TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mye kan jeg fÃ¥ ut av en mr2 mk2 gti?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#41670  av MRQuoc

en corolla med 97hk i en krapp sving .. vs en mr2 i krapp sving = mr2 vinner i hastighet og fartsøkning ut av kurven .. folk liker forskjellige ting .. men jeg liker å gi gasspådrag i svinger ! :P .. kjenne den dytter og dytter og dytter og når jeg da nesten er ferdig med svingen spruter det luft inn i kammeret og gir enda mer dytt og .. er jeg heldig får jeg hjulspinn til jeg girer :P ..

en barnevennlig bil som corolla ville aldri gitt den samme gleden .. for meg ... ;)

men så er det noen da som skal ha det kjapt ut av kryss .. ... sikkert moro for noen .. jeg holder meg litt tilbake akkurat på den delen av sportslig kjøring :]

#41710  av kennethx

Tror du skulle satt på med meg i CS'en gjennom en passe sving jeg....tror Amunds kommentar var noe sånn som: "I HELVETE" *glise*

#41714  av chris

En corolla med 97 hester kan man nesten rygge i fra med MR2 mk2..

Men skal man kjøre drag osv, så må man nok satse på en MR2 turbo. De er like å forsikre som GTi'ene, men fåes i fra drøye 200 hester til 245 hester originalt, avhengig av årsmodeller.

MR2 mk2 GTi sies å ha 0-100 på ~7 sekunder. Hvilket jeg synes er ganske bra med tanke på at det "bare" er 156 hk i den. Men for øvrig er MR2'ens sterke side, det er svingkjøring. Med likeverdige sjåfører, så skal du slite med å kjøre fra MR2 i svinger, eller på bane ;)

#41723  av Bj0rn

jeg tror jeg går for en gti,skal klare målet med 200hk ihvertfall :D Tror ikke det blir så vanskelig med ny manifold,chip,eksos å filter + porting og bytting av kam...???

#41732  av Kjelliken

:D Den er god vi liker stå på humør og jeg er sikker på at du kommer deg over 200 hvist du bare vil.
TRD kjører jo ut over 230 av 1.6 maskinen så 200 på 2.0 maskinen burde ikke være noe problem :wink:

#41734  av MR2Espen

Hva er ca pris på å få gjort alt det der da? ny manifold,chip,eksos,filter porting og bytting av kam. skulle gjerne hatt litt mere hk på min også :P

#42125  av TomG

Turbo, turbo, turbo, det er alt jeg har å si...
Etter å ha sittet på med en del gromme mr2'er, med alt fra 450hk, til over 800hk, så er gti det samme som en handle vogn med plenklipper motor, rikitg nok på rema1000, men.....

T

#42126  av TomG

Kjelliken skrev::D Den er god vi liker stå på humør og jeg er sikker på at du kommer deg over 200 hvist du bare vil.
TRD kjører jo ut over 230 av 1.6 maskinen så 200 på 2.0 maskinen burde ikke være noe problem :wink:
Har dere 3sge 2.0L i Norge?

Her borte kjører dem med 5sfe, som er grei, men ikke så veldig grei å hente noe ut av.

For 3sge er det en del moro saker å hente hos TodaRacing.com

hele motorer til og med.....
http://www.todaracing.com/images/engine ... _3sg_b.jpg
Gromt til tusen(vis av kroner)

Tror den motoren foresten utvikler rundt 300hk, ved 8700 omdr.

T

#42127  av cameleon

TomG skrev:Turbo, turbo, turbo, det er alt jeg har å si...
Etter å ha sittet på med en del gromme mr2'er, med alt fra 450hk, til over 800hk, så er gti det samme som en handle vogn med plenklipper motor, rikitg nok på rema1000, men.....

T
Du må ikke komme her å disse de geniale 156 hestne som buldrer under lokket på GTI ass :mrgreen:

Men seriøst. 800hk i en MK2..... :roll:
FÃ¥r dere motordeler fra mars/jupiter eller noe :D

#42128  av spkstrp

synes du burde sjekke ut hva det egentlig koster for en turbo... om prisen blir nesten den samme for en gti + all trimming du trenger for 200 hk, så må det jo være genialt bedre å kjøpe en bil med 200 hk originalt.. og med mye større potensiale..

#42151  av Kjelliken

:D

Her borte kjører dem med 5sfe, som er grei, men ikke så veldig grei å hente noe ut av.

Ja stort sett er det 3s-ge maskiner på de mr 2ene her i norge og celica.
Det er vel mest camry og andre biler som har 5s-fe maskiner.

og på ti tidligste mr2 mk 1 så står det 4a-ge maskiner
som også er en poppulær maskin og trimme.. :wink:

:shock: og hva koster en slik maskin da???? den var jo død's råååå :wink:

#42165  av chris

cameleon skrev:
TomG skrev:Turbo, turbo, turbo, det er alt jeg har å si...

T
Du må ikke komme her å disse de geniale 156 hestne som buldrer under lokket på GTI ass :mrgreen:

Men seriøst. 800hk i en MK2..... :roll:
FÃ¥r dere motordeler fra mars/jupiter eller noe :D
USA vettu.. alt skal være så mye større der borte :D

#42167  av chris

TomG skrev:
Kjelliken skrev::D Den er god vi liker stå på humør og jeg er sikker på at du kommer deg over 200 hvist du bare vil.

hele motorer til og med.....
http://www.todaracing.com/images/engine ... _3sg_b.jpg
Gromt til tusen(vis av kroner)

Tror den motoren foresten utvikler rundt 300hk, ved 8700 omdr.

T
Er vel så og si bare 3S-GE i mr2'er i norge. har ikke hørt om noen med 5S-FE jeg i hvert fall.
Pen motor forresten, hadde gjort seg i bilen min ;)

#42170  av angrykid

min og. :)

#42214  av Erlend

Står på TODA Racing sine sider at de ikke leverer til privatpersoner... Motorene de utvikler er racemotorer, og de vil ha seg frabedt forespørsler om å sette en sånn i en gatebil :)