TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• det ryktes om et par mr2'er pÃ¥ rullene? ;)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#41989  av erling

Ja stemmer det. Tipper 300 på Markus og litt mindre hos Morten? :wink: Vi må få talla! :)

#41991  av VeilSide

erling skrev:Ja stemmer det. Tipper 300 på Markus og litt mindre hos Morten? :wink: Vi må få talla! :)
Tipper noe annet jeg :wink:

#41997  av Morten

Da har jeg kommet meg hjem og er klar til å skryte :wink:
Dette gikk over all forventing :mrgreen:

Mine tall:

273,6hk og 350,8NM PÃ… BAKHJULA!!!!! :twisted: :mrgreen: :twisted:

for spesielt inneresserte pleide de å bruke et ca. tall på 15% tap i drivverk. Hvis dette benyttes tilsvarer dette 321,9hk på svinghjulet! (dette er og blir et unøyaktig estimat).

Dette tyder jo på at ikke alt jeg har gjort har vært feil :twisted: :mrgreen:
Glad nå!

#41998  av chris

Morten skrev:Da har jeg kommet meg hjem og er klar til å skryte :wink:
Dette gikk over all forventing :mrgreen:

Mine tall:

for spesielt inneresserte pleide de å bruke et ca. tall på 15% tap i drivverk. Hvis dette benyttes tilsvarer dette 321,9hk på svinghjulet! (dette er og blir et unøyaktig estimat).

Glad nå!
whoha!! det er jo rått!!

#41999  av erling

Morten skrev:Mine tall:

OI! :shock: :D Trodde ikke du greide så mye med orginaleksosen.. Detta var jo rått! :D Gratulerer så mye! :D

#42001  av CelicaTurbo

jøss, supert resultat! Hva er gjort med den motoren da? Kun det som står i signaturen? :)

....og Markus?...

#42002  av Morten

CelicaTurbo skrev:jøss, supert resultat! Hva er gjort med den motoren da? Kun det som står i signaturen? :)

....og Markus?...
Det er stort sett gjort det som står i signaturen:

94 modell 3SGTE, Apexi Power intake, HKS Intercooler, Aussie DownPipe, Apexi Power FC med "boost control kit". Kjørte med 1,1Bar ladetrykk.
...og som Erling nevner... orginal eksos! (litt flaut å ikke fått bytta den enda men... :roll: )

Begynner å nærme meg det jeg hadde tenkt å gjøre, det som gjenstår er eksos og finjustering. Men hadde absolutt ikke regnet med å være oppe på så mye effekt enda selv om jeg synes det går godt! :mrgreen:

#42003  av FalcoN

grattis :D grattis :D
høres hÆFti ut :twisted:

#42006  av Zz24hours

Tillykke med den flotte måling 8) det var da meget flot klaret, specielt med den eksos :shock:

.. og hva med Markus hva' .. vil vil da vide det :lol:

#42024  av jan-erik

Morten skrev: Mine tall:

Glad nå!
Vanvittig bra Morten 8) . Gleder meg til å se bilen din på banekjøring nå, du kommer vel til å kjøre fletta av det meste nå.

#42028  av Kjelliken

:D det der hørtes jo svært lovendes ut. kommer jeg til å få like mye i min lille carlos da med å justere min opp til 1.1 i trykk???
eller trenger jeg noe mer snadder som en HKS ic???
nå har jeg jo bare den orginale vannavkjølte ic'en :roll:

#42034  av @lpher

Jeezzees! :D Med original eksos?!! :D :D kongebra resultat det dær da! :D

@lpher

#42038  av sleeper

kjelliken: husk at du har en 2-gen (208hk org)motor og morten har en 3-gen (ca250org) og en annen turbo....

#42042  av CelicaTurbo

Kjelliken: som sleeper påpeker er det nok 3. gen motoren og turboen som står på denne motoren som gjør hovedforskjellen. Intercooleren din er faktisk meget god den og få bytter denne før de er godt over 300hk, men det de ofte gjør er å modifisere pumpen slik at den går konstant, og noen monterer en større radiator for intercoolerens kjølevann.. i tillegg gir kjøleren din fordelen med mye kortere rørgate mellom turbo og innsuget, og du unngår rør med store krumspring :)

Men det resultatet til Morten er overraskende bra i forhold til hva som er forventet med hans modifikasjoner,.. virkelig flott resultat og at det er målt på hjulene gjør det mer troverdig også :)

.... men 3. gen motoren har ikke 250hk orginalt, det er vel 240PS som gir noe lavere verdi i hk.. men motoren har et bedre potensiale, med det er i hovedsak pga annen turbo, lavere kompresjon og sterkere toppakning orginalt.. den har litt større diameter i innsuget orginalt også, og den har ikke variabelt innsugsvolum slik 2. gen har (t-vis), men jeg vet ikke helt hvor mye det egentlig har å si..