Side 2 av 3

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:26 apr 2010 09:55
av bose

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:01 mai 2010 16:48
av Hetfield
Ganske sikker på at det er styrekule nå ja. Skrur løs det ytre leddet så faller stanga rett ned. Da er den for slitt har jeg fortstått?

Fin pakke det der, men manual eller ehps power stearing? Finnes det uten servo eller er det noe spesielt?

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:01 mai 2010 17:07
av bose
Temmelig sikker på at 1.rev SW20 hadde servo som ekstrautstyr...
Ja, det kan ligge no der da, hvis du kan "trille" det rundt, uten at det overhode er no motstand, så er nokk den moden for utskiftning ja! :)

symptomene jeg hadde på styrekulene var:

"dunkelyd" i humpler (dog det ga seg ikke HELT før jeg også skifta lenkearmene i tilleg, kan være smart for din del også, de koster ikke stort og er helt greit å komme til når du først er under der)

Svampete styrefølse, og veldig dårlig "svar" fra styringa generelt.. også kan det til tider "nøkke" litt i rattet

VELDIG MYE av det overnevnte når jeg rygga med fult utslag.. :D


Konklusjon: Bytt lenkearmer og alle 4 styrekulene, da er du temmelig sikra :)

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:01 mai 2010 19:05
av Hetfield
Litt motstand er det jo men. Oppfører seg som del to i denne snutten http://www.youtube.com/watch?v=5MkaagWF8ws

Har dunkelyd, men den er bak. Ellers kjenner jeg meg igjen i beskrivelsen. Prøver det

Er det noe stress å bytte foringer i samme slengen?

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:01 mai 2010 20:06
av bose
Men hvis styrekula er så løs som del 2 på den video, så er de modne for utskiftning! :D

Da er det nokk lenkearmene eller bærekule(r) bak som har begynt å si takk for seg, hvis det er bak du hører dunking..

Hvilke foringer da tenker du på? Tenkte du på å bytte til Poly? Nå kjenner jeg ikke SW20 så godt, men på AW11 så var det griselett å bytte foringene til stabstaget og tannstanga når jeg først var under der :D..
Hvis du tenker på de andre så blir det nokk endel mer jobb, da du må av med bærearmene osv..

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:25 mai 2010 04:41
av bose
Har problemene løst seg? :)

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:25 mai 2010 22:16
av Hetfield
Bytta indre og ytre styrekuler nå nettopp. Tenkte thats it og gleda meg til normal bil igjen, men neida. Litt bedre var det kansje, men fortsatt langt under pari. Tok en litt grundigere sjekk da også på demperne. Viser seg at ene demperlageret foran og ene bak bare er rustgrus. Kan vel ligge noe der antar jeg :P

Er det en enkel sak å bytte? Må jeg ut med hele demperen?

Og kjenner noen dimensjonene/navn

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:25 mai 2010 23:41
av marlboro1310
som jeg sa i mitt første innlegg, precisely. Er litt jobb ja, og er dempera slitne bytter du dem også sant :wink:

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:25 mai 2010 23:49
av mr2storbrua
Hetfield skrev:Og kjenner noen dimensjonene/navn
Er vel disse du mener?
Bak http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1991_T ... _4804.html 48750
Front http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1991_T ... _4803.html 48609A

Kalles vel fjørbeinslager på norsk...

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:26 mai 2010 01:37
av Hetfield
mr2storbrua skrev:
Hetfield skrev:Og kjenner noen dimensjonene/navn
Er vel disse du mener?
Bak http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1991_T ... _4804.html 48750
Front http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1991_T ... _4803.html 48609A

Kalles vel fjørbeinslager på norsk...
Stemmer. Hadde håpet at det gikk å bare bytte selve lageret da. Dyre var de også http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=597

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:26 mai 2010 14:17
av mailman1
uff. Er vel strengt tatt slitedeler alt dette å må byttes før eller siden på alle biler.

Se lyst på det. Fordelen er at alt har blitt slitt på likt. Så du slipper å ha røken styrekule en måned, slitte dempere neste måned, gåene lagre måneden etter det.

Sånne litt etter litt feil er pyton.

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:09 jun 2010 18:30
av Hetfield
Da var tårnlagrene også byttet. Hadde store forhåpninger om at bilen skulle komme tilbake til sitt gamle jeg, da tårnlagrene så ut som de hadde lugget på havets bunn i 50 år.

Men nei. Merkbart bedre ble det riktignok, men er ikke imål enda. Det nykker, og rattingen føles ujevn. Dårlig på å forklare.

Hva er neste steg nå da? Er fattig student, så må ta en ting av gangen. Fikk sjekka lenkearmene godt. De er kanskje ikke så stramme i kula som de en gang var, men det er ikke slark og jeg tviler på det er dem

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:14 jun 2010 17:31
av Hetfield
Så mye styr, så var det bare en løs bolt på bærearmen til bakhjulet.

:D

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:15 jun 2010 03:48
av mr292
Haha, TYPISK. du får tenke positivt på det :)
du fikk bytta ut litt slitne deler uansett :)

Re: Vinglete mr2

Legg innLagt inn:15 jun 2010 06:30
av mailman1
tenk positivt. Du har ihvertfall en tight og fin "som ny" MR2 når det er over. Koster penger ja, er vel ikke 100% student bil du har kjøpt heller ;)