TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rabattavtale med Toyota?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #366858  av ArildM

Nei ikke jeg heller.
100 spenn er det jeg bruker på å gi ekstra gass ut av bare en av rundkjøringene på Stjørdal hver mnd, så det har en absolutt råa til.
 #366860  av Zepticon

Har ingenting med penger å gjøre, koster det samme som en burgermeny på pumpa, men folk gidder bare ikke:)
Bare tenk på hvor mye folk sløser på å være lat;)
 #366864  av MR2i

Sånn er det vel overalt. Alltid noen få som jobber for mange.. og ikke har noe igjen for det..
Men det er det som kalles ildsjeler.
Men det er jo enkelt å teste da.. Bare å åpne en konto og se hvor mange som betaler.
Blir det under et visst antall, er det jo bare å føre pengene tilbake. Den tida det tar er jo minimalt med nettbank..
 #366878  av Brasse

Sjekk kva Peugeotklubben har fått til: http://www.peugeot-sport-club.no/index. ... attavtaler

+

- Rabatter i Nettbutikken (rabatt på banedager)
- Personlig medlemskort i kredittkortformat som ved fremvisning kan benyttes med våre rabattavtaler i 250 utsalgssteder i hele Norge.
- Abonnement på bladet BIL inkludert og tilsendt din postkasse.
- Rabatter på treff og banedager.
- L'Esprit, Peugeot Norges kundemagasin m.m.

Alt dette for 250,- i året.
 #366879  av ArildM

Da skjønner jeg ikke hvorfor TS-ogn ikke kan gjøre det samme!

Det er da bare å sette opp krav om 100,- per år i kontingent, hvis ikke blir man utestengt fra forumet... Om 50% av de pengene blir puttet i lomma som lønn til de som driver dette, så skulle det jo være en motiverende faktor for de som tar ansvaret.

Tror vi blir oppfattet som en mye mer seriøs klubb på alle hold om dette blir gjennomført.

Og vi ser jo de fordeler andre klubber får med å være organisert.
 #366883  av Brasse

Nei, skjønner ikkje det eg heller. Peugeot-klubben har mindre aktivitet og færre medlemmer enn ts-ogn (trur eg). Hondaklubben har også fått til dette.
Ein annan ting som får folk til å betale er om ein stenger deler av forumet for folk som ikkje betaler, f.eks. tekniske spm, prosjektråder etc. Da blir "full adgang" en pådriver for medlemskap. Men det kan hende det har gått "for langt" her på sentralen til nå å stenges?
 #366885  av ad92

Tror det aller fleste her hadde betalt 100 kr for ett år :) veldig nyttig og hjelpsomt forum, selfølgelig er det mange brukere som ikke er aktive lenger, lurer på hvor mange aktive bruker det er på forumet nå :roll:
 #366886  av JK86

100 spenn i året for detta forumet her.. LETT
 #366893  av Noxan8

mulighet til å få denne sticky en periode??? slik at de fleste her på forumet får lest og muligens komme med inspill??

og få bytta tråd navn xD
 #366901  av inzane2012

syns igrunn 100kr er for lite jeg ;) vacn tar vel 400kr året, og clubhonda tar vel noe av det samme...

jeg tror og det hadde vert mye lettere å komme i dialog med Toyota Norge om div rabatter og sånt om vi var en skikkelig klubb der alle var med på å birda økonomisk...

men på den annen side så skjønner jeg og admins'ene her inne at di kanskje ikke har lyst å legge ned så fryktelig mye mer arbeid enn det di gjør allerede, og det er uten å få så mye som ei krone igjen for det...

kanskje vi skulle startet en diskusjon om å sette ned ett skikkelig styre og faktisk få TS-ogn til å bli en ekte toyota klubb, ikke bare ett toyota forum..
 #366905  av ArildM

Enig.

100,- er bare en sum tatt ut av luften, om det koster 100 eller 300 spenn så er det i alle fall for min del likegyldig. 100,- er kanskje lettere å svelge for de under 18 som vil være med i klubben, men da får en heller lage et ungdomsmedlemsskap.

Spørs litt hvor komplisert det er regelmessig å lage en skikkelig klubb, må det feks registreres, regnskapsføres osv? I så fall kan jeg skjønne at det blir litt mye styr.

Men har andre fått det til, bør da vitterlig vi kunne få det til.
 #366908  av inzane2012

ArildM skrev:Enig.

100,- er bare en sum tatt ut av luften, om det koster 100 eller 300 spenn så er det i alle fall for min del likegyldig. 100,- er kanskje lettere å svelge for de under 18 som vil være med i klubben, men da får en heller lage et ungdomsmedlemsskap.

Spørs litt hvor komplisert det er regelmessig å lage en skikkelig klubb, må det feks registreres, regnskapsføres osv? I så fall kan jeg skjønne at det blir litt mye styr.

Men har andre fått det til, bør da vitterlig vi kunne få det til.
ja, det burde jo vere fullt mulig, trenger vertfall ett styre som er mye inne på forumet og som har peiling på å drive en klubb, og som er villige til å ta på seg ett sånt ansvar... det er jo over 3000 registrerte brukere på disse sidene nå, så det er kanskje på tide å organisere oss skikkelig nå, og kanskje slå sammen TS-ogn og tscn for å få en klubb for alle toyota folk :)
 #366911  av ArildM

3000 registrerte? 50 aktive og 2950 stk som enten bare er inne og sniker, eller som ikke er inne på her i det hele tatt?

Håper dette kan bli seriøst tatt opp nå.
 #366913  av inzane2012

ArildM skrev:3000 registrerte? 50 aktive og 2950 stk som enten bare er inne og sniker, eller som ikke er inne på her i det hele tatt?

Håper dette kan bli seriøst tatt opp nå.
er faktisk 3800 registrerte medlemmer ;) er vel kanskje 50-60 stk som er innpå og skriver regelmessig, og en 100-200 stk er innpå av og til, og resten er vel bare sporadisk innom :)
 #366920  av Sven

Nå passer det jo å igjen snakke om å slå sammen ts-ogn og tscn.
Tscn er jo allerede en klubb. 250,- i året med div. rabatter rundt omkring (f.eks. 15% på Toyota Hvam)
Men det er vel for tiden ikke noe aktivt styre der. Så da passer det jo bra om noen har lyst å omorganisere litt. Kunne godt tenkt meg å blitt med på noe slikt, under forutsetning at det er med folk som har litt erfaring innen området.

Rabattavtaler:
http://www.tscnforum.no/viewforum.php?f=61
En annen liten fordel:
http://www.tscnforum.no/viewtopic.php?f=14&t=6616

En annen ting som hadde vært lurt er jo å prøve å få til et lager for deler til de eldre Toyotaene. Som medlemmer kan kjøpe. Toyota kaster vel faktisk gamle deler med tiden.
Det burde det bli slutt på.