Jeg har en god stund nå hatt problemer med fusking når motoren blir varm. Den går bra når det er kaldt ute, men når været er fint og det er varmt (Da mr2'en egentlig burde fungert og blitt kjørt med..) fusker motoren når den blir varm.. Har funnet ut at egr er fjernet og fikk høre at dette er en mulighet pga feil måling av luft og bensin..
Vil motoren bruke mer drivstoff når den er fjernet enn den normalt ville ha gjort? Prøver å finne ut hva som faktisk er feil da det er byttet en del sensorer etc..
Kan det være noe annet som fører til fuskingen? Går helt fint på tomgang. Og den bruker mye drivstoff..
Lambda er ikke byttet... kan det ha noe å si hvis det er feil på den? Som sagt går den fint når den er kald/lunken men når den blir varm så fusker den ved gasspådrag over 3200 rpm..
Noen her som har en egr de ikke bruker?
Håper på mulige svar, for jeg vil gjerne ha den klar til våren
Vil motoren bruke mer drivstoff når den er fjernet enn den normalt ville ha gjort? Prøver å finne ut hva som faktisk er feil da det er byttet en del sensorer etc..
Kan det være noe annet som fører til fuskingen? Går helt fint på tomgang. Og den bruker mye drivstoff..
Lambda er ikke byttet... kan det ha noe å si hvis det er feil på den? Som sagt går den fint når den er kald/lunken men når den blir varm så fusker den ved gasspådrag over 3200 rpm..

Håper på mulige svar, for jeg vil gjerne ha den klar til våren

1991 Mr2 Turbo US Mod