TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ord mot ord? anmeldelse +++ :P

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #415246  av loft

Kjørte gjennom hele trondheim sentrum uten skilt på bilen..Ble stoppa på vei ut av sentrum og fikk bare beskjed om å kjøre hjem og få på skilt med en gang :p
Hadde han vært smart hadde han sakt han hadde hatt de nye skiltene i bagasjerommet og skulle sette på når han kom hjem..
Dette kommer aldri til å gå lengre enn at det var en løs trussel fra han..Politiet er jo kjent for å true med slikt.
 #415256  av lasse

Sorry as, men er du gjøk nok til å kjøre uten skilt så fortjener man å få en smekk, bedre å få en bot nå og kanskje slutte, enn å fortsette og kanskje kjøre på noen en annen gang.
200m er såpass kort at man faktisk kan GÅ hjem og hente bilen en annen dag man har kjøpt prøveskilt.

Jeg har ihvertfall alltid løst ut skilt når jeg har skillet flytte biler, er ikke så moro å sitte i kø en time på risløkka for å kjøpe svindyre klistreskilt bare for å flytte bilen, men det er nå sånn reglene er, og det vet man som regel når man har lappen.
 #415260  av ArildM

+1 på den. Derfor jeg sier at man aldri skal innrømme noe som helst (i alle fall ikke uten advokat). Du går ikke frivillig til politiet og sier "hei du jeg kjørte bil uten skilt og førerkort nå, gi meg bot".

Ergo, nekt til det motsatte er bevist. Kan de ikke bevise det blir det påstand mot påstand og dermed vil du i verste fall få ei lita bot som smekk på hånda.
 #415290  av sindrejl

La oss se litt alvorligere på det, hvis dette er en bil han ikke har til hensikt å ha skilter på, feks en banebil, så kan biltilsynet kreve engangsavgift på bilen som bot, altså flere hundre tusen kroner i bot, fordi at han har kjørt bilen ulovlig uten skilter. Det litt morsomme med det er at selv om du nå har vært litt teit, og får en slik avgift trødd nedover huet, så betyr ikke det at du automatisk får registrert bilen/får ut skilter på den :P
 #415302  av ArildM

Blir som å kjøre svenskregga bil i norge det ;)
 #415330  av sindrejl

jepp :)