Da ble motoren avlevert til overhaling i forgårs på ettermiddagen. Fikk meg en lang og interessant samtale med han som skal se på den om hva jeg kunne ha tenkt meg å gjøre når det først er oppe og hva som eventuelt bør/må gjøres i samme slengen. Alle muligheter er fortsatt åpne og jeg venter spent på å få vite hva som egentlig er galt.
Snakket også med Turboservice igjen her om dagen og fikk inntrykk av at CT20B turboen som ble sent inn til overhaling fra Mo tidligst blir klar i begynnelsen av september...

Jeg gav klar beskjed om at dette hadde tatt FRYKTELIG lang tid, og fikk diverse unnskyldninger om at denne måtte være en hybrid av et slag siden ingenting stemte på målene! Tja, er nå ikke så sikker jeg, men gav beskjed om at jeg vurderte å sende tilbake den de sendte, kreve pengene tilbake, drite i CT20B'en og gå for et eller annet (ikke fra dem). Det var opp til meg (men de måtte åpne og se at den fortsatt var ok), så jeg satser på at det går bra. Den blemmen dems har tross alt kostet meg ganske mange tusen allerede!
Det vil si at Turbo-markedet er åpnet for min del

Vurderer noen forskjellige løsninger med større turbo som fellesnevner! Porting av topp og ventiljobb blir det også nå når ting er oppe. Alt fra å sette sammen som orginalt til full oppbygging med stempler, råder, kammer, just. kamdrev, turbokit, letta svinghjul osv. blir vurdert... det siste frister såklart mest, men blir i såfall mildt sagt j*#lig dyrt..
Ellers ble det ikke noe av bilkjøpet (ihvertfall i denne omgang)..
Huttetu så langt dette ble!
Dere som har lest alt må virkelig være nyskjerrige...
