TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• A'pexi vs HKS vs K&N vs Blitx - Powerfilter test

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#42495  av angrykid

toyota supra filtre dem har testet, right?
Ikke at det har så veldig mye å si, men apexi er jo ett navn med godt rykte, så var i grunnen ikke annet å vente da :)

#42499  av @lpher

Skyline filtre står det øverst på siden :)

@lpher

#42501  av Christian

Den har vært oppe noen ganger før også, litt smak og behag på hva man bør velge om jeg ikke husker feil :) Apexi'n er ikke helt vedlikeholdsfri likevel, og ett K&N er endel billigre :wink:

#42502  av Goose

:)
Men har dårlig erfaring med K&N og Celica T23...
kosta meg 2000 for å finne ut det...
Skal aldri ha en wåt filter... om jeg må ut med 500 kr mer...

#42503  av Christian

Det er ett godt poeng, våte filtre og airflow sensor passer dårlig :)

#42504  av Goose

det stemmer det... spesielt hvis man vil ungå -50hk og en fergusson motor... :wink:

#42811  av Kjelliken

:oops: Kjønner at jeg har et bedritent filter jeg da som har HKS sitt filter. :cry:
FÃ¥r vel pluke det fra hvaerandre og kjekke hvordan ting ser ut... :?
Så nå står apxi på toppen av listen :roll:

#42897  av @lpher

Kjelliken skrev::oops: Kjønner at jeg har et bedritent filter jeg da som har HKS sitt filter. :cry:
Mhh....nå er det jo slik med tester da...at det største spørsmålet er...kan man stole på at de som gjorde testen er 110% upartiske? :D

Mener å huske at det står noe slikt nevnt på siden det ble linka til også ? :)

@lpher

#42904  av chris

@lpher skrev:
Kjelliken skrev::oops: Kjønner at jeg har et bedritent filter jeg da som har HKS sitt filter. :cry:
Mhh....nå er det jo slik med tester da...at det største spørsmålet er...kan man stole på at de som gjorde testen er 110% upartiske? :D

Mener å huske at det står noe slikt nevnt på siden det ble linka til også ? :)

@lpher
Man kan i utgangspunktet aldri stole på noen tester, uansett produkt eller tjeneste. Men man kan få et inntrykk, hvis flere uavhengige tester viser det samme resultatet :)

#42922  av @lpher

chris skrev:
Man kan i utgangspunktet aldri stole på noen tester, uansett produkt eller tjeneste. Men man kan få et inntrykk, hvis flere uavhengige tester viser det samme resultatet :)

Stemmer :) Det var det jeg prøvde å få frem...men som dagens bakrus fort satte en stopper for at jeg klart å uttrykke! :D LOL

@lpher

#42930  av Kjelliken

:? så da må vi nesten lage en slik test selv. her på forumen for egentlig å finne ut av det da?? :wink:

#42931  av Goose

A'pexi er jo kjent fra tester og fra tunnings gutta til å være en av de beste filtere så hva er vitsen å diskutere dette? :lol:

#42944  av CelicaTurbo

uff, det der er testen som jeg ofte henger ut når folk sier at det ene filteret er bedre enn et annet pga at dem har sett en test på det.. er som regel alltid denne testen dem sikter til, og jeg har mine sterke tvil til en test som ikke er gjort i det miljøet hvor det hører hjemme.. altså, dette er testet med en støvsuger og en tilmålt mengde støv som drysses over filteret :lol:

Men, Apexi er et kvalitetsfilter.. tror ikke jeg har hørt om noen som noensinne har vært misfornøyd med det filteret :)