TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Enkel tuning?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #401983  av 3rlend

kjøp en enkel manuell boost controller som du setter mellom innsug å wg.
denne slipper ut "trykk/luft" som egentlig skal inn til wg for å åpne.
ergo. wg får ikke det trykket den skal ha for å åpne seg før du får mer luft/slik at turboen lader mer før wg åpner.

resultat= høyere turbotrykk :P

dæven det må være værste forklaringen ever :P
 #401987  av niklasf91

3rlend skrev:kjøp en enkel manuell boost controller som du setter mellom innsug å wg.
ergo. wg får ikke det trykket den skal ha for å åpne seg før du får mer luft/slik at turboen lader mer før wg åpner.

Egentlig ganske fin forklaring spør du meg :D Må bare få noen bilder så er vel den i boks ;)
 #401999  av Mr_Storbrua

3rlend skrev:kjøp en enkel manuell boost controller som du setter mellom innsug å wg.

boostcontrolleren skal vel mellom turbo og wastegate? Så kan man også montere en boostcontroller( egentlig bare en blødeventil) mellom innsug, og mapsensor, så får du fuelcut seinere. Men dumt å begynne å tukle med ladetrykk og fuelcut uten en turbotrykksmåler.

Regner med du skal kunne kjøre 1 bar på original ecu hvertfall. Men det må noen andre uttale seg om.

Ellers kan du jo kjøpe ett effektanlegg, om det ikke er montert allerede, så vil du få litt mer effekt av det. 3" downpipe er jo også nevnt her..
 #402022  av 3rlend

jo stemmer :)
jeg som tenkte for kjapt her :P

det kan du forsåvidt gjøre, men jeg føler liksom at fuelcut er satt der av en grunn, skal du over dette, så er det likså godt å fjerne hele fuelcut :)
 #402033  av Mr_Storbrua

Er jo greit å ha fuelcut, i tilfelle noe skulle skje, å man ikke får det med seg..
 #402052  av 3rlend

Mr_Storbrua skrev:Er jo greit å ha fuelcut, i tilfelle noe skulle skje, å man ikke får det med seg..
tjo, sånn sett.
Men fuel cut er jo satt ved 1 bar(?) av en grunn? :P
men skjønner jo selvsagt den om slangen til wg skal hoppe av elns. at man har fuelcut :P
 #402095  av Drafter

Audun F skrev:
Drafter skrev:8)
Hehe, den der funker vel ikke så veldig bra kanskje?
jojo, det er pørfårmance parts :)
 #402096  av Mr_Storbrua

3rlend skrev:
Mr_Storbrua skrev:Er jo greit å ha fuelcut, i tilfelle noe skulle skje, å man ikke får det med seg..
tjo, sånn sett.
Men fuel cut er jo satt ved 1 bar(?) av en grunn? :P
men skjønner jo selvsagt den om slangen til wg skal hoppe av elns. at man har fuelcut :P
Fuelcut er vel på 0,9. Å er vel satt for å være heeelt sikker.. Skal visst gå bra å kjøre 1 bar. Men da kan man jo ha fuelcut på 1,2 f.eks..
 #402126  av 3rlend

det er jo egentlig ikke noe å diskutere :P

jeg ser poenget ditt og må si meg veldig eni :P
 #402213  av niklasf91

Noen her som har montert boostcontroler, som kan legge ut noen bilder?:) høres ikke ut som en veldig komplisert montering da:)
 #402214  av 3rlend

jkipp slangen mellom wg å kompressorhus (den blanke delen på turboen)
monter denne mellom de to avklipte slangene :)
 #402234  av Mr_Storbrua

Er det mekansik eller elektronisk boostcontroller?