TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppgradering av Carlosen min!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#52708  av Kaizern

Akkurat sånn endestuss jeg vil ha til min bil :lol:

Lurer på hvor gromme rør jeg kan ha fra manifolden, har 1,6 liters jeg vettu :roll:

#52741  av Kjelliken

:D det der ble jo skikkelig pent det der Gjertsen :wink:

#52744  av DannyBoy

Det ble dritfett! 8)

Både med enderøra og instrumentene! :D :P
Grattis :wink: :wink:

#52751  av Gjertsen

Kaizern skrev:Akkurat sånn endestuss jeg vil ha til min bil :lol:

Lurer på hvor gromme rør jeg kan ha fra manifolden, har 1,6 liters jeg vettu :roll:
Hmmm får dem hos Svendsen eksos. er dobble 3" :D
Koster litt da. 1000,-
Kjelliken skrev: :D det der ble jo skikkelig pent det der Gjertsen :wink:
Takk, er temmelig fornøyd selv. er bare litt dårlig sveising på røra, kan se ut liksom. men det er fort gjort, kjenner en som sveiser så kan få han te å sveise der, men bryr jeg meg? neppe....
Blir nok grommere lyd når jeg får luftfilter....
DannyBoy skrev: Det ble dritfett! 8)
Både med enderøra og instrumentene! :D :P
Grattis :wink: :wink:
Takk Danny... eneste som er litt plagsomt er Direct bright lyset i instrumentene om natta. lyser jo hele bilen opp og er litt små plagsomt. men er allright
:roll:

#52868  av GT4-R

Snyggt en riktigt fin gt4a

GT4-R

#54230  av Gjertsen

GT4-R skrev:Snyggt en riktigt fin gt4a

GT4-R
Takk takk :D

Dumpvalve ventilen ankom på mandag. Denne var fiiiiin :D 8)

Bare montering igjen så blirre nok bra håper jeg.

Er HKS SQVV eller hva den heter.
Har lest på forumet og den ska vist værra knall bra + at jeg hørte lydklipp fra forskjellige dumpventiler og syns denne var kraftigst.

Slenger ut bilde når den er montert og. da er nok TurboTimeren montert også samt olje temp og olje trykk....
Vedlegg
dumpventil.jpg
dumpventil.jpg (35.25 kiB) Vist 1254 ganger

#54231  av mr.veilsidewankel

du kommer til å bli overasket. den lyden som kommer ut av de bovvene er unike. høres helt syke ut, skal ha sånn selv

#54257  av The Doctor

Den bilen din er sinnsyk fin.. Blei kult med klokken i A-stolpen også..
Har sånn holder til min MR2 og klokker men har ikke fått montert det for jeg har liksom ikke peiling på hvor alt detta skal koples på :oops: :oops: Er turbo tryks måler og olje trykk jeg skal ha kopla til, men når man er uviten som meg så er det ikke alltid like lett..

Feit bil du har da 8)

#54268  av Gjertsen

The Doctor skrev:Den bilen din er sinnsyk fin.. Blei kult med klokken i A-stolpen også..
Har sånn holder til min MR2 og klokker men har ikke fått montert det for jeg har liksom ikke peiling på hvor alt detta skal koples på :oops: :oops: Er turbo tryks måler og olje trykk jeg skal ha kopla til, men når man er uviten som meg så er det ikke alltid like lett..

Feit bil du har da 8)
The Doctor skrev:Den bilen din er sinnsyk fin
<---- :D

Takk Doc.
Vel turbo trykkmåleren er enkel og montere, bare dra vakum slangen til der du har turbo slangen, om du ikke har t-stykke på tidligere turboslange som går til instrumentene (orginalt) så må du kjøpe ett og whips så har du på begge...

