TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• -edit- Lille gul er (ikke fullt sÃ¥) syk...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #50410  av Morten

Det var sikkert noen av dere som var i Arendal som fikk med seg at jeg ikke akkurat var strålende fornøyd med hvordan bilen funka etter ACR-turen, så her kommer en liten oppdatering....

Fikk rota meg til å ta en kompresjonstest her om fredagen og fikk bekreftet det jeg fryktet... sylinder nr.3 har ikke kompresjon! :cry:
Føler meg smågretten om dagen og stylingen som ligger og venter ble plutselig utsatt på ubestemt tid. Er nå på jakt etter sted å stå slik at jeg kan få skrudd ut motoren, åpnet opp og sett hva som har røket. Hvis noen her vet om noe eller hører om noe sted i Rogaland så gi lyd! (område Stavanger-Sola-Sandnes eller Lund) :roll:
Sist redigert av Morten den 28 des 2004 22:02, redigert 2 ganger totalt.

#50428  av chris

auda, ikke bra!

men får du ikke stå i mekkegarasjen til markus da?

#50447  av erling

Auda.. :? Ikke bra. Den gikk jo ikke helt fint nei, ikke uten belastning heller..

#51458  av Morten

Nå fikk jeg endelig tak i han jeg lånte mekkeplass til motorbytte av i vinter. Han kommer hjem i morgen og ba meg ta en tur opp, så skulle vi se om det ble plass til begge! (selv om han egentlig hadde endel han skulle ha gjort selv....) :roll: Jeg håper i det lengste at det går greit og at jeg kan hive ut motoren og se hva som har røket snart (mistenker stempel, men tiden vil vise). Håper det går greit å fikse i en fei så ikke hele sommeren forsvinner i ingenting...

men må til Italia på søndag, tilbake på mandag og muligens videre til Orkenøyene på tirsdag osv... så jeg lurer litt på når jeg skal få tiden til dette fra... :?

#51462  av angrykid

selger du stylingkitet ditt? :D

/sarkasme off

Du kommer til å få jævli travle dager om du skal fixe motor før du drar til italia på mandag ass..

#51464  av Morten

angrykid skrev:selger du stylingkitet ditt? :D

/sarkasme off

Du kommer til å få jævli travle dager om du skal fixe motor før du drar til italia på mandag ass..
Nååå, hadde ikke tenkt å være ferdig til da nei! :mrgreen: ..men bare å få begynt hadde føltes godt.. :wink:

#51472  av jensi

Synd å høre dette.

Kjenner en som leier en plass på Forus.
Kan godt sjekke med han dersom du er interesert?

Jens

#51510  av Morten

jensi skrev:Synd å høre dette.

Kjenner en som leier en plass på Forus.
Kan godt sjekke med han dersom du er interesert?

Jens
Har fått låne plass for denne gangen nå, har koblet vekk alt motor-elektrisk, demontert innsug, IC og IC-rør og litt småting nå. Skal straks opp igjen og få bilen opp så jeg kan begynne å koble fra ting under.

Jensi: Hvis du kunne sjekka hadde det vært glimrende! (er på utkikk etter noe mer permanent så jeg slipper å stresse rundt hver gang det dukker opp noe... :wink: )

#51528  av jensi

Skal sjekke rett over helgen.
Er du her i distriktet?
Vært kjekt med et inspeksjon. :wink:

Jensi

#51741  av Morten

jensi skrev:Skal sjekke rett over helgen.
Er du her i distriktet?
Vært kjekt med et inspeksjon. :wink:

Jensi
Er i distriktet for øyeblikket i hvetfall. Du kan nå meg på 977 29 308

#51865  av jensi

Morten skrev:

Jensi: Hvis du kunne sjekka hadde det vært glimrende! (er på utkikk etter noe mer permanent så jeg slipper å stresse rundt hver gang det dukker opp noe... :wink: )

Hei du.
Han som jeg snakket om har desverre ikke plass til flere.
:cry:

Sorry.

Hilsen Jens

#51866  av Morten

ikke noe å gjøre med det...
Takk for at du gadd å sjekke! :wink:

#52812  av Morten

Da er endelig motoren ute og står på gulvet ved siden av bilen. Har knapt satt beina innafor døra hjemme etter at jeg starta, først måtte jeg til Italia (dagen etter jeg fikk starta så smått), så til Frankrike, så Italia, og så Skottland... og lurer på om jeg ikke var en tur i Bergen innimellom alt dette også... :roll:

Men er glad for å ihvertfall ha fått motoren ut. Når det er sagt begynner jeg å få litt kalde føtter med tanke på å åpne motoren der jeg har tatt den ut. Det er rett og slett for møkkete der.. kjipt å få alt sammen igjen og så går noe til h*#¨ete pga. drit på/i steder som skulle vært rene og pene. (stedet er å sammenligne med en car-port!).

Må prøve å pønske ut noe tror jeg, sjekke litt rundt om det er noen steder å stå eventuelt sette bort arbeidet så jeg er sikker på at det blir bra...

#53304  av erling

Kule jobb du har Morten! :lol::lol:

Greit med en ren og ryddig plass når man skal splitte motor ja.. :)