TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • N/A Supra til hmsilset?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #44785  av spkstrp
 
Dice skrev:
Yepp, det fikk jeg med meg.

Men ECE, er det europeiske standarder eller? Kom visst en ny lov nå som godskjente orginale amerikanske lykter og belter. Tror jeg leste om det i amcar.
Heeeeeeeeeerlig i så fall :D
 #44808  av @lpher
 
Dice skrev:Men ECE, er det europeiske standarder eller? Kom visst en ny lov nå som godskjente orginale amerikanske lykter og belter. Tror jeg leste om det i amcar.
Ja? hvis det er nye lover her..som gjør at du slipper å 'låne' deg lykter og belter for å få den godkjent..så gjør jo det sakene enda bedre! Løp og kjøp!! :D

@lpher

 #44811  av tbergstad
 
Men... Er det en 6 silyndra 3 liters sugemotor som står i da?...

 #44812  av @lpher
 
tbergstad skrev:Men... Er det en 6 silyndra 3 liters sugemotor som står i da?...
Yepp...2JZ-GE...samma som i IS300/GS300/SC300 :)

@lpher

 #44818  av tbergstad
 
Jammen da er det jo ganske sprekt!!.. Hmm.... Nå har integra fått seg en konkurrent oppi hodet mitt...

 #44840  av erling
 
Reidar hadde en slik NA, var ikke targa så den veide visst ca 1300 kg. Gikk visst like bra som en orginal escort cosworth. :)

 #44853  av spkstrp
 
1300 kg og 220 gamp høres faktisk ganske morro ut :)

 #44869  av 2fast4u
 
G.C utgaven av Supra er vel 1435-1455 kg egenvekt og G.C.C. utgaven er 1460-1480 kg. Dette var bilene levert uten Twin Turbo og kun som LB utg.
Men burde gå bra likevel. :wink:

 #44883  av chris
 
spkstrp skrev:1300 kg og 220 gamp høres faktisk ganske morro ut :)
Skulle da vel tro at det er mulighet for å hive oppi en ny motor etterhvert også? :D

 #44887  av spkstrp
 
chris skrev:
spkstrp skrev:1300 kg og 220 gamp høres faktisk ganske morro ut :)
Skulle da vel tro at det er mulighet for å hive oppi en ny motor etterhvert også? :D
tja mulig ? :) btw, er det store forskjeller på tt og na utenom motoren ?

 #44894  av hmsilset
 
Hehe,er mange som våkna her nå :P
Jeg vil ha n/a supra! har ikke råd til turboen!
Og klarer jeg å skaffe en sånn bil etter jul til ca 220000,
så gjør jeg det! Jeg var den første med mr2 i Rauma,og
vil gjerne bli den første med supra også 8) Er bare 2 mr2`er
her da,så jeg vil først og fremst for å prøve noe nytt!

 #44906  av @lpher
 
2 FAST 4U skrev:G.C utgaven av Supra er vel 1435-1455 kg egenvekt og G.C.C. utgaven er 1460-1480 kg. Dette var bilene levert uten Twin Turbo og kun som LB utg.
Men burde gå bra likevel. :wink:
LB? Liftback? :D

Mener å huske at de amerikanske utgavene stort sett er oppgitt til mellom 1450-1550kg ihvertfall :)

EDIT: ikke HELT umulig at jeg blander TT og NA her :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 12 mai 2004 22:03, redigert 1 gang totalt.

 #44921  av @lpher
 
chris skrev: Skulle da vel tro at det er mulighet for å hive oppi en ny motor etterhvert også? :D

LOL....er nok 2JZ-GTE som pass best i det motorommet ja :D
spkstrp skrev: tja mulig ? :) btw, er det store forskjeller på tt og na utenom motoren ?
Hmmm...det jeg kommer på i farta er:

*Mindre bremser foran og bak
*(og dermed) Mindre felger - 8x16" foran og 9x16" bak.
*5-trinns manuell (ikke Getrag 6-trinnskasse slik som TT har)
*4-trinns automat (nest identisk, men den er ikke like 'inteligent' :D )
(4ECT vs 4ECTi)
*Ikke traction control
*PÃ¥ 'Early models' (93-94) var det ikke hekkspoiler. Heller ikke som tilleggsutstyr.
*Limited Slip Diff. var tilleggsutstyr.
*Skinn interiør er tilleggsutstyr/Option


@lpher