Olje trykket vet jeg ikke åssen er på mr2, kanskje samme motor som min? 3s-gte? isåfall ligger det under intercooleren, sett forfra så er det på høyre side av motoren.. ( dette har jeg hørt av andre her på nettet)

Good luck :)

#54299  av The Doctor

Gjertsen skrev:
The Doctor skrev:Den bilen din er sinnsyk fin.. Blei kult med klokken i A-stolpen også..

Feit bil du har da 8)
The Doctor skrev:Den bilen din er sinnsyk fin
<---- :D

Takk Doc.
Vel turbo trykkmåleren er enkel og montere, bare dra vakum slangen til der du har turbo slangen, om du ikke har t-stykke på tidligere turboslange som går til instrumentene (orginalt) så må du kjøpe ett og whips så har du på begge...

Olje trykket vet jeg ikke åssen er på mr2, kanskje samme motor som min? 3s-gte? isåfall ligger det under intercooleren, sett forfra så er det på høyre side av motoren.. ( dette har jeg hørt av andre her på nettet)

Good luck :)
Du hadde vel kanskje ikke ett bilde eller to! :oops: :oops:

#55632  av Gjertsen

The Doctor skrev: Du hadde vel kanskje ikke ett bilde eller to! :oops: :oops:
Bilde av HVA?
Har masse bilder av kjerra jeg, rundt 40 stk ++ :D

#55633  av chris

Gjertsen skrev:
The Doctor skrev: Du hadde vel kanskje ikke ett bilde eller to! :oops: :oops:
Bilde av HVA?
Har masse bilder av kjerra jeg, rundt 40 stk ++ :D
der man kobler på ;)

#55640  av Gjertsen

ah akkaj... kan ta bilde bilde om jeg rekker det i dag/ morra.....

#56322  av Gjertsen

The Doctor skrev:Du hadde vel kanskje ikke ett bilde eller to! :oops: :oops:
Her er ett bilde
Har sirkla rundt der vakum slangen går ut TIL.. jeg har 3 T-stykker etter den slangen der:p mener å huske at det der er vakum slangen, bare å sjekke fra orginal turbo måleren og følge slangen..
Good luck man! :D

PS. Bildet er slik at du har motoren til høyre...
Vedlegg
vacum slange 1.jpg
vacum slange 1.jpg (29.53 kiB) Vist 1167 ganger

#57143  av Gjertsen

Her er bilde av Dumpventilen min sveisa på Pssssjh. og Ts-ogn klistremerker..
Klistremerkene ble igrunn konge. siden jeg har speil reflekt i siderutene så er dem i samme farge.
ang de små strekene mellom bokstaver og punktum, så har jeg ikke giddi fjerna dem pga det ikke syns om man ikke står nærme, også vil jeg ikke ødelegge lakken.... :D

Beklager mørke bilder pga kvelden! :lol:

SÃ¥ hva syns dere?
NÃ¥ har jeg bare Radiator fix igjen og Olje tempen. noen som vet noe ang olje tempen?
skal i bånn panna, men mekanikeren sa at han kanskje måtte borre høll og stappe den oppi og slikt.
ett annet alternativ er der man tapper olja, men hvor mye tåler så denne tempmåleren?
Er HKS måler. får spørre der jeg kjøpte den kanskje...'

*EDIT* Glemte å si at jeg også har montert TurboTimeren fra HKS, den er jaggu kjekk.*EDIT*
Vedlegg
klistemerke 006.jpg
klistemerke 006.jpg (202.6 kiB) Vist 1141 ganger
klistemerke 003.jpg
klistemerke 003.jpg (25.66 kiB) Vist 1141 ganger
ts-ogn merke
ts-ogn merke
klistemerke 001.jpg (20.51 kiB) Vist 1141 ganger
dumpventil 006.jpg
dumpventil 006.jpg (31.87 kiB) Vist 1141 ganger
psssssssshj
psssssssshj
dumpventil 003.jpg (42.18 kiB) Vist 1141 ganger
Sist redigert av Gjertsen den 20 aug 2004 22:22, redigert 1 gang totalt.