TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig fÃ¥tt meg ny bil (celica T23)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#53231  av CELICA2001

Har 19" på min celica 2001 mod + at den er senket 60mm med justerbart senkesett. Så når vintern kommer er det bare å skru den opp til vanlig høyde :) Eneste problemet mitt er at jeg må ha min 18" hjul på vintern pga stoore bremser :mrgreen:

#53235  av Qee

Oas skrev:hva er nicked ditt der , hvor skal du bestille styling fra så på kit på http://www.tuning.no men de over priser så j%/& og så kaller de liksom rage bodykite for taifun og han jeg sende mail med der sa det var det leverandøren dems kalte det så tror det er replica og det verste er at det koster liksom 4-5 ganger mere en den gjør fra forskjellige nett steder i utlande men så må det jo sende også da men tenker man får det for mindere uansett og da får man jo bedre kavalitet , men det med 19 tomemre hehehe da må du jo senke bilen ganske mye for at det ikek sakl se f¤%6 up ut da og når det da blir vinter og 16 tommerene kommer på :/
Qee der også, men har bare 2 poster, brukte mest PM.

Forhandler direkte med produsent heller, mye enklere ;)

Har 17" vinterdekk så det skal ikke se "for dumt ut" men her på vestlandet vil vinter si ca 4 dager med snø, så jeg kan bruke en herjebil de dagene heller :)

#53237  av Qee

CELICA2001 skrev:Har 19" på min celica 2001 mod + at den er senket 60mm med justerbart senkesett. Så når vintern kommer er det bare å skru den opp til vanlig høyde :) Eneste problemet mitt er at jeg må ha min 18" hjul på vintern pga stoore bremser :mrgreen:
hei,

for det første så MÅ du sende meg noen bilder av bilen din til meg eller poste noen her :D

hva senkesett, bremser og felger har du.

#53275  av CELICA2001

Hallo senkesett fra Bilstein, vurderer å bytte til TEIN. Bremser fra AEM (bare skiver foreløbig Venter på 4 pot Calipere) :wink: Felger fra Lenso med 215/35/19 pirelli p zero nero. Skal prøve å sende noen bilder :)

#53285  av Qee

CELICA2001 skrev:Hallo senkesett fra Bilstein, vurderer å bytte til TEIN. Bremser fra AEM (bare skiver foreløbig Venter på 4 pot Calipere) :wink: Felger fra Lenso med 215/35/19 pirelli p zero nero. Skal prøve å sende noen bilder :)
Hva dim har du på bremsene siden du ikke kan ha 17" på?

Hvis du skal bytte kunne jeg kanskje være interresert i og kjøpe de du har, hvis prisen ikke er satt for høyt da. Eller et annet spørsmål er jo hvorfor du ønsker og skifte de da ;)

Pirelli P Zero er jo noe av det beste som kan skaffes, var faktisk og hørte på felger/dekk i dag, 225/35/19, de skulle ha 13000 for gummien. Ganske stiv pris, men kan skaffe de billigere fra en annen plass en der jeg fikk prisen.

#53353  av Oas

CELICA2001 skrev:Hallo senkesett fra Bilstein, vurderer å bytte til TEIN. Bremser fra AEM (bare skiver foreløbig Venter på 4 pot Calipere) :wink: Felger fra Lenso med 215/35/19 pirelli p zero nero. Skal prøve å sende noen bilder :)
nei post op noen her :D

#53465  av CELICA2001

Hei Skivene er 330mm og klaring mellom felg orginalcaliper er ca 2,5cm med 19".Grunnen til at jeg bytter senkesett er at TEIN sine kan du justere hardhet også 8) (har tenkt meg 6000 for settet .Er ca halv pris, kun sittet på i ett år) :)

#53488  av jan-erik

CELICA2001 skrev:Har 19" på min celica 2001 mod + at den er senket 60mm med justerbart senkesett. Så når vintern kommer er det bare å skru den opp til vanlig høyde :) Eneste problemet mitt er at jeg må ha min 18" hjul på vintern pga stoore bremser :mrgreen:
Ser ikke helt for meg den strøkne Celica-en din på vinteren akkurat :-). Hører nok mer hjemme i garasjen den da. Tror jeg aldri har sett bilen din møkkete eller støvete på noe treff/banekjøring :wink:

Men få på et Tein kit så det blir litt banekjøring :wink:

#53491  av @lpher

CELICA2001 skrev:Hei Skivene er 330mm og klaring mellom felg orginalcaliper er ca 2,5cm med 19". :)
330mm skivene mine er omkransa av 17" vinterfelger på Supran min den :) Ikke akkurat mange millimeterne klaring da... :D

@lpher

#53526  av CELICA2001

Det har vel kansje noe med felger å gjøre. Jeg prøvde noen 17" på bilen etterat jeg bytta skiver (Husker ikke merket) men de passet i hvertfall ikke :?

#53530  av Qee

CELICA2001 skrev:Hei Skivene er 330mm og klaring mellom felg orginalcaliper er ca 2,5cm med 19".Grunnen til at jeg bytter senkesett er at TEIN sine kan du justere hardhet også 8) (har tenkt meg 6000 for settet .Er ca halv pris, kun sittet på i ett år) :)
Vett du ca hva størrelse som er maks på skivene for å kunne ha på 17"ere? Har fått en grei pris på EBC Brakes, kan det være noe og satse på?

Jeg oppgraderer først bremsene å så eventuelt motoren...

#53620  av CELICA2001

Har ett sett til med skiver som er 300mm :wink: (Fra AEM) som jeg selger for 5000 ny pris er 7200, (har aldrig hvert montert) + at du får med ett sett med EBC green stuff klosser :) De er ihvertfall små /store nok til 17" :roll: