TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Air Flow Meter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #359334  av predator

Morten skrev:De rørene er til aircon pumpa, så skal ikke ha noe med problemet å gjøre.

Har du sjekka TPS sensoren? (gass spjeld vinkel sensoren) Litt longshot, men siden du har feil på speedo signalet så kan du teoretisk få litt rare ting om TPS tuller i tillegg. Eksempelvis kutter ECU bensin over ett gitt turtall når fart=0 og den tror den skal gå på tomgang eller at du har gått helt av gassen for å spare bensin når du bremser på gira i nedoverbakker osv. Sjekk over hele registeret om du måler den ut i såfall.
Skal sjekke ut den :)
Tenkte og ordne speedometer ledningen, men det er jo så syykt trangt der nede.
Hvordan er ledninga fra speedoen til kassa festa på kassesiden? Er det med klips? Eller er kontakten skrudd nedpå?
 #359349  av predator

Fann problemet :)
Det viste seg at det var den mekaniske BC som var den som skapte alle problemene.
Sikkert ustabil/hengt seg opp eller noe. Tok den vekk, og nå kutter den ikke i det hele tatt.
Lader dog bare 0.6 men du verden hvor herlig det er og slippe den kuttingen :mrgreen:
Nå må jeg finne ut av speedometer ledningene. Slik at det virker, samt slipper evt motortrøbbel pga den i framtiden.
Men er så vanskelig og se hvor den går på kassa. Finnes det bilder el som viser hvordan den mekanikken/elektronikken fuungerer? Hvordan kontakten er festa osv.
Har sett i BGB , men finner kun til de med wier der. Og min er elektrisk.
Hjelp motas med stor takk :)
 #359558  av Morten

predator skrev:Fann problemet :)
Det viste seg at det var den mekaniske BC som var den som skapte alle problemene.
Sikkert ustabil/hengt seg opp eller noe. Tok den vekk, og nå kutter den ikke i det hele tatt.
Lader dog bare 0.6 men du verden hvor herlig det er og slippe den kuttingen :mrgreen:
Nå må jeg finne ut av speedometer ledningene. Slik at det virker, samt slipper evt motortrøbbel pga den i framtiden.
Men er så vanskelig og se hvor den går på kassa. Finnes det bilder el som viser hvordan den mekanikken/elektronikken fuungerer? Hvordan kontakten er festa osv.
Har sett i BGB , men finner kun til de med wier der. Og min er elektrisk.
Hjelp motas med stor takk :)
Sensoren står samme sted som den gjør med wire. Er 1 kontakt med standard plast-låse klips bare mener jeg. Kommer til den fra oppsiden via motorrommet uten alt for store problem. :wink:
 #359568  av predator

Takker for link og opplysninger :)
Prøve og se på det i morgen før jeg drar på ettermiddagsskift.

Blir sånn samla tråd det her etterhvert..hehe..
Og når vi først samler det, så lurte jeg på om det er noen her inne som har HKS Evc-s boost kontroller?
Evt Erfaringer :?:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HKS-EVC- ... ccessories