Side 2 av 3
Legg innLagt inn:03 mai 2004 09:28
av Goose
Der fikk du poenget mitt på en mye bedre måte enn jeg hadde klart å gjøre...

Legg innLagt inn:03 mai 2004 11:53
av CelicaTurbo
Tror om jeg skal kjøpe nytt filter har jeg mest lyst på Apexi eller Blitz. Apexi pga kvalitet og noe pga resultatet av denne testen, eller Blitz filteret pga kvalitet og den utrolige lyden som dette filteret gir

Legg innLagt inn:03 mai 2004 13:11
av larsst185
Er det noen som faktisk har prøvd et såkalt open air filter på en turbobil med Ic.Jeg har nettopp montert på min og den brumme lyden som man får på en vanlig inspr motor eksisterer ikke hos meg.Kun en vanvittig suse lyd når turboen lader...Tror det blir for mye "demping" av innsugingslufta gjennom turbo og ic.
Legg innLagt inn:04 mai 2004 22:21
av erling
larsst185 skrev:Tror det blir for mye "demping" av innsugingslufta gjennom turbo og ic.
Turbo demper innsugslyden kraftig ja. Til gjengjeld får du en saftig turbolyd, som er mye kjekkere.

Legg innLagt inn:28 jun 2004 20:16
av CrazyKnight
Jeg har planer om å kjøpe meg luftfilter-kit til min MR2 MK3. Ser det diskuteres litt her i forhold til Apexi og K&N osv...
Noen som kan gi meg noen hint om hva jeg burde velge? Jeg har jo f.eks ikke turbo... Ennå!
Jeg skal også senke den litt, har vel stort sett hatt TTE's sett i tankene der. Men mulig det finnes andre bedre alternativ? I likhet med effektanlegg. Tror vel kanskje det også blir TTE.
Hvor er det forresten enklest å bestille Apexi filter? Fant bare en site i USA, som ikke sendte utenlands...
(Jeg har forresten veldig gode kontakter i Tyskland. Bedre å bestille derifra??)
CrazyKnight
-klar for å bruke opp feriepenga!!

Legg innLagt inn:28 jun 2004 20:36
av hmsilset
CrazyKnight skrev:Jeg har planer om å kjøpe meg luftfilter-kit til min MR2 MK3. Ser det diskuteres litt her i forhold til Apexi og K&N osv...
Noen som kan gi meg noen hint om hva jeg burde velge?-klar for å bruke opp feriepenga!! 
Får k&n filter-kit denne uka jeg.Koster 1375 kr.Noen hundre
mer enn det jeg trodde det kosta. Aner ikke hvordan lyden
blir jeg,men de jeg har hørt har det her sier det er heftigere lyd på
Apexi. men jeg vil ikke vente i ukesvis på en luftfilterdings som koster
enda mer..

Legg innLagt inn:28 jun 2004 23:15
av memo
fikk for ikke lenge siden mitt blitz SUS filter i posten, og må si jeg er helt utrolig, kongefornøyd med det... helt brutal lyd, og merkbar effektøkning.. (dette har mye med at K&N filteret jeg hadde først nesten var tett

)
Legg innLagt inn:28 jun 2004 23:18
av jan-erik
CrazyKnight skrev:Jeg har planer om å kjøpe meg luftfilter-kit til min MR2 MK3. Ser det diskuteres litt her i forhold til Apexi og K&N osv...
Noen som kan gi meg noen hint om hva jeg burde velge? Jeg har jo f.eks ikke turbo... Ennå!
Jeg skal også senke den litt, har vel stort sett hatt TTE's sett i tankene der. Men mulig det finnes andre bedre alternativ? I likhet med effektanlegg. Tror vel kanskje det også blir TTE.
Bestilte selv et Apexi kit hos Be-4-You for 1,5 år siden. De greide første å rote bort bestillinga, men de skulle så bestille det igjen. Etter eks antall måneder med venting fikk jeg beskjed om at det ikke lot seg skaffe. Tror det derfor ikke er så lett å få tak i. Andre alternativer til kaldluftsinntakssystem (CAI) er Injen og AEM. Disse er nok likegode eller bedre, men koster også endel, regn omkring 3000,- . Alternativ kan du kjøpe TRD sin filterinnsats til orginalboksen som skal gi litt bedre respons, samt at lyden blir litt grovere. Hadde selv droppet hele luftfiltersaken og brukt pengene på andre ting om du ikke er veldig opptatt av lyden.
Når det gjelder fjærer til senking hadde jeg gått for et TTE sett, da får du med Tüv papirer og det blir ingen problemer. TTE settet er indentisk med Eibach Pro senkesettet og er veldig bra har jeg lest. Skal du derimot bruke bilen til bane og ha den stivere ville jeg gått for et TRD Sportivo kit med måde nye dempere og fjører. Tror også noen membraces under bilen følger med. Får veldig gode anbefalinger på Spyderchat forumet. Skal du bedrive banekjøring for viderekomne så hadde jeg gått for et justerbart coilover kit fra Tein, JIC eller Apex'i.
Når det gjelder effektanlegg så er TTE greit, har det på min. Men Team Moon sitt dual exhaust låter mye skarpere og sintere. Hadde selv gått for det i dag tror jeg. Men igjen så får du jo TTE anlegget i Toyota butikken så da er jo alt litt enklere.
Ellers lykke til med feriepenge bruken. Ingen dum måte å bruke feriepengene på

Legg innLagt inn:29 jun 2004 12:33
av CrazyKnight
Takker for svar!
Banekjøring er absolutt ikke noe prioritet. Om jeg en gang eller to kommer til å teste det, er mulig, men det er blir nok unntaket, og ikke regelen...
Ellers er jeg heller ikke veldig opptatt av lyden fra luftfilteret. Jeg så det var snakk om at K&N slapp igjennom for mye partikler, derfor ble jeg litt skeptisk. Jeg vil ha kvalitet, og det skal være gjennomført! Jeg hater kjappe billige løsninger som ikke holder mer enn to uker, liksom...
Har vært inne på tanken med et kaldluft-kit, men er usikker på hvor mye det betyr for min "enkle" bruk.
Tipper det blir TTE senkesett ja. Noen som har pris til Toyota-forhandler i Norge? Skal også sjekke litt på Team Moon anlegg. Er det noen som forhandler det i Norge? (Evt. Tyskland?)
CK
-bedre å være føre var, osv...
Legg innLagt inn:30 jun 2004 09:49
av Pål
Jeg har TRD senkesett, og jeg vil si at det er mye stivere enn Eibach kittet jeg hadde på min forrige. har flere ganger slått hodet i taket når jeg har kjørt litt for fort gjennom en hump. og en gang rygget jeg over et hull i veien, bilen spratt på dekkene minst en gang! (vinterdekk vel å merke) sinnsykt stivt må jeg si

aner ikke hva slags dempere det er, men kan sjekke det opp hvis noen lurer.
LITT off-topic, men det er jo ikke noen overaskelse på dette forumet

Legg innLagt inn:30 jun 2004 14:11
av CelicaTurbo
Pål: da høres det virkelig ut som du bør vurdere noen andre dempere som kan holde kontroll på fjærene om det spretter så lett

Legg innLagt inn:03 jul 2004 12:30
av Pål
Det er jo dekkene som spretter, siden jeg har vinterdekk, og derfor mer fjæring

dempingen er faktisk utmerket, bare at det er veldig stivt. med andre ord, akkurat som jeg vil ha det

Legg innLagt inn:04 jul 2004 14:10
av MR2turbo
jan-erik skrev:CrazyKnight skrev:Jeg har planer om å kjøpe meg luftfilter-kit til min MR2 MK3. Ser det diskuteres litt her i forhold til Apexi og K&N osv...
Noen som kan gi meg noen hint om hva jeg burde velge? Jeg har jo f.eks ikke turbo... Ennå!
Jeg skal også senke den litt, har vel stort sett hatt TTE's sett i tankene der. Men mulig det finnes andre bedre alternativ? I likhet med effektanlegg. Tror vel kanskje det også blir TTE.
Bestilte selv et Apexi kit hos Be-4-You for 1,5 år siden. De greide første å rote bort bestillinga, men de skulle så bestille det igjen. Etter eks antall måneder med venting fikk jeg beskjed om at det ikke lot seg skaffe. Tror det derfor ikke er så lett å få tak i. Andre alternativer til kaldluftsinntakssystem (CAI) er Injen og AEM. Disse er nok likegode eller bedre, men koster også endel, regn omkring 3000,- . Alternativ kan du kjøpe TRD sin filterinnsats til orginalboksen som skal gi litt bedre respons, samt at lyden blir litt grovere. Hadde selv droppet hele luftfiltersaken og brukt pengene på andre ting om du ikke er veldig opptatt av lyden.
Når det gjelder fjærer til senking hadde jeg gått for et TTE sett, da får du med Tüv papirer og det blir ingen problemer. TTE settet er indentisk med Eibach Pro senkesettet og er veldig bra har jeg lest. Skal du derimot bruke bilen til bane og ha den stivere ville jeg gått for et TRD Sportivo kit med måde nye dempere og fjører. Tror også noen membraces under bilen følger med. Får veldig gode anbefalinger på Spyderchat forumet. Skal du bedrive banekjøring for viderekomne så hadde jeg gått for et justerbart coilover kit fra Tein, JIC eller Apex'i.
Når det gjelder effektanlegg så er TTE greit, har det på min. Men Team Moon sitt dual exhaust låter mye skarpere og sintere. Hadde selv gått for det i dag tror jeg. Men igjen så får du jo TTE anlegget i Toyota butikken så da er jo alt litt enklere.
Ellers lykke til med feriepenge bruken. Ingen dum måte å bruke feriepengene på 
Apex'i har filter til din bil Jan-Erik...

kan prøve å få det med på en bestilling som jeg har inne i japan nå, hvis du vil ...

Legg innLagt inn:04 jul 2004 19:48
av jan-erik
[quote="MR2turbo]
Apex'i har filter til din bil Jan-Erik...

kan prøve å få det med på en bestilling som jeg har inne i japan nå, hvis du vil ...

[/quote]
Takk for det, men tror det får bli senere. Om det blir bestilt så blir det isåfall sammen med et turbokit
Hva slags gromsaker har du i bestilling Markus?? Ble litt nyskjerrig...
Legg innLagt inn:04 jul 2004 22:48
av MR2turbo
jan-erik skrev:MR2turbo skrev:
Apex'i har filter til din bil Jan-Erik...
kan prøve å få det med på en bestilling som jeg har inne i japan nå, hvis du vil ... 
Takk for det, men tror det får bli senere. Om det blir bestilt så blir det isåfall sammen med et turbokit 
Hva slags gromsaker har du i bestilling Markus?? Ble litt nyskjerrig...
Oki.. Ble litt lei av Blitz hjernen som har tulla litt som du vet, så jeg har bestillt Apex'i Power FC hjerne med commander...

Pluss en Apex'i turbotimer til en kompis...
Men det tar litt tid før de kan sende det, av alle ting, på grunn av leveringstid på en skjøtekabel til FC-commanderen...! hmmmm...