ad92 skrev:Ville ha forhørt meg, suttet meg skikkelig inni regelverket selger henviser / snakker om før jeg bestemte meg hvertfall, virker som det bare er kverulering her inne nå (no offence) 
Du kan kalle det va du vil, han jeg snakket med jobber på teknisk på BT og burde vite hva han snakker om.
Flyttegodsloven baserer seg på regelverket fra 1942, og det kan du godt få lese selv om du vil, er ikke rare greia. Legger den som vedlegg. Det som er saken, er at dersom denne bilen går under 1942 forskriften, så trenger du ikke dokumentere noe som helst. Da kan du montere V8 i den og trille den ned på etaten og få vognkortet oppdatert (defor har jeg sjekket den ut ganske nøye, mtp regelverk). Dersom den IKKE går under 1942 forskriftene, vil du måtte ha samme dokumentasjon som for enhver annen ombygging, uavhengig av hva som står i vognkortet. Blank effekt betyr ikke at du kan trimme så mye du vil. BT er uansett ikke noe problem. De kan ikke gjøre annet enn å ta skilta dine eller gi deg mangellapp, og i aller værste fall en bot.
Forsikringselskapet er en annen sak, de driver ikke veldedighet, og driter langt i om du blir gjeldsslave så lenge de slipper å betale. Kjører du med bil som ikke er godkjennt, så får du svi. Som nevnt er det en bruker her på forumet som har vært ute for dette, og saken endte i retten, med seier til selskapet, selv om hverken motor, eller effekt hadde noe med ulykken å gjøre. Han slapp billig fra det og skadet bare seg selv. Om det hadde vært en alvorlig ulykke med personsakder eller dødsfall hadde han nok endt som gjeldsslave på livstid. Det tar litt tid å betale ned milioner.
Det som er fordelen med denne bilen er at den neppe er godkjennt på typegodkjenningen, og dermed er det ikke noe info om effekt, eller motor i Autosys. Og det er Autosys forsikringselskapene forholder seg til. Jeg ringte Gjensidige for en liten uke siden for å høre om pris på min ombygde 626 men de kunne ikke gjøre noe før endringene var skrevet inn i Autosys. Om du skal registrere denne MR2'en, og opplyser til selskapet at det er 350hk i den, så burde du i teorien ha ditt på det rene, men det kan være en del finjuss innblandet i dette som jeg ikke kjenner til.
I det store og det hele, så er reglene rundt denne bilen uklare, og du kan få svi. For meg er det god nok grunn til å holde meg unna foreløpig.