Side 2 av 3
Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:09 nov 2011 14:53
av 3rlend
kjøp en enkel manuell boost controller som du setter mellom innsug å wg.
denne slipper ut "trykk/luft" som egentlig skal inn til wg for å åpne.
ergo. wg får ikke det trykket den skal ha for å åpne seg før du får mer luft/slik at turboen lader mer før wg åpner.
resultat= høyere turbotrykk
dæven det må være værste forklaringen ever

Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:09 nov 2011 15:21
av niklasf91
Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:09 nov 2011 15:34
av lasse
Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:09 nov 2011 17:27
av Mr_Storbrua
3rlend skrev:kjøp en enkel manuell boost controller som du setter mellom innsug å wg.
denne slipper ut "trykk/luft" som egentlig skal inn til wg for å åpne.
ergo. wg får ikke det trykket den skal ha for å åpne seg før du får mer luft/slik at turboen lader mer før wg åpner.
resultat= høyere turbotrykk 
dæven det må være værste forklaringen ever 
boostcontrolleren skal vel mellom turbo og wastegate? Så kan man også montere en boostcontroller( egentlig bare en blødeventil) mellom innsug, og mapsensor, så får du fuelcut seinere. Men dumt å begynne å tukle med ladetrykk og fuelcut uten en turbotrykksmåler.
Regner med du skal kunne kjøre 1 bar på original ecu hvertfall. Men det må noen andre uttale seg om.
Ellers kan du jo kjøpe ett effektanlegg, om det ikke er montert allerede, så vil du få litt mer effekt av det. 3" downpipe er jo også nevnt her..
Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:09 nov 2011 21:40
av 3rlend
jo stemmer

jeg som tenkte for kjapt her
det kan du forsåvidt gjøre, men jeg føler liksom at fuelcut er satt der av en grunn, skal du over dette, så er det likså godt å fjerne hele fuelcut

Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:09 nov 2011 23:08
av Mr_Storbrua
Er jo greit å ha fuelcut, i tilfelle noe skulle skje, å man ikke får det med seg..
Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:10 nov 2011 00:22
av Drafter
Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:10 nov 2011 06:46
av Audun F
Drafter skrev:
Hehe, den der funker vel ikke så veldig bra kanskje?
Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:10 nov 2011 08:36
av 3rlend
Mr_Storbrua skrev:Er jo greit å ha fuelcut, i tilfelle noe skulle skje, å man ikke får det med seg..
tjo, sånn sett.
Men fuel cut er jo satt ved 1 bar(?) av en grunn?

men skjønner jo selvsagt den om slangen til wg skal hoppe av elns. at man har fuelcut

Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:10 nov 2011 23:43
av Drafter
Audun F skrev:Drafter skrev:
Hehe, den der funker vel ikke så veldig bra kanskje?
jojo, det er pørfårmance parts

Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:10 nov 2011 23:48
av Mr_Storbrua
3rlend skrev:Mr_Storbrua skrev:Er jo greit å ha fuelcut, i tilfelle noe skulle skje, å man ikke får det med seg..
tjo, sånn sett.
Men fuel cut er jo satt ved 1 bar(?) av en grunn? 
men skjønner jo selvsagt den om slangen til wg skal hoppe av elns. at man har fuelcut 
Fuelcut er vel på 0,9. Å er vel satt for å være heeelt sikker.. Skal visst gå bra å kjøre 1 bar. Men da kan man jo ha fuelcut på 1,2 f.eks..
Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:11 nov 2011 09:29
av 3rlend
det er jo egentlig ikke noe å diskutere
jeg ser poenget ditt og må si meg veldig eni

Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:13 nov 2011 11:59
av niklasf91
Noen her som har montert boostcontroler, som kan legge ut noen bilder?:) høres ikke ut som en veldig komplisert montering da:)
Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:13 nov 2011 12:21
av 3rlend
jkipp slangen mellom wg å kompressorhus (den blanke delen på turboen)
monter denne mellom de to avklipte slangene

Re: Enkel tuning?
Legg innLagt inn:13 nov 2011 21:43
av Mr_Storbrua
Er det mekansik eller elektronisk boostcontroller?