TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Irriterende mye smÃ¥feil sw20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #400491  av 3rlend

Tja.. NÃ… begynner jeg Ã… bli dritt forpult lei.
Er ettermontert startsperre på bilen. Kan vri tenninga så mye jeg vil uten at det skjer noe, med mindre jeg kobler en chip i et hull.
Denne irriterer meg.
Nå har det oppstått et problem med at jeg slår av startspErra, vrir nøkkelen til på, og startmotoren bare går av seg selv, uten at jeg har vridd på nøkkelen til "start bil modus"
Veldig irriterende.
Min bror rygget i fronten min for to timer siden. Hull i fangeren. Veldig irriterende.
Igjen, bilen startet ikke isted. Og start seg selv bil var aktiv.
Lider også av at bilen slår fartssperra på ved fult pådrag.
Ergo. Jeg blir veldig irritert.
Noen som har et forslag på hva problemet kan være ?

Med irriterende hilsen
Erlend
 #400495  av 3rlend

Og igjen. Slangen som går opp til girkassen, altså fra under bilen til clutch pumpen på girkassen.
Denne bestemte seg for å begynne å lekke.
 #400503  av Haugrud

Ja, problemet er at du har startsperre..fjern startsperre og kast den så langt du får den..en clutchslange er jo ikke mye slit og skifte og det andre er jo ikke bilen sin feil :wink:
 #400509  av 3rlend

jeg har hatet denne startsperra fra dag 1, er det bare å nøkke ut alle ledningene til denne?
men synes det er merkelig at hele bilen bare dør helt ved pådrag, helt likt som når fartssperra slår inn.
så tar jeg en titt på Bc, å den restarter. og musikken kutter og hopper tilbake til sangen som ble spilt da jeg startet bilen, så.. hele bilen bare kortslutter eller? hater elektronikk.
 #400518  av 3rlend

når jeg kjørte hjem fra jobb idag så tenkte jeg at jeg skulle teste.
jeg slo ned musikk osvosvosv. da hørte jeg turboen snurret uregelmessig om jeg kan kalle det det. hørte det plystret, og så ble det stille, så plystret det igjen.
da jeg kom hjem nappet jeg ut ledningene på bc.
i min verden vil da trykket falle ned på org.
bilen gikk merkbart dårligere, men dro jevnt hele veien. og ingen rare turbo færer eller kutting.

dama har laget fiskeboller så jeg skal prøve senere å resette hele BC.
 #400519  av Haugrud

Bare å fjerne ledningene ja, og lodde sammen igjen de som er klippet..ville begynt med det hvertfall, har du en feilkilde mindre..ettermontert startsperre er no møkk :P
 #400525  av lasse

Det du opplever ved fullt pådrag er fuelcut, kommer ved 0,8 bar på original 2gen om jeg ikke er helt på bærtur...
Er omtrent som å møte veggen ja.
 #400548  av 3rlend

var da merkelig at det skulle komme nå da :P
har jo kjørt 1 bar tidligere uten problem :P
å jeg stilla ned til 0.6 å samme problemet skjedde, så tror fuelcut er utelukket :P
men skal fjerne hele driten å se hva som skjer :)
 #400550  av lasse

Tipper bankesensoren din er på bærtur... Evt luftmengdemåler, kan jo sjekke om pluggen på den sitter godt.
 #400576  av 3rlend

diagnose har jeg ikke sjekket.
Bankesensoren er jo en slik ny ats sak, skal ikke være gammel vertfall, men kan dobbeltsjekke!
lmm, hvis den er dårlig blir det sprut :)

men sånn ellers. solenoid saken ligger nede på venstre side, foran i motorrommet.
clutch slangen har jo lekket litt væske, kansje dette kunne truffet solenoiden å foresaket noe ?

skal gå over litt idag om jeg har tilgang til bukk :)
 #400604  av 3rlend

tenkte jeg kunne prøve å fylle 98 bensin?
er det ikke mindre sjangs for å få tenningsbank med 98 kontra 95?
å slutter bilen å kutte, så vet man jo hva problemet er? :)
 #400609  av Noxan8

3rlend skrev:tenkte jeg kunne prøve å fylle 98 bensin?
er det ikke mindre sjangs for å få tenningsbank med 98 kontra 95?
å slutter bilen å kutte, så vet man jo hva problemet er? :)
tviler sterkt på dette, men hvis det er tilfelle bør du sjekke fordeleren osv..
 #400617  av lasse

Om du kjører 95 oktan på en JDM motor som faktisk er laget for å gå på 100 oktan så kan det ha litt med saken å gjøre ja... Jeg tipper tenningsbank, jaggu flaks du har ats bankeren, En Toyota sensor hadde tatt kvelden fort.
 #400648  av 3rlend

kunne da ikke jeg lukte :P
ble ikke noe forskjell på 98 uansett.
prøvde å ta ut den vacumslangen som går fra innsuget å til den dingsen ved siden av diagnose stikket.
blendet denne. fuelcut ble eliminert. bilen gikk noe renere.

så etterhvert. trykker å ser litt på BC, når den står på tomgang, viser bc at den bakker på 200-300 rpm, som ikke er tilfelle. altså bc tror den har mye mindre rpm en hva som er tilfelle.
kan dette ha noe å si? i og med at bc korrigerer seg etter turtall? mener jeg har lest dette en plass.

så kom denne fartsperre lignende tingen, den slo inn ved 110kmt fult pådrag.

jeg begynner å tro at det er bc som er mongo.
og hvordan andre "sikre" metoder har man for å stille opp trykket ? :P