FireWalk skrev:Jeg syntes forøvrig det er elendig av verkstedet at de ikke klarer å finne ut av dette. Dette problemet har vedvart lenge nå. Hun var innom for å få det sjekket, mens bilen enda var under garanti. Da fant de ingen feilkoder og mente også at luftmengdemåler fungerte som den skulle. Hun fikk bare beskjed om å komme tilbake når bilen oppførte seg slik hun beskrev (noe som skjer når det er vått/regner). Når hun var innom fungerte den som den skulle.Vet ikke hvordan det funker når det gjelder garanti, men ifølge forbrukerkjøpsloven gjelder reklamasjon så lenge man sier ifra innen riktig tid. Siden de ble informert om problemet innenfor garantitiden vil jo det tilsi at dette burde gå under garantien, hvis det er samme regler for garanti som for reklamasjon.
Blir litt feil å bare skyve kunden ut døra på den måten. Det må da kunne gå an å løfte opp bilen, starte motoren og feilsøke litt på den gode gamle måten. F.eks ved å sprute litt vann her og der, i innsug osv og se hva som skjer. Når hun nå går tilbake til verkstedet igjen må hun vel betale siden garantien nå har gåttt ut? Skulle likt å vite hvordan reglene er her. Hun fikk jo beskjed om å komme tilbake når den ble dårlig igjen så skulle de se på det. De gangene det har skjedd har jo vært etter arbeidstid, dvs når verkstedet har vært stengt. Først nå er den blitt slik vedvarende. Hvordan stiller man seg da? Er en muntlig avtale fremdeles like bindende som en skriftlig og alt det der? Siden problemet oppstod under garanti, de ble gjort oppmerksom på det men fikset det ikke... ?
- Toyota MR2 91-mod 2.0 GTi (ombygd 3.gen turbo)
- Toyota LandCruiser 86-mod 2.4 TurboDiesel (vinterbil)
- Lexus Rx450h 13-mod (drosje)
FORUMREGLER
Bruk rapporterknappen ved regelbrudd!
- Toyota LandCruiser 86-mod 2.4 TurboDiesel (vinterbil)
- Lexus Rx450h 13-mod (drosje)
FORUMREGLER
Bruk rapporterknappen ved regelbrudd!