TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mye kan jeg fÃ¥ ut av en mr2 mk2 gti?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #41561  av Bj0rn

Bare lurte på hvor mye hk jeg kan få ut av mr2 mk2`en?Med chip og eksos og manifold osv???For jeg så en mr2 på dragrace,å den virka drit treig...Ikke for å være stygg,men jeg må ha noe med mer gamp i :D

#41563  av Mr2 Mk2

er ikke allverdens effekt målt i hk,men dææææven så mye morro du får ut av en Mr2 8)

#41568  av Bj0rn

det virka bare som den mr2`en ikke var særlig kjapp,men den var orginal,å en mr2 turbo blir for dyrt for meg i forsikring så...

#41569  av Mr2 Mk2

Bj0rn skrev:det virka bare som den mr2`en ikke var særlig kjapp,men den var orginal,å en mr2 turbo blir for dyrt for meg i forsikring så...
hvilken film er det du har sett?den med to gti er som dragger?det finnes flere drag filmer,med Mr2` som dra til det #¤#%...Og ikke råd til å forsikre turbo?det skal ikke være forskjell på Turbo og gti,der er såpass sjelden at dem er ikke lagt inn i systemet :?

#41570  av Bj0rn

ikke film,så det in real life...Visste ikke at gti og turbo var like dyr i forsikring...

#41571  av Mr2 Mk2

hvilken bil kjørte den mot?eller var det sånn lyskryss drag? :roll:
For den er jo ingen extrem dragrace bil,men med 0-100 på ca 7.5sek så går det jo greit...Og det hadde nok virket endel raskere om du satt på :wink:

#41573  av Master

har hørt om en rally mr2 gti som var tunet til ca 250 hk for en stund siden.. så bare man kan det man holder på med og har penger til det er det mye man kan gjøre:)

#41574  av Bj0rn

den kjørte mot en gammel toyota corolla twin cam med 97hk,var bare såvidt mr2`en tok den,men hvis det går an å trimme de opp en del,så går jeg kanskje for en mr2gti

#41581  av sexten

den Corollaen må ha hatt mye mer guff enn 97hk i så fall :) eller så gikk MR2'en på 3 sylindre :P som min gjorde her om dagen :shock: var komt vann ned med tennpluggene, men fikk fikset det raskt og vips så var motoren bedre enn aldri før :D

#41582  av Bj0rn

ikke mer en 97hk.Han hadde den på dynotest,å jeg så den testen å papiret etterpå...

#41588  av sleeper

Jeg var på gardemoen i fjor da en mr2gti kjørte(en dag på stripen)
og den var org men med eksos og filter og den kjørte fra org200sx osv.....
den gikk sinnsykt bra så hvis du har sett noen som nesten ikke kjører fra en corolla så en det ikke bilen det står på!!!! da er det sjåføren!!!!!

#41596  av Bj0rn

ok,men er det mulig å få over 200hk med en gti?kan vel få en del med å bytte manifold å eksos,chip og filter?

#41612  av CelicaTurbo

bytter du hele eksosen inkludert grenrør, får noen nye milde kamaksler og en chip som er programmert på rulle så burde du ligge en knapp bit over 200hk tenker jeg..

men skal du fort er det turbo som er veien å gå..

#41630  av Bj0rn

kjenner en som har trimmet en hel haug med biler her i området.Flere rally biler osv...skal snakke med han med porting osv...

#41666  av jumbo

Hvis du har utgangspunkt i at det vil ha noe som sparker skikkelig, kan jeg love at 1 uke etter du har kjøpt gti, har du lyst på turbo. Ikke fordi gti nødvendigvis går dårlig, snarere "mye vil ha mer" effekten :D