Trompeter, høykomp smidde stempler, og en 100-200 shot med NOS!
Trenger ikke mer da?
Trenger ikke mer da?

Mazda 626 GT - 2.5 V6Â KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec
Zepticon skrev:Trompeter, høykomp smidde stempler, og en 100-200 shot med NOS!Kompisen min har NOS på sin celica GT4, men er jo håpløst å finne noe sted å fylle flaska, ihvefall her på østlandet =P
Trenger ikke mer da?
ArildM skrev:Mhm begynner å inse at det vil bli det beste, og mest bang for the bucks!
Jepp, ble vel det jeg fant etterhvert som jeg diskuterte med meg selv ogsåÆrlig talt er dette den aller enkleste måten å få ting gjort på, du sparer mye bry og kostnader samtidig som du får plenty power som en NA motor ikke kan levere
Iceman22 skrev:4AGTE ja, blir spennende prosjekt det. Bygge noe som toyota selv ikke klarteEr vel en grunn de går for mer motorsterke biler.
Det som er kult er at det er veldig få i Norge som har AE86 som driftebil på treff og slikt, fleste går for supra og 200sx osv.. Greit å skille seg litt ut
Iceman22 skrev:Heisann!Hva med en blacktop 3SGE beams dual-vvti motor
Har skaffet meg en sprinter trueno fra japan som i hovedsak har blitt brukt til drifting..
Sitter i en 4a-ge nå med noen små mods, bilen går overaskende bra, men føler det blir for lite når man skal kjøre på bane og ha nok med hjulspinn.
Derfor tenkte jeg å bytte til noe kraftigere. Har lest endel på nettet og vurderer nå:
4a-ge Black top fra AE111
med
-Smidd innmatt
- Rask spool turbo, eller med weber forgassere
- Ordentlig datasprut
- boret opp blokk og overdim. stempler
- byttet kamaksler +++
Eller rett og slett gå for en nissan sr20det, eller honda s2000 v-tec motor?
Har lest litt kritikk om detta at vektfordelingen blir feil når man bruker annen motor en 4a-ge, som er perfekt på dette karosseriet.
Har også tatt i betraktning at mer en 300HK på hjula blir for ekstremt for den lettvekta toyotaen, og at det blir vanskelig å finne girkasse til black top motoren som tåler alt.
Noen menninger rundt dette hva som vil passe best i bilen, mtp pris og vektfordeling?
Har satt av et budsjett på 50.000 på motor og deler, men kan strekke det høyere hvis det er behov...
D1 ae86'ene varierer fra 170-300 PS, men har ikke sett noen som har mer enn det.