Det er ikke min bil, det er dama sin.

Men forsøker å hjelpe til å finne feilen da det ikke lykkes å komme noen vei etter å hatt den på Audi merkeverksted. Leste ut feilkoder uten å finne noe feil. De mente på det ikke var noe gale med luftmengdemåleren.
Jeg tok den på en liten kjøretur isted og man kan ta løs i 1 gire og gi BÅNN gass.. og det er som om bilen kun drar fremover med samme effekt som man har på tomgang.. om du bare slipper ut klutsjen uten å gi gass. Så liten respons er det. Så går det noen sekunder og den jobber seg gradvis oppover. Når den kommer til rundt 3000 rpm så kommer den som en kule og sparker som bare det.
Jeg forsøkte å dra ut kontakten til Luftmengdemåleren. Dette hadde stor effekt: Bilen var ikke like dau. Det gikk greit å ta løs og akselrere. Det var som å kjøre en vanlig bil, jevnt drag over hele linja. Men det "kicket" på 3000 kom ikke. Det var som om halvparten av hestekreftene manglet, men motoren oppførte seg på en "normal" måte i forhold til hvordan den oppfører seg med kontakten i.
For meg kan jo dette tyde på at luftmengdemåleren er problemet. Selv om Møller påstod den virker som den skal. Regner med bilen går i en form for nødmodus når den kontakten dras ut og går over på konservative instillinger og bruker f.eks en ekstra mapsensor (om bilen har det) istedet.
Får ta den med tilbake til verkstedet og be dem sjekke på nytt.
Jeg syntes forøvrig det er elendig av verkstedet at de ikke klarer å finne ut av dette. Dette problemet har vedvart lenge nå. Hun var innom for å få det sjekket, mens bilen enda var under garanti. Da fant de ingen feilkoder og mente også at luftmengdemåler fungerte som den skulle. Hun fikk bare beskjed om å komme tilbake når bilen oppførte seg slik hun beskrev (noe som skjer når det er vått/regner). Når hun var innom fungerte den som den skulle.
Blir litt feil å bare skyve kunden ut døra på den måten. Det må da kunne gå an å løfte opp bilen, starte motoren og feilsøke litt på den gode gamle måten. F.eks ved å sprute litt vann her og der, i innsug osv og se hva som skjer. Når hun nå går tilbake til verkstedet igjen må hun vel betale siden garantien nå har gåttt ut? Skulle likt å vite hvordan reglene er her. Hun fikk jo beskjed om å komme tilbake når den ble dårlig igjen så skulle de se på det. De gangene det har skjedd har jo vært etter arbeidstid, dvs når verkstedet har vært stengt. Først nå er den blitt slik vedvarende. Hvordan stiller man seg da? Er en muntlig avtale fremdeles like bindende som en skriftlig og alt det der? Siden problemet oppstod under garanti, de ble gjort oppmerksom på det men fikset det ikke... ?