TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• -edit- Lille gul er (ikke fullt sÃ¥) syk...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#53306  av Morten

erling skrev:Kule jobb du har Morten! :lol::lol:

Greit med en ren og ryddig plass når man skal splitte motor ja.. :)
Takk, takk Erling! 8) Men skal love deg at det tar på med all den reisinga til tider.

Har nå vært hjemme fra jobb i to dager, og blir nok hjemme i morgen også.. ligger på sofaen og snufser og hoster.. :roll:
Har innsett at hvis jeg skal fikse motoren selv vil det ta LAAAANG tid slik det ser ut nå, så har avtalt med en kar i Stavanger at jeg skal komme med motoren så overhaler han. Kommer nok til å koste en del men det vil tiden vise...

Ellers skal jeg titte på bil på lørdag hvis jeg er blitt frisk nok! :wink:
Et lite leketøy som jeg vurderer sterkt å kjøpe.. :twisted:

#53308  av erling

En til Polo altså? :D

#53309  av Morten

erling skrev:En til Polo altså? :D
Nix, holder med en "stasjonsvogn" vet du :wink:
Dette er noe mye morsommere (og Toyota) :roll: :mrgreen:

#53310  av jan-erik

Morten skrev:
erling skrev:En til Polo altså? :D
Nix, holder med en "stasjonsvogn" vet du :wink:
Dette er noe mye morsommere (og Toyota) :roll: :mrgreen:
og gult er fortsatt kult...

#53311  av erling

Bilde Eeeeh... Sei det dåååååååååå...... Sei deeeet! :D :D

#53313  av Morten

erling skrev:Bilde Eeeeh... Sei det dåååååååååå...... Sei deeeet! :D :D
Du har PM! :wink:

#53340  av chris

Morten skrev:
erling skrev:Bilde Eeeeh... Sei det dåååååååååå...... Sei deeeet! :D :D
Du har PM! :wink:
eyh! hva er dette for slags hemmelighetskremmerier ?!!

#53443  av Morten

chris skrev:eyh! hva er dette for slags hemmelighetskremmerier ?!!
Synes bare det hadde vært kjipt å skryte på meg at jeg skulle kjøpe den eller den bilen hvis det ikke skulle bli noe... :roll:

Men kan vel røpe såpass at jeg skal titte på en AE86 som (hvis jeg kjøper den) blir å regne som et rent leketøy/banebil. :wink:

#54392  av Morten

Da ble motoren avlevert til overhaling i forgårs på ettermiddagen. Fikk meg en lang og interessant samtale med han som skal se på den om hva jeg kunne ha tenkt meg å gjøre når det først er oppe og hva som eventuelt bør/må gjøres i samme slengen. Alle muligheter er fortsatt åpne og jeg venter spent på å få vite hva som egentlig er galt.

Snakket også med Turboservice igjen her om dagen og fikk inntrykk av at CT20B turboen som ble sent inn til overhaling fra Mo tidligst blir klar i begynnelsen av september... :roll: Jeg gav klar beskjed om at dette hadde tatt FRYKTELIG lang tid, og fikk diverse unnskyldninger om at denne måtte være en hybrid av et slag siden ingenting stemte på målene! Tja, er nå ikke så sikker jeg, men gav beskjed om at jeg vurderte å sende tilbake den de sendte, kreve pengene tilbake, drite i CT20B'en og gå for et eller annet (ikke fra dem). Det var opp til meg (men de måtte åpne og se at den fortsatt var ok), så jeg satser på at det går bra. Den blemmen dems har tross alt kostet meg ganske mange tusen allerede! :evil:

Det vil si at Turbo-markedet er åpnet for min del :twisted: Vurderer noen forskjellige løsninger med større turbo som fellesnevner! Porting av topp og ventiljobb blir det også nå når ting er oppe. Alt fra å sette sammen som orginalt til full oppbygging med stempler, råder, kammer, just. kamdrev, turbokit, letta svinghjul osv. blir vurdert... det siste frister såklart mest, men blir i såfall mildt sagt j*#lig dyrt.. :roll: :? :shock:

Ellers ble det ikke noe av bilkjøpet (ihvertfall i denne omgang)..

Huttetu så langt dette ble! :shock:
Dere som har lest alt må virkelig være nyskjerrige... :wink: :mrgreen:

#54422  av chris

jeg er veldig nysgjerrig (det tror jeg alle vet)

unødvendig sure utgifter det der da, hørtes det ut som. men nå er det jo bare å handle da!! :D

#54439  av jan-erik

For håpe du får sendt tilbake den turboen du fikk Morten. Trokke du kommer til å bli fornøyd med den selv om du får motoren i stand ellers. Synd det ikke ble noe bilkjøp da, men da kan du jo legge pengene i Lille-gul i stedet da :-)

#54738  av Morten

Jan-Erik: ser ut som om det blir å legge litt penger i lille gul nå ja :wink:

Snakket med han som ser på motoren istad:

Status:
1: Ikke bare et, men TO defekte stempler... "ringbanen" (eller hva det heter) mellom stempelfjærene var visst helt most...
2: rådelagerene har sett bedre dager
3: minst en ventil så suspekt ut
4: sylindrene så ikke bra ut....

Ser ut som om turen fra ACR tok hardere på enn fryktet.. :cry:
Skal bort i morra ettermiddag og se på skadene, så legger vi opp en slagplan da. Mener selv at dette høres dyrt ut og hvis jeg dermed sier A kan jeg like godt si B. :roll:

PS: porting av toppen er allerede påbegynt :wink: :mrgreen:

#54774  av jan-erik

Morten skrev:Jan-Erik: ser ut som om det blir å legge litt penger i lille gul nå ja :wink:

Snakket med han som ser på motoren istad:

Status:
1: Ikke bare et, men TO defekte stempler... "ringbanen" (eller hva det heter) mellom stempelfjærene var visst helt most...
2: rådelagerene har sett bedre dager
3: minst en ventil så suspekt ut
4: sylindrene så ikke bra ut....

Ser ut som om turen fra ACR tok hardere på enn fryktet.. :cry:
Skal bort i morra ettermiddag og se på skadene, så legger vi opp en slagplan da. Mener selv at dette høres dyrt ut og hvis jeg dermed sier A kan jeg like godt si B. :roll:

PS: porting av toppen er allerede påbegynt :wink: :mrgreen:
150-180 mil kan gjøre litt skade det ja...

Høres ut som det blir plan B, da kommer det jo noe godt ut av det iallfall :wink: selv om det blir dyrt.

Du får holde oss posted.

#54958  av Morten

Blir nok plan B, ja. :mrgreen:

Planene som er spikret så langt er:

Toppen:
Porting av topp + ventiljobb er allerede gjort. Jeg så flowtallene men husker ikke helt i farta. Måtte bare benytte sjangsen når toppen først var av! :wink: JUN stage2 256 graders kamsett, inkl. ventilfjærer og titanium "retainers" er bestilt. Var veldig usikker på om jeg skulle gå for kammer eller ikke, men tok en impuls-bestemmelse og gikk for disse som er de minste i sortimentet (men fortsatt et hav kvassere enn de orginale). HKS justerbare kamdrev ligger også på hylla og venter.

Bunnen:
JUN lightweight flywheel er bestilt. Dette veier 4.7kg mot det orginales 7.3kg :wink: Pauter råder inkl. "heavy-duty" bolter og "high-performance"-lager og JE smidde stempler med 86.5mm diameter skal inn (blokka må borres uansett). Satser på å legge meg rundt den orginale kompresjonen på 8.5:1. ARP studs til toppen og rammelager.

Har sendt forespørsel et par steder på pris og leveringstid på stempler, råder, lager og studs. Håper på raskt svar (og leveringstid) så ting kan settes sammen snart. Reiser til Egypt på lørdag og da blir det vanskelig å organisere noe de neste 17 dagene... :roll: :wink:

Utvendig er ikke noe bestemt enda, annet enn at det ikke blir orginal turbo. Får se hva lommeboka sier når jeg kommer så langt tenker jeg... :mrgreen:

#54959  av chris

steike.. hva håper du å oppnå med dette?