TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skilt bak til 90' GT4?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #356401  av Bonnis

Jeg var på biltilsynet i dag og forklarte situasjonen. Fra 2008 ble det slutt på mc-skilt på bil, så nå er det kun 2 typer skilt som lages til bil. Dermed tenkte jeg å først sage litt i det firkanta jeg har, og hvis dette bare blir jødemekk, vil jeg nok kjøpe de delene som trengs for ombygging til vanlig skilt.

Rop gjerne ut dersom noen har delene jeg trenger :)
 #356409  av mr2storbrua

Hvilke to typer er dette da? For ganske nøyaktig et år siden fikk jeg skrevet om til Stort Høyt skilt bak på MR2'en i vognkortet. Ville egentlig ha et lite skilt, men det gikk ikke. Han jeg snakket med er umulig å diskutere med og han vet ingenting. Allikevel fikk jeg Stort Høyt uten problemer, men det kan jo selvfølgelig være at han ikke visste at det ikke var lov lenger da.. Han hadde i det minste fått med seg at lite skilt ikke var lov, så da vil jeg tro at han hadde fått med seg stort høyt også dersom det ikke er lov...
 #356411  av Bonnis

Firkanta og de vanlige flate. Det er mao. ikke mulig å få dette: Bilde

Ho dama i disken virka ganske sikker på sin sak. Hun trodde kanskje skilta hadde blitt høyere etter flagget kom på, og at det er på denne måten tidligere eier hadde skilt på bilen i 2001.
 #356413  av mr2storbrua

Mener du at "firkanta" er stort høyt, mens "vanlige" er stort smalt? Det som du la ut bilde av er vel bare et vanlig stort høyt før skilta ble laget av plast og uten flagg?
 #356414  av Bonnis

Korrekt. Firkanta = det kvadratformede, "vanlig" = avlangt/rektangel. Ja. Bildet viser hva skilttypen som må ha stått på bilen tidligere, før det norske flagget.
 #356439  av Offern

Har du bevis på at det har stått skilt med betgnelsen: lite høyt på bilen har du krav på dette. Hadde samme problemet da jeg skulle ha skilt på min at de sa det ikke ble produsert lengre. dro ned på BT med vognkortet og viste de at øverst i høyre hjørne stod det SS/LH (stort smalt/lite høyt) de beklaget feilen og ga meg nytt skilt på deres regning. Ble også stoppet i teknisk med det lille bakskiltet og kontrollør ville gi meg mangel på dette helt til han så nøye i vognkort. Han sa da at den dokumentasjonen som jeg hadde i vognkortet måtte jeg ta godt vare på slik at jeg alltid kom til å få skilt i riktig str :) Jeg har flagg på mine, så ingen str. forskjell der
 #356443  av Bonnis

Sjekka det midlertidige vognkortet jeg fikk forrige uke, og der står det SS/SH. Jeg skal få snakket med tidligere eier i morgen og få hørt hva det stod i vognkortet hans, dersom det kan være forskjellig fra mitt .?
 #356593  av Johnnyboy

Hva vil skje viss man blir stoppa med skilt som er kappa til for å passe?

Har ikke tenkt så nøye over hvordan skiltet passa før eg så disse bildene, :shock: Bilen er importet og har akkuart samme skiltholdere, Men skiltet er tydligvis skjært til å passe. Står ikke noe i vognkortet om noen skilt størrelse :roll:

er det bare å møte opp nede hos bt og bestille noen skilter som passer?
 #356667  av Bonnis

Johnnyboy: Det står i vognkortet. På høyre side av skiltnummeret, på samme linja.

Jeg er veldig i tvil om hva som skjer videre for meg. Siden det står SS/SH, vil jeg vel ikke klare å dra i land en deal med lite mc-skilt? Hva kan jeg da gjøre, BT kan da ikke regne med at jeg "ombygger" hele baken for å få på et skilt?
 #356668  av mr2storbrua

Bonnis skrev:Johnnyboy: Det står i vognkortet. På høyre side av skiltnummeret, på samme linja.

Jeg er veldig i tvil om hva som skjer videre for meg. Siden det står SS/SH, vil jeg vel ikke klare å dra i land en deal med lite mc-skilt? Hva kan jeg da gjøre, BT kan da ikke regne med at jeg "ombygger" hele baken for å få på et skilt?
Siden det er DU som vil ha skilt på bilen, og ikke BT, så er det nok DU som må gjøre det som trengs for å få på skilt. Men mener det var noen som bygde om lysa på en Supra MK3 til JDM-lykter, og da var det visst bare plass til et Lite Høyt skilt. Selv om det ikke er mulig å få skrevet inn i vognkortet lenger, så klarte han faktisk det allikevel. Husker ikke når det var dette ble gjort, men det er ihvertfall mindre enn ett år siden...
 #356671  av Bonnis

Men jeg kan si det slik at jeg ikke ønsker å ombygge bilen, samtidig som det er ulovlig å kutte i skiltet.

Hadde vært veldig kjekt med litt mer info om den Supraen. Gjerne link dersom du har det :)