Side 2 av 2
Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:14 mar 2011 19:06
av Daniel HS
Audun F skrev:Daniel HS skrev:Jeg har fjernet EGR systemet på min CS, får ikke opp noen feilkoder. Har bare blendet slangen inn på sensoren, så den er fremdeles "i drift".
Har du merket noe stor forskjell på noe i det hele tatt etter at den er blindet?
Tror ikke jeg merket noe sinnsyk forskjell, er så lenge siden jeg gjorde det. Men hovedsaklig gjorde jeg det pga at røret fra toppen til innsuget var løsnet i sveisen, så like greit å bare fjerne.

Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:22 mar 2011 00:15
av Drafter
Daniel HS skrev:Audun F skrev:Daniel HS skrev:Jeg har fjernet EGR systemet på min CS, får ikke opp noen feilkoder. Har bare blendet slangen inn på sensoren, så den er fremdeles "i drift".
Har du merket noe stor forskjell på noe i det hele tatt etter at den er blindet?
Tror ikke jeg merket noe sinnsyk forskjell, er så lenge siden jeg gjorde det. Men hovedsaklig gjorde jeg det pga at røret fra toppen til innsuget var løsnet i sveisen, så like greit å bare fjerne. 
Motoren går vel reinere, istedenfor å kjøre 25% av "eksosen" inn i motoren igjen for å være "miljøvennlig"
Å spise sin egen dritt om igjen blir vel egentlig aldri helt bra..
Er det ikke kun de amerikanske mr2'er som har det da?
Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:22 mar 2011 05:43
av Audun F
Min US 2.2 5SFE har det i alle fall. Jeg prøvde å finne info om dette tidligere, men det skulle vært intressant å se no dyno papirer eller lignende utalelser om før og etter EGR. Jeg har ikke blendet min enda, men om det ikke går for mye utover performance kan det hende jeg gjør det. Er det ikke også slik at den varmere lufta gir bedre resultater enn bare kald luft?
Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:22 mar 2011 10:22
av Haugrud
Nei, jo kaldere luft, jo bedre vil den gå...kjører bare varm eksos inn for å få ned temperaturen som igjen gir mindre utslipp av NoX
Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:22 mar 2011 10:34
av Audun F
Varm eksos for å kjøle ned?

okay...
Da blinder jeg min i alle fall hvis det ikke går ut over performance eller kvalitet...
Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:22 mar 2011 10:47
av haaka
Slett
Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:22 mar 2011 11:32
av Audun F
Rettelse - ny feil følger
Da lar jeg den være som den er siden alt er kliss nytt...
Takk for nyttig info!

Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:22 mar 2011 20:30
av Haugrud
+ at du får en masse eksos, koks og dritt inn i innsuget som du egentlig ikke trenger å få:p
Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:24 mar 2011 23:53
av mr292
Blend den du Audun, Om du har Rensa EGR'n så så du kansje sett hvor mye sot og dritt det var der. og du merka sikkert at det var dritt i innsugskanalene i toppen. EGR GÅR UTOVER performance, etter bare 5000 mil skal jeg love deg at ditt rene innsug ikke er så rent lenger.
Innsugssiden skal være ren og pen etter min mening.
ikke lurt å spise sin egen dritt nei

Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:06 jun 2011 13:15
av Jonas85
PerX skrev:Har du sjekket pluggledninger, tennplugger, rotor, fordeler, vanntemp føler, gasspjeld sensor?
tenker bare på de vanlige plassene å begynne å feilsøke
og seff, vakumlekasje?
Fant en diger revne i slangen fra LMM til turbo. Hadde revnet 2/3 rundt

Så ikke rart den fikk falskluft i så fall...
Trodde det var feilen, og dro på litt for å finne det ut når motoren ble varmt, men var visst ikke det som var feilen.
Fusker fortsatt når motoren blit varm. (arbeidstemp) Kjører på 0,9 i ladetrykk.. er dette normalt?
Disse sjekkpunktene du nevner her er det typiske feil hvis motoren fusker ved normal temp?
Re: EGR - Nødvendig?
Legg innLagt inn:10 jul 2012 14:55
av Jonas85
Noen som har blendet igjen egr sensor før? Hvordan gjør man dette?