TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lystgass montering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#49587  av RumpShaker

gissgass skrev:men sillicon pupper ruler jo da :twisted: :twisted:
Du blir aldri voksen du... :roll:
Har du fortalt dette til dama di da??? :lol:

#49592  av cameleon

Fra NOS til silikonpupper på så kort tid :mrgreen: Lenge leve dette forumet hihi :mrgreen:

#49594  av hmsilset

Sikkert fint å ha når man tar armhevinger!Spretter
opp igjen :P Ble litt off topic dette,hehe

#49629  av [BHS]paladin

Silikon sux.....fien å se på men harde og udigge som faan å ta på

#49630  av [BHS]paladin

Uansett kompressor høres jo litt interesangt ut da....er kompressor billig ???? turbo er jo seff besst og kulest( domp walve :mrgreen: ) men kompressor gir jo affekt over hele registret .... arester meg hvis noe er galt

#49642  av Erlend

Hvis man monterer kompressor ofrer man en del rå kraft mot å få effekten inn over hele registeret.
En turbo er eksosstyrt ("gratis",men det er vanskelig å styre når det ekstra trykket kommer) mens en kompressor drives av motoren (via beltedrift, dvs lineært med turtall), derfor trekker den litt kraft, og man går glipp av en del hester i forhold til turbo.

paladin - vet ikke hvordan prisene er på kompressor, men du kan sikkert få en pekepinn hvis du kikker på http://www.jacksonracing.com.
De leverer ikke til MR2, men som sagt, en viss prisantydning kan man vel se.

Personlig så er jeg imot bruk av gedigne dumpventiler hvis de ikke trengs - 3SGTE har en veldig flott resirkulerende ventil, som gjør at du ikke mister trykket på samme måte som med en dumpventil. Akkurat når man bør bytte er jeg ikke helt sikker på, men en ting er sikkert - det er ikke akkurat første modifikasjonen man burde gjøre på en sånn motor :)

#49686  av [BHS]paladin

hvis jeg skal ha turbo motor skal JEG F"¤!"&N MEG HA noe som sier "caaaaaaaPTCHHHHHHHHHHHHHH" når jeg girer eller slipper gassen :mrgreen:

#49687  av [BHS]paladin

så prisen..... :shock: på kompressor og det er uaktuelt.no

#49703  av CelicaTurbo

prisen på kompressor er stort sett ganske høy ja, og du må nok bygge en del deler selv som braketter osv.. det enkleste og billigste er nok alltid å finne en bakpart av en MR2 Turbo og flytte over delene :) Eller, faktisk er det billigst å selge bilen din og deretter kjøpe en MR2 Turbo istedet, da får du den flotte bonusen at hestene står i vognkortet også :wink:

#49708  av chris

Erlend skrev:Personlig så er jeg imot bruk av gedigne dumpventiler hvis de ikke trengs - 3SGTE har en veldig flott resirkulerende ventil, som gjør at du ikke mister trykket på samme måte som med en dumpventil. Akkurat når man bør bytte er jeg ikke helt sikker på, men en ting er sikkert - det er ikke akkurat første modifikasjonen man burde gjøre på en sånn motor :)
akkurat her er det visst forskjell på rev1/2 og rev3+ turbo.
Sist redigert av chris den 16 jun 2004 22:08, redigert 1 gang totalt.

#49823  av gissgass

CelicaTurbo skrev:prisen på kompressor er stort sett ganske høy ja, og du må nok bygge en del deler selv som braketter osv.. det enkleste og billigste er nok alltid å finne en bakpart av en MR2 Turbo og flytte over delene :) Eller, faktisk er det billigst å selge bilen din og deretter kjøpe en MR2 Turbo istedet, da får du den flotte bonusen at hestene står i vognkortet også :wink:
ja det er vel det beste å bare bytte til en orginal mr2 turbo,men i dette tilfellet ville det blitt en fire seter turbo (supra)
og det har jeg ikke sitt meg råd til enda. fant et kompressor kitt til 12000 som vil gi meg bortimot 245 hester til sammen. dette er ikke en kompressor til mr2 så det må lageset nytt reimhjul og feste til kompressoren.men det kan jo være mer intressant enn lystgass..

#49919  av Christian

Har god tro på gass jeg, men så er jeg jo evig optimist også da :roll:
Med de rette blandingene vil det nok være mulig å kjøre på relativt store doser uten å skade motoren spesiellt, en "normalt" trimmet motor vil jo belastes hardere siden den har effekten hele tiden, enn om man bruker gass en gang i blandt :)

#50467  av [BHS]paladin

Nå kunne jo bilen din likeså gått ha vært med i The fast & the furius så gass er neppe noe problem får motoren din. ( men viss du overdriver bruken går det til Hel¤(te. Bare hussk: stort trykk,varmme,og turtall.

#52041  av FireWalk

Jeg tror faktisk ikke NOS er noe problem i en MR2, så lenge man bruker et system som tar ut meget moderate krefter.. f.eks 50-75 hk ekstra burde ikke være noe problem.. såklart blir det problemer med varme osv.. men nå tror jeg mange glemmer at NOS er ikke noe man kjører med over lang tid... det er jo noe som kobles inn og ut.. F.eks når den mest oppråna og trimmede BMWen i byen kommer opp på siden og presser... så trykker man på knappen, og suser forbi.. hva vet vel han om at du har en NOS beholder i bagasjerommet? neste gang han ser deg tør han iallefall ikke å prøve seg... :p

Poenget er: man kjører jo ikke rundt i byen med NOS koblet inn :) det er noe en bruker relativt skjeldent.. under heftige akselrasjoner.. Da kan man egentlig ta ut ganske mye av motoren også uten at levetiden blir noe særlig kortet ned... holder man seg til moderate mengder tror jeg faktisk ikke man vil merke noen forskjell... Man kan jo ettermontere turbo på disse bilene.. som gir rundt 50 hk mer (om man er moderat): og selv da vil ikke levetiden forkortes betydelig... Og da må vi huske på at man kjører med KONSTANT ladetrykk... noe man ikke gjør med NOS...

Men så er det jo dette med at det må fylles på når det er tomt osv.. blir jo litt stress :p... jeg mener..bare den tanken på at: nei.. kan ikke bruke det opp.. må spare... ;) noe som sikkert er litt av grunnen til at folk ikke ser på det som "ekte" ytelse... hehe...

Kjenner noen som har en 86 modell Corvette med NOS.. der tar de ut 150-200 k ekstra med NOS, og den motoren har ikke fått noen problemer pga dette enda.. og dette systemet har vært på i 2 år nå såvidt jeg vet..

Så jeg tror nok at NOS på en MR2 ikke vil ødelegge motoren med det første :) men så er det jo fjuske hester da.. siden de kun er der av og til.. og ikke hele tiden :p

når noen spør hvor mange HK der er.. skal man da svare hvor mange der er MED eller UTEN Nos? Eller noe midt i mellom kanskje? næh... hehe..