TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Irriterende mye smÃ¥feil sw20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #400654  av Mr_Storbrua

Hvorfor ikke ta en diagnose? Kanskje du blir klokere av det..
 #400697  av 3rlend

diagnose stikket er ikke som det en gang var, og jeg har ikke tilgang til utsyr :P
men slo av bc. satt "mappet" på off.
da funket alt som det skulle.
men sliter fremdeles med fartssperra som kobler inn.
skal fjerne hele driten å investere i sprut tenker jeg..
 #400789  av 3rlend

blir mye mas her men satser på jeg får svar :P
Etter at alt dette elektriskte tullet startet, så har det vært mye elektrisk tull med bilen.

som startmotor som bare velger å koble seg inn. (regner med dette har noe med startsperra å gjøre, å denne skal fjernes)

når jeg har kjørt litt aktivt. og fartssperra har koblet inn. og bc har slått seg av og på X antall ganger.
når jeg gir gass å får turbotrykk, så stiger tempmåleren i takt med trykket, så når jeg slipper gassen detter temp ned på normal. ( ja den fungerer faktisk som en boost måler-.-)
Så slår jeg bare av og på tenninga, så funker det som det skal.

worst case scenario, er min nye fantastiske topp pakning ødelagt eller er det bare bc og startsperra som kuker alt? :P
 #400794  av Haugrud

fjern startsperre, se hva som skjer..fejrn bc, se hva som skjer..du må bare begynne et sted..er ikke mye utsyr du trenger for å ta diagnose akkurat..en ledningstubb på 5cm og du er good to go..
 #400795  av 3rlend

bc og startsperre skal bort :)

hvordan fjerner jeg fartssperra? ligger ikke denne i hjernen?
 #400816  av 3rlend

Den er jeg klar over.
Men er liksom ikke så gira på å kjøpe mer elektro greier før jeg har fått i orden opp i det som allerede tuller
 #400890  av 3rlend

begynte igår med å koble ut startsperra, startet med 2 ledninger :)
så ble det 5, så ble det 9, å nå er halve dashbordet ute :P
men satser på det blir bedre nå :)
 #401823  av 3rlend

Liten oppdatering.

Startsperra er fjerna.
Resultatet var ingenting.

startmotoren lever mer sitt eget liv nå.
så jeg begynner å lure på om det er tenningslåsen som er mos?
Vet ikke hvordan jeg skal forklare det men at "slå på startmotoren posisjon" får kontakt når jeg bare slår på tenninga?

NÃ¥ er det HVER gang jeg skal starte bilen.

noe annet. når jeg kjører og får litt trykk, så restarter hele bilen seg.
eller dette går mer på hvor mye gass jeg gir.
kan fint kjøre med hall- 3/4 gass.
Bensinfilter? Pumpe?
så sjekket jeg litt forskjellig på Bc,
den viser at TPS står på 100%, altså at bc tror spjeldet står 100% åpent? (hele tiden, også på tomgang)
samme med RPM. det viser alt for lavt.

Skulle fjerne Bc i helga men har pusset opp kjøkkenet istedet.

har blendet duppeditten som varsler om fuelcut. så fuelcut er det ikke.

Begynner å bli mektig lei nå :P
 #402527  av 3rlend

igår fjerna jeg "delvis" bc.
Koplet ut enheten, men ledningene står ennå i hjernen.
bilen ladder rundt en bar pga noe falskluft i solenoid mellom wg og kompressorhus.

anyways. kjørte en lang tur igår.

1 gir. full gass. litt lugging.
2. gir. tror det kan være fuelcut ved 3-4000 rpm. da kutter den helt og starter igjen, men dette skjer ikke i de neste girene. kun 2. gir ved dette turtallet, HVER gang. nå slår også startmotoren inn, den slår seg ikke av før jeg vrir nøkkelen et hakk til. (tenningslåsen?)

3. gir. når jeg når 120km/t, så kobler fartsperra inn. bilen bare dør ned til 110kmt. så med 3/4 gass klarer jeg å "lure" den forbi 120, så funker den opp til 140 her kommer fartssperra igjen.

4. gir fra 140. ligger på 3/4 gass for å lure den forbi, kommer opp til 150. her dør den til 140, så opp til 155, så ned til 145, så opp til 160. Her går det ikke an å lure den forbi.

5. gir fra 80. full gass, funker som bare det opp til 140 så kommer fartsperra.

Noen som har et lite snev av peiling?

Kan jo legge ved at igår begynte den gule motorlys tingen i dashen å lyse når fartssperra slo inn.