TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skilt bak til 90' GT4?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #356004  av Bonnis

Hei

Har nettopp mottatt skilt til bilen, men skiltet bak er altfor stort til karosseriet. Hva kommer dette av? Og vet noen hvor man får tak i skilt i riktig størrelse?

Bilen er fra Sveits dersom dette skulle ha noe å si.

Bilde
 #356011  av Andrepedersen

Bare å bestille et mindre et av biltilsynet. Er bare å si det som det er at det som skal være bak er for stort !

André
 #356037  av Bauf2k

jeg har byttet ut den skiltplaten som skiltet skal stå på,så "normale" skilt passer. fikk kjøpt brukt,så aner ikke hvor man får tak i sånt.
men som sagt,bare ta kontakt med biltilsynet,så får du nytt,mindre skilt for å ha bak. :D
 #356064  av Bonnis

Takk for kjapp respons :)
Skal høre med biltilsynet til mandag.

Bauf2k: Jeg kunne tenkt med det samme :/ Måtte bytte ut både refleksplata + denne plastikkbiten rett ovenfor fangeren?
 #356065  av Bauf2k

ja, er 2 deler som må byttes, den refleksplaten + den metallisten som ligger på bakfangeren.
 #356079  av Haugrud

Du får ikke mindre skilt bak lengre..får kun de vanlige..jeg har og altfgor stort skilt bak, og var på biltilsynet for et par mnd siden og de kunne ikke gi meg noe annet skilt..eneste alternativet er å skifte skiltramme som dere nevner her :wink:
 #356082  av Bonnis

"De vanlige"? Hva er det som gjør skiltplata mi uvanlig? Den er jo produsert slik og har hatt skilt før.
 #356083  av predator

Slet med samme problemet på min mx5. Jeg dro til biltilsynet og forklarte problemet, og sa jeg skulle ha ett MC skilt bake.
Passa som fjell det gitt....
Mye penere også. (Det er ulovlig og bøye skiltplaten eller klippe i den)
 #356084  av Andreazz

De bruker en annen størrelse på skiltene i Sveits. Den skilt rammen der brukes også på biler solgt for det amerikanske og japanske(?) markedet. Skal du ha norsk skilt som passer, må du få godkjenning av BT til å få bestille MC/traktor skilt. Størrelsen kalles Lite-Høyt.
 #356085  av Haugrud

hvis du ser på skiltplata di, så ser du at det ikke er plass til det skiltet du har foran, der..men du kan få tak i annen plate som gjør at det passer..altså til et "vanlig" skilt, som igjen blir en vanlig skiltplate!
 #356089  av Bonnis

Skal høre litt med BT til mandag ang. mc-skilt.

predator: Du har ikke et bilde av MX5-en din bakfra? Blir det ikke rart med 5 tall på et mc-skilt som egentlig skal ha 4? Når var det du gjorde det forresten?
Haugrud: Jeg klarer ikke helt se hvordan dette skal gå uten å måtte bytte refleksplata og den delen over fangeren? Det blir jo for smalt for et vanlig skilt?

Og igjen må jeg takke for veldig rask respons! Veldig flott med et aktivt forum som dette. :D
 #356094  av Bonnis

Ja, var slik jeg tenkte det. Men hadde vel vært enklest med et mc-skilt, eller er enkelt å få tak i brukte deler som passer?
Stilige baklykter også! Hvor får man tak i disse?
 #356098  av Bauf2k

De baklyktene var på bilen da jeg kjøpte den,så er usikker på hvor de er kjøpt fra. og ja, er nok billigere å sjekke med BT om mc skilt.
 #356105  av Haugrud

Du må skifte refleksplaten ja, sånn som du sier :wink: