TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ord mot ord? anmeldelse +++ :P

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #414820  av 3rlend

hei!
jeg har en kompis som skulle kjøre hjem fra jobb, er snakk i 200m
han hadde ikke skilt på bilen, så blir han stoppet av en politi"mann"

han var sivil å gikk tur.
kona hans gikk sammen med han.

han stoppet så kompissen min, og blablabla, blir nok anmeldese der.

men siden han var sivil, har hans ord noe større betydning en min venn sin?

Så om vennen min nekter, så kommer de liksom ingen vei med det?
Han spurte ikke etter legitimasjon eller lignende.
han har ingen bevis for at min venn kjørte hjem fra jobb.

Hvordan blir dette å gå ? :P
 #414824  av Drafter

3rlend skrev:hei!
jeg har en kompis som skulle kjøre hjem fra jobb, er snakk i 200m
han hadde ikke skilt på bilen, så blir han stoppet av en politi"mann"

han var sivil å gikk tur.
kona hans gikk sammen med han.

han stoppet så kompissen min, og blablabla, blir nok anmeldese der.

men siden han var sivil, har hans ord noe større betydning en min venn sin?

Så om vennen min nekter, så kommer de liksom ingen vei med det?
Han spurte ikke etter legitimasjon eller lignende.
han har ingen bevis for at min venn kjørte hjem fra jobb.

Hvordan blir dette å gå ? :P
Anmeldelse -> Forliksrådet -> Henleggelse grunnet mangel på bevis.

Dersom du blir anmeldt for mange ganger kan du bli innkalt til avhør.
Mener det er 3 ganger.

Been there, done that.
 #414825  av 3rlend

er ikke meg det er snakk om .

han har vært i forliksrådet før, og 2-3 anmeldelser for slåssing i fylla osv.
det "normale" for en uheldig 15-18 åring.

1 dom på seg fra før for legemsfornermelse eller hva det heter.
 #414826  av 3rlend

Drafter skrev: Anmeldelse -> Forliksrådet -> Henleggelse grunnet mangel på bevis.
.
selvom anmelderen er politi i sivil?
 #414837  av ArildM

Nekt på alt. Hvis det blir trasig, skaff advokat.
Har han ikke bilder eller annet bevis blir det vel ord mot ord, og da kan jeg ikke skjønne at han skal bli dømt.
 #414874  av 3rlend

Det er jo risken da.
Hvorfor skulle en politimann lyve liksom?:p
Politi mannen "kjenner" han fra før av.

Blæææh. Bare å takke for seg :p
 #414995  av sindrejl

Bare sånn for å nevne det, for maaange år siden var det en sivil idiot som mente jeg kjørte DRITFORT i en 30sone påvei til et badested. Hadde åpen eksos på Mr2'en så den bråka som et helvete, var også fartshumper på stedet så umulig å kjøre slik han påstod. I tillegg så overdrev han og diktet opp ekstra tull, og mente jeg lå sidelengs (i en mr2 mk1??) og kjørte på motsatt side av veien. Var ikke måte på hvordan denne Sivile Politimannen overdrev i anmeldelsen sin. Jaggu ble jeg innkalt til avhør også, men kom ut fra det med henlagt sak ut fra bevisets stilling. Ville vel bare vise at han hadde makt

Så det blir garantert avhør av det med kompisen din, og om denne sivile Politimannen mener han garantert har sett at bilen ikke har skilt så kan det bli litt bråk ut av det også. De stoler nesten blindt på hverandre og "ord mot ord" er ikke særlig gjeldende om det er en politimann som har det ene ordet.
 #415005  av inzane2012

er han heldig så vil han få en påtaleunnlatelse vil jeg tro, at politiet kommer til å lage noe stort nr uttav dette har jeg vanskelig for å tro med mindre purken har vert ute etter å ta kompisen din i lengre tid... I verste fall så vil jeg nå tro at det sterkeste di kan gi han er ei bot på ett par tusen... Så, kanskje det bare kan vere likegreit å innrømme at han kjørte uten skilt?
 #415009  av EXS

havner det i retten så vil som regel dommeren alltid tro på politiets versjon visst det ikke finnes bevis som sier det motsatte
 #415016  av ke25-toyoglide

Har dere glemt at det var et vitne til, til hendelsen?
Han hadde konen sin med seg......
Tror nok han har en dårlig sak då, viss de går videre med det.......
 #415069  av 3rlend

han har bestemt seg for at han gidder ikke å prøve å lyve seg unna det, da blir det bare værre neste gang denne politimannen har anelse eller mulighet for å ta han :)
 #415117  av inzane2012

ja, hadde ikke gadde å prøvd å prate meg noe nevneverdig unna en sånn situasjon selv :) eneste kommer til å få er ei bot på sikkert ett par tusen...
 #415118  av 2r-e-rik

les kjøretøyforskriften å så kaller du det et ikke reg pliktig motorredskap.. Å så legger du ansvaret over på politiet å motbevise dine uttalelser..
 #415121  av ke25-toyoglide

Ja DET nytter nok :roll:
Det var en bil, politimannen har et vitne (konen)
Han vil nok KJAPT få beskjed om å fremvise denne "bilen" som ikkje er registreringspliktig.......
Så har de det svart på kvitt at han har prøvd å lyge seg fra noe fra før.
Neste gang han opplever noe som kanskje føles mer urettferdig , så er han dømt til å tape.....
 #415137  av inzane2012

Jeg ser ærligtalt ikke noe grunn til å i det heletatt gidde og prøve å komme seg unna en sånn sak. Eneste jeg kan se for meg at jeg kunne brukt for til unnskyldning, var at jeg hadde hatt bilen på jobb for å fikse noe, for så og kjøre den tilbake til der jeg bor som da er 2-300m unna jobben, og så parkere den. Slipper unna med så jævlig mye mas og kjas da. Når du VET at du gjør noe du ikke skal, og blir tatt på det, hvorfor skal du da i det heletatt gidde og lage noe oppstyr rundt det? Ta straffa som en mann vel?