TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• det ryktes om et par mr2'er pÃ¥ rullene? ;)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#42043  av Kjelliken

:D oki så da er det samme maskin som står i st 205 da tenker jeg?? den har en annnen topp vet jeg og insugesmanifoilen skal vist være mye bedre der. Den skal etter min mening være ca 236 hk i
så de stemmer sikkert med de tallene dere går ut etter.
men da vet jeg jo noenlunde hvor landet ligger.. :wink:

#42051  av CelicaTurbo

stemmer, samme motor som ST205 :)

#42055  av Erlend

Grattis med dynoen Morten, 273/350 er jo bare helt konge! NÃ¥r har du planlagt ny eksos?

#42057  av erling

Han andre galne da? Med 1.4 bar bør det jo bli noen pene tall? :D

#42066  av Kjelliken

:roll: 1.4 bar ??? :shock: det må no bli knall.. Ja vi venter i spenning på de tallene...
:wink:

#42072  av Alexander G

Det var jo meget bra Morten! Har lyst på den motoren din jeg...som om jeg ikke har kjøpt nok motor av deg :wink:

#42078  av MR2turbo

hepp...

Blei nok godt slått av Morten jeg :oops: :cry: :cry: :cry:

hehe.. men men.. Målte 265hk/320nm på bakhjula..
dvs. ca 311hk i motor.. Men har problemer med no tenning som ikke er helt som den skal... skal finne ut av det og teste igjen... Så ikke føl deg trygg Morten :twisted: :twisted: hehe
Målingen var med 1,3 bar.. skrur ikke opp mere før jeg har fått tenningen 100%
Kommer til å prøve kaldere Irridium plugger, og muligens retarde tenninga en grad... eller evt. octanbooster bare for å sjekke om det kommer av at knock sensoren registrer detonasjoner.. uansett skal det ordnes så fort som mulig.. :)

#42084  av CelicaTurbo

hm, satser på at du finner ut av det da, uansett et absolutt imponerende resultat :)

#42086  av Morten

Erlend skrev:Grattis med dynoen Morten, 273/350 er jo bare helt konge! NÃ¥r har du planlagt ny eksos?
Takk, takk alle sammen! :D
Satser på å ha eksos på plass i løpet av Mai.

Markus: Jeg regner med du kommer sterkt tilbake jeg :wink:

#42103  av Christian

Flotte tall det ja :) Hadde jeg hatt gamle motoren min ennå skulle jeg besøkt han som trimma min forrige, og slått ham i hodet med noe hardt :? Med 2 ic'er, unichip ,aussie dp og 3" eksos fikk jeg ut 230ogno hk/371Nm på bakhjula, ved 1,2kg *stusser litt nå*

Det er vel ikke snakk om de helt store feilmarginene fra rulle til rulle heller?

Edit : en 3gen det også...

#42105  av sindrejl

MR2turbo skrev:hepp...

dvs. ca 311hk i motor.. Men har problemer med no tenning som ikke er helt som den skal... skal finne ut av det og teste igjen... Så ikke føl deg trygg Morten :twisted: :twisted: hehe
Kommer til å prøve kaldere Irridium plugger, og muligens retarde tenninga en grad... eller evt. octanbooster bare for å sjekke om det kommer av at knock sensoren registrer detonasjoner.. uansett skal det ordnes så fort som mulig.. :)
Ser for meg deg i 2f2f stå foran motorrommet og bable :shock: :p

#42107  av spkstrp

sindrejl skrev:
MR2turbo skrev:hepp...

Ser for meg deg i 2f2f stå foran motorrommet og bable :shock: :p
... Winning is winning.... ;)

#42110  av Stian

Christian skrev:Flotte tall det ja :) Hadde jeg hatt gamle motoren min ennå skulle jeg besøkt han som trimma min forrige, og slått ham i hodet med noe hardt :? Med 2 ic'er, unichip ,aussie dp og 3" eksos fikk jeg ut 230ogno hk/371Nm på bakhjula, ved 1,2kg *stusser litt nå*

Det er vel ikke snakk om de helt store feilmarginene fra rulle til rulle heller?

Edit : en 3gen det også...
Ta med deg bilen min da..... :roll: :twisted:
Så får du jo ut litt agresjon :twisted: :twisted:
:lol: :lol:

#42147  av Christian

Stian : Tror du bør teste din på rulle igjen, enten er det mer effekt i motoren enn jeg har trodd, eller så trenger den litt justering :wink:

#42163  av chris

CelicaTurbo skrev:stemmer, samme motor som ST205 :)
rev3 3S-GTE har 245 hk, har den ikke det da? er i hvert fall det som sies og skrives overalt :)