TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp med effektanlegg og vinge

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #360922  av Johnnyboy

Ut ifra mine erfaringer med biltilsynet/trangtilsynet tror eg ikke de bryr seg så veldig om hvilket eksosanlegg man har på bilen, altså om det er orginal eller et "erstatningsanlegg" (effektanlegg/ uorginalt eksos anlegg men samme dim som orginalt ) du bruker så lenge det oppfyller kravet til max db, Ikke stikker langt ut for å skade folk, Eller øker effekten utover 5% regelen.

Skal ikke forundre meg viss man bytter ordet ”effektanlegg” med et "erstatningsanlegg ifra svendsen eksos " at de på biltilsynet ville ha gitt et anna svar.

Men detta er jo utifra egen erfaring, eg hadde ikke noe problemer når eg godkjente bilen min med 2.5 tommer Mongoose anlegg som eg sa var ifra svendens eksos :) Mulig eg var heldig?
 #360929  av darky

Ja skal reise ut der når jeg får tid å få dem til å vise meg hvor det står at effektanlegg ikke blir godkjent når det er under max decibel nivå og hva som egentlig er problemet.
Hvordan er det med avgasser osv? Er det noe Svendsen Eksos tar hensyn til? hadde ikke forundret meg om de begynte med det også, og si det gir feil co2 utslipp :evil: