Ja.. Den fulgte med motoren når jeg kjøpte den..
makan...
you dont want to do this.
go pick up the e51 and you wil lwork out why very quickly.. they are about twice the weight of the C series boxes.
the added driveline weight (despite its unbreakability) is the worst thing about the SC aw11's.. i speak from experience. trust me.
bose skrev:Å ratte rundt med underdimmensjonert drivverk for å spare 30kg i egenvekt, var for min del i hvertfall fullstendig uaktuelt.. Du har uansett endret vekta på bilen med både turbo, intercooler og alt som hører med.. er vel snakk om en 20-25kg der..?Riktig. Og det må kompenseres ved å lette bilen andre steder. Jeg har fjernet reservehjulet og all kledning i bagasjerom f/b. 4 kg for turbo, 1,5 kg for intercooler, 2 kg alurør. 0,5 kg oljekjøler. 5 kg "diverse" (slanger, wg, bov)...
bose skrev:Å ratte rundt med underdimmensjonert drivverk for å spare 30kg i egenvekt, var for min del i hvertfall fullstendig uaktuelt.. Du har uansett endret vekta på bilen med både turbo, intercooler og alt som hører med.. er vel snakk om en 20-25kg der..?Åja.. forresten.. glemte å svare på ene saken din.. hehe..
ArildM skrev:Er nok ingen magisk måte en C52 girkasse vil tåle mye effekt på med mindre du bruker mye penger på å bygge om innmat med noe sterkere.Ser den.. men dust å komme på Risløkka med godkjent turbobygg, og så ryker man pga vekten..
Som Bose sier, det er en liten pris å betale å sette i en girkasse som veier noen kg ekstra når man får både noe som tåler utrolig mye juling, bedre drivaksler, større clutchoverflate og attpåtil enkelt kan swappes over til Mr2.
Når det er sagt kan C52 fint brukes ganske lenge uten problemer med relativt mye power. Alt kommer an på hvordan man kjører
bose skrev:Du kan vel evnt ta en telefon og høre om de godtar 30kg mer i egenvekt for å få holdbart drivverk? Kan ikke se for meg at det skal bli noe problem..Det var en god idé.. jeg gjør så..