrykk?
 #329347  av Mk3killan

Jeg kjører med orginalt lade trykk ja, forøvrig så er jo hele bilen orginal den.
men jeg får bare vente og se til jeg har fått et verksted til og skifte toppakningen
og den eksos manifoilen.