Kjelliken: som sleeper påpeker er det nok 3. gen motoren og turboen som står på denne motoren som gjør hovedforskjellen. Intercooleren din er faktisk meget god den og få bytter denne før de er godt over 300hk, men det de ofte gjør er å modifisere pumpen slik at den går konstant, og noen monterer en større radiator for intercoolerens kjølevann.. i tillegg gir kjøleren din fordelen med mye kortere rørgate mellom turbo og innsuget, og du unngår rør med store krumspring
Men det resultatet til Morten er overraskende bra i forhold til hva som er forventet med hans modifikasjoner,.. virkelig flott resultat og at det er målt på hjulene gjør det mer troverdig også
.... men 3. gen motoren har ikke 250hk orginalt, det er vel 240PS som gir noe lavere verdi i hk.. men motoren har et bedre potensiale, med det er i hovedsak pga annen turbo, lavere kompresjon og sterkere toppakning orginalt.. den har litt større diameter i innsuget orginalt også, og den har ikke variabelt innsugsvolum slik 2. gen har (t-vis), men jeg vet ikke helt hvor mye det egentlig har å si..