TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EGR - Nødvendig?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #383777  av Daniel HS

Audun F skrev:
Daniel HS skrev:Jeg har fjernet EGR systemet på min CS, får ikke opp noen feilkoder. Har bare blendet slangen inn på sensoren, så den er fremdeles "i drift".
Har du merket noe stor forskjell på noe i det hele tatt etter at den er blindet?
Tror ikke jeg merket noe sinnsyk forskjell, er så lenge siden jeg gjorde det. Men hovedsaklig gjorde jeg det pga at røret fra toppen til innsuget var løsnet i sveisen, så like greit å bare fjerne. :)
 #384653  av Drafter

Daniel HS skrev:
Audun F skrev:
Daniel HS skrev:Jeg har fjernet EGR systemet på min CS, får ikke opp noen feilkoder. Har bare blendet slangen inn på sensoren, så den er fremdeles "i drift".
Har du merket noe stor forskjell på noe i det hele tatt etter at den er blindet?
Tror ikke jeg merket noe sinnsyk forskjell, er så lenge siden jeg gjorde det. Men hovedsaklig gjorde jeg det pga at røret fra toppen til innsuget var løsnet i sveisen, så like greit å bare fjerne. :)
Motoren går vel reinere, istedenfor å kjøre 25% av "eksosen" inn i motoren igjen for å være "miljøvennlig"
Ã… spise sin egen dritt om igjen blir vel egentlig aldri helt bra..
Er det ikke kun de amerikanske mr2'er som har det da?
 #384665  av Audun F

Min US 2.2 5SFE har det i alle fall. Jeg prøvde å finne info om dette tidligere, men det skulle vært intressant å se no dyno papirer eller lignende utalelser om før og etter EGR. Jeg har ikke blendet min enda, men om det ikke går for mye utover performance kan det hende jeg gjør det. Er det ikke også slik at den varmere lufta gir bedre resultater enn bare kald luft?
 #384678  av Haugrud

Nei, jo kaldere luft, jo bedre vil den gå...kjører bare varm eksos inn for å få ned temperaturen som igjen gir mindre utslipp av NoX
 #384720  av Haugrud

+ at du får en masse eksos, koks og dritt inn i innsuget som du egentlig ikke trenger å få:p
 #385074  av mr292

Blend den du Audun, Om du har Rensa EGR'n så så du kansje sett hvor mye sot og dritt det var der. og du merka sikkert at det var dritt i innsugskanalene i toppen. EGR GÅR UTOVER performance, etter bare 5000 mil skal jeg love deg at ditt rene innsug ikke er så rent lenger.
Innsugssiden skal være ren og pen etter min mening.
ikke lurt å spise sin egen dritt nei :P
 #392796  av Jonas85

PerX skrev:Har du sjekket pluggledninger, tennplugger, rotor, fordeler, vanntemp føler, gasspjeld sensor?
tenker bare på de vanlige plassene å begynne å feilsøke 8)
og seff, vakumlekasje?
Fant en diger revne i slangen fra LMM til turbo. Hadde revnet 2/3 rundt :shock: Så ikke rart den fikk falskluft i så fall...
Trodde det var feilen, og dro på litt for å finne det ut når motoren ble varmt, men var visst ikke det som var feilen.
Fusker fortsatt når motoren blit varm. (arbeidstemp) Kjører på 0,9 i ladetrykk.. er dette normalt?
Disse sjekkpunktene du nevner her er det typiske feil hvis motoren fusker ved normal temp?
 #415263  av Jonas85

Noen som har blendet igjen egr sensor før? Hvordan gjør man dette